شناسهٔ خبر: 66191890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش شبانه روزی کارگران است | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در دیدار تشکلات کارگری و کارفرمایی با استاندار کردستان که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد، گفت: توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش شبانه روزی کارگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، « فرزاد پیشکاری» در این نشست که به ریاست استاندار کردستان و با حضور نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی و مدیران کارخانجات استان برگزار شد، با بیان اینکه از آموزه‌های دینی آموخته ایم کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، اظهار کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و باید ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به اطلاع مردم برسد.

وی با اشاره به حضور موثر کارگران در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دوران سازندگی، افزود: هم اکنون نیز کارگران با همت والا و تلاش شبانه روزی چرخ های صنعت و اقتصاد کشور را به حرکت در آورده و در مقابل انواع تحریم های دشمنان ایستادگی می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تعداد واحدهای کارگری در استان را ۱۹ هزار و ۲۸۴ مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته تعداد دادخواست های هیات تشخیص این اداره کل ۶ هزار و ۹۶ مورد بوده که برای پنج هزار و ۶۸۲ پرونده رای صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد آرا سازشی هیات تشخیص در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۸۲ مورد بود، یادآور شد: آرا هیات شورای حل اختلاف نیز هزار و ۴۷۸ مورد بوده است.

پیشکاری گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران حوزه روابط کار مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایات کارگری و کارفرمایی در هیات‌ های تشخیص از ۱۲۴ روز در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ روز در سال گذشته کاهش یافت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه بازرسین کار استان در راستای حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت کارگران در سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۳۶ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار انجام داده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۲۷۰ بازرسی موردی و ۲ هزار و ۹۵۴ مورد بازرسی از کارگاه های پر خطر بوده است.

برگزاری ۲۱ هزار و ۸۴۴ نفر ساعت دوره های آموزشی تخصصی و عمومی ایمنی و بهداشت کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودن ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر در استان، از دیگر مطالبی بود که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این نشست به آن اشاره کرد.

پیشکاری در پایان سخنان خود ضمن ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت هفته کار و کارگر، خواستار مشارکت و همراهی تمامی ادارات، نهادها، بخش خصوصی، کارگاه ها و کارخانجات و به ویژه تشکلات کارگری و کارفرمایی برای گرامیداشت هفته کارگر امسال شد.


نظر شما