شناسهٔ خبر: 66190085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سیدافقهی در گفت‌وگو با مهر:

اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است

نفیسه عبدالهی

کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا با بیان اینکه اردن ساخته و پرداخته انگلیس است، گفت: متأسفانه این کشور به پایگاهی امن برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل شده است. 

صاحب‌خبر -

«سیدهادی سید افقهی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مواضع اردن در بازگشایی حریم هوایی‌اش برای رهگیری پهپادهای ایرانی، اظهار کرد: اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است و در واقع تبدیل به کانون چرکینی در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه اردن، مردم فلسطین را تحت عنوان «سپتامبر سیاه» قتل عام کرده است، ادامه داد: اگر اردن بخواهد بار دیگر پهپادها یا موشک‌های ایران را رهگیری کند، این بار خود این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: اردن از صدقه سر پول‌های خلیج فارس زندگی می‌کند و اکثر تیم‌های تروریستی «القاعده» و «داعش» در این کشور آموزش دیده و به منطقه تزریق می‌شوند.

اردن خیانتی برای جهان اسلام و عرب است

سیدافقهی با تاکید بر اینکه اردن در واقع خیانتی به جهان عرب، جهان اسلام و مساله فلسطین است گفت: اردن در حال حاضر، نفت عراق را رایگان دریافت می‌کند؛ در حالی که محل استقرار «رغد حسین» دختر بزرگ صدام حسین است. در واقع اردن، هم به فلسطینی‌ها و هم به مردم عراق خیانت می‌کند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مواجهه دیپلماتیک را اولین راهکار برای مقابله با شیطنت‌های اردن دانست و گفت: متأسفانه این کشور به پایگاهی امن برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

نظر شما