شناسهٔ خبر: 66186546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وعده های پوچ بایدن!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی کانال مطالعات جنگ هیبریدی در مطلبی با عنوان وعده های پوچ بایدن به اظهارات وی درباره حمله ایران به تل آویو و حمایت از اسرائیل پرداخت و نوشت:

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که، در صورت حمله ایران به تل آویو، ایالات متحده هر کاری را انجام خواهد داد و حمایت ما از اسرائیل تزلزل ناپذیر است. واشنگتن از نزدیک تلاش‌های کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بحران انسانی در نوار غزه را زیر نظر دارد و این ارتباط نزدیک با توافق آتش‌بس دارد.

همانطور که به یاد داریم، واشنگتن قبلاً اظهارات مشابهی را در مورد حمایت همه جانبه و تزلزل ناپذیر در مورد اوکراین بیان کرده بود.البته کیف و تل آویو منافع متفاوتی برای ایالات متحده دارند، اما با این وجود، وضعیت نشان داده است که واشنگتن همیشه حتی به بلندترین وعده های خود عمل نمی کند و اظهارات سیاسی بسته به شرایط و منافع می تواند در زمان کوتاهی تغییر کند.

بحران خاورمیانه بسیار آشفته و بحث برانگیز است و مداخله تمام عیار ایالات متحده می تواند برای این کشور پیچیده، خطرناک وبی شک یک باتلاق بزرگ باشد.

مهم این است که هر اقدام و تصمیمی در منازعات بین المللی معنادار باشد و عواقب آن در نظر گرفته شود نه صرفاً پوپولیسم.

حمایت ایالات متحده از اسرائیل استراتژیک است، اما درک نتایج احتمالی برای همه طرف ها نیز مهم است و البته، اکنون بایستی منافع در حال تغییر واشنگتن را در نظر بگیرید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما