شناسهٔ خبر: 66186332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد

بندرعباس  - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: به علت  شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی راه ارتباطی ۳۸ روستا در استان مسدود شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد حسن‌زاده شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم های امداد و خدمات رسان در ستاد مدیریت بحران استان همچنان پیگیر بازگشایی این راه های ارتباطی هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای شروع بارندگی ها به علت وزش باد شدید، برق، ۴۰ روستا در هرمزگان قطع شد که با تلاش تیم های خدمات رسان مشکل ۱۶ روستا هم اکنون برطرف شده است.
مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان ادامه داد: برای رفع مشکل برق ۲۴ روستای دیگر نیز نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور دارند و در حال فعالیت هستند.
حسن زاده، همچنین از رفع مشکل فیبر نوری در رودان خبر داد و گفت: فیبرنوری این شهرستان که به علت بارندگی و وزش باد قطع شده بود با تلاش تیم های خدمات رسان رفع شده است.
وی همچنین به مشکل قطعی آب چندین روستا در استان اشاره و تصریح کرد: تیم های خدمات رسانی به مناطق مورد نظر اعزام شدند و در حال فعالیت جهت رفع مشکل آب رسانی به روستاها هستند.

براساس هشدار سطح قرمز هواشناسی هرمزگان و شدت بارش ها و وزش باد، تمامی نیروهای عملیاتی و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان درحالت آماده باش کامل هستند و شهروندان می توانند در صورت قطعی برق و یا بروز حادثه موارد را از طریق شماره ۱۲۱ اطلاع دهند.


همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

نظر شما