شناسهٔ خبر: 66185555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد مطالعات نظامی «کینگز کالج» لندن: اسرائیل دفعه بعد خوش‌شانس نخواهد بود

تهران- ایرنا- استاد و تحلیلگر نظامی دانشگاه انگلیس اعتقاد دارد که رژیم صهیونیستی در جریان پاسخ موشکی-پهپادی اخیر ایران کمی خوش شانس بود و در حمله بعدی ضربات بیشتری متحمل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از ایندیپندنت، «مایک کلارک» استاد مطالعات نظامی کینگز کالج لندن گفت که اگر ایران حمله موشکی دیگر انجام دهد، رژیم صهیونیستی شاید چندان خوش شانس نباشد.

این تحلیلگر نظامی، معتقد است که رژیم صهیونیستی در زمینه عدم برخورد ۵۰ درصد موشک‌های ایران به هدف، خوش شانس بودند.

کلارک گفت که متحدان رژیم صهیونیستی از جمله بریتانیا، آمریکا و فرانسه نیز کمک بزرگی در رهگیری موشک ها در طول پاسخ تنبیهی ایران بودند.

وی گفت: «دنیای خارج به اسرائیل می‌گوید تو خوش شانس بودی و از ما کمک گرفتی. با این قدر تهاجمی بودن، آن را خراب نکنید. شاید دفعه بعد خیلی خوش شانس نباشید.»

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

نظر شما