شناسهٔ خبر: 66166934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اختتامیه جشنواره ملی پرده خوانی و نقالی روستایی رضوی کشور در دشتستان بوشهر برگزار می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوشهر، افروغ گفت: اختتامیه جشنواره پرده خوانی و نقالی روستایی رضوی در 2 رده سنی نوجوانان و بزرگسالان ویژه روستائیان  سراسر کشور روز پنج شنبه ششم اردیبهشت سالجاری با حضور سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی اما رضا(ع) و 70 نفر از هنرمندان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوشهر افزود: نفرات برتر در دهه کرامت، در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد حضور خواهند داشت

وی یادآور شد: درخصوص این جشنواره، مسیر تازه شروع شده و قطعا باید در سراسر کشور افرادی که در این حوزه در روستاها فعالیت می‌کنند، شناسایی شوند و در دوره های بعدی جشنواره زمینه حضور پر رنگ تر آن فراهم گردد.

وی اضافه نمود: یکی از الگوهای نمایشی ای که در ساحت نمایش های مذهبی در کشور ما دارای سابقه هست و افراد بسیار بزرگی در طول تاریخ در حال اجرای این گونه‌های نمایشی بوده‌اند، پرده‌خوانی است. همانطور که از اسم این هنر مشخص است، روایت داستان‌های حضرت رضا (ع) است که پرده‌خوان آن را بصورت فردی باصدای خوشی که دارد، با لحن آهنگین و حرکت‌های بدنی خودش برای مخاطب خاص آن، اجرا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد، استان بوشهر میزبان خوبی برای این رویداد ملی رضوی باشد و شاهد نتایج ارزشمند این حرکت فرهنگی وهنری در استان و کشور باشیم.

نظر شما