شناسهٔ خبر: 66164598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست

وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که واشنگتن خواهان تنش با ایران در منطقه نیست.

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار با السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که واشنگتن خواهان تنش با ایران در منطقه نیست.

وزیر خارجه آمریکا با این‌حال تاکید کرد که این کشور به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد.

تلاش آمریکا برای «پاسخ دیپلماتیک» به عملیات وعده صادق

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اظهار داشت که ایالات متحده ۳۶ ساعت گذشته را صرف «هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها» پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن با بیان اینکه «آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ها نیست»، اظهار داشت: ما [همچنان] به دفاع از اسرائیل ادامه می‌دهیم و از کارمندان خود در منطقه محافظت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که با همتایان خود در منطقه در تماس بوده است و «در ساعات و روزهای پیش‌رو نیز به این کار ادامه خواهد داد.»

وی در یک درخواست به ظاهر ضمنی، خواستار خویشتن داری اسرائیل برابر حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی شد و گفت: «قدرت و خرد باید ۲ روی یک سکه باشند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که ایالات متحده در اقدامات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

بایدن افزود که آنچه [حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی در] آخر هفته نشان داد، این است که اسرائیل مجبور نبوده و نیست وقتی هدف حمله قرار می‌گیرد، به تنهایی از خود دفاع کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با رهبران گروه هفت دیدار کرد تا درباره آنچه که او «پاسخ دیپلماتیک فوری» به حمله ایران به اسرائیل خواند، گفت‌وگو کند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود./ایرنا

نظر شما