شناسهٔ خبر: 66146954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل

همزمان با فصل بهار، کشت هندوانه‌ی ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ مدیر جهاد کشاورزی اران و بیدگل گفت: ۱۲ هکتار از مزارع کویر آران و بیدگل زیر کشت محصول هندوانه دیمی با عنوان سُنبک است که به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ تن هندوانه از هر هکتار برداشت می‌شود.


مجید علینقی پور افزود: هم اکنون از ۴۰۰ چاله واقع در این منطقه، حدود یکصد چاله فعال است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11004523"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4205471/11004523?width=600&height=350"></script></div>

وی اظهار داشت: میزان آب هندوانه‌های برداشت شده از این چاله‌ها نزدیک به ۱۰ درصد بیش از هندوانه‌های معمولی است و به همین دلیل با مواد قندی کمتر، برای افراد دیابتی مناسب است.


علینقی پور ادامه داد: از ویژگی‌های این روش کاشت هندوانه این است که در کشت معمولی هندوانه، آب به سمت بذر هدایت، اما در کاشت هندوانه در منطقه‌های سُنبک بذر هندوانه به سمت آب هدایت می‌شود و محصول به دست آمده کاملا طبیعی و بدون کود شیمیایی است.

وی گفت: به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی در این مناطق، با کندن چاله‌هایی با عمق حدود ۷۰ سانتی متر می‌توان به آب رسید و این نکته بارز کشت هندوانه دیم در کویر آران و بیدگل است.


این محصول در اوایل فروردین در چاله‌های سنبک کشت و از تیر تا پایان تابستان برداشت می‌شود.

هندوانه سُنبک به علت دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در درمان بیماری‌های التهابی یا ورم مفاصل، روماتیسم و آرتروز زانو‌ها خیلی مناسب است و به علت دارا بودن مقدار زیاد آب موجب رفع تشنگی و عطش می‌شود.

کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل کشت هندوانه ارگانیک دیم در چاله سنبک آران و بیدگل

نظر شما