شناسهٔ خبر: 66144866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود

رئیس موقت پارلمان عراق امروز (یکشنبه) پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق، را حق قانونی ایران توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق در این باره اظهار داشت: پاسخ ایران به هدف قرار گرفته شدن کنسولگری این کشور در دمشق، یک حق طبیعی است که توسط قوانین و مقررات بین‌المللی تضمین شده است.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌ها و قوانین از حد خود فراتر رفت و با تجاوز آشکار به حاکمیت تعدادی از کشورهای منطقه، تا حد حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پیش رفت. به همین دلیل باید مهار شود و اجازه قدم گذاشتن آن فراتر از این حد را نداد.

المندلاوی افزود: عملیات ایران در عمق اراضی اشغالی فلسطین را که در پاسخ به هدف قرار دادن کنسولگری آن در دمشق توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، تبریک می‌گوییم و تمجید می‌کنیم. در این شرایط تاکید می‌کنیم که ملت‌های عربی و اسلامی حق دفاع از خود و منافع خود در برابر حملات نیروهای اشغالگر را دارند و ما از آنها می‌خواهیم که به حمایت خود از مقاومت و مردم فلسطین ادامه دهند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نظر شما