شناسهٔ خبر: 66144143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

نگاهی به ایونت بتل رویال World of Warcraft

بهترین ایونت وارکرفت در چند سال اخیر

صاحب‌خبر -

این روزها اوضاع بلیزارد اصلا خوب نیست. از حال بد هارت‌استون و اورواچ گرفته تا کاربرایی که اعتماد خودشون رو به این کمپانی بزرگ از دست داده‌اند و با این وجود، به بازی‌هایی چون استارکرفت و Heroes of the Storm و وارکرفت وفادارند و سعی دارند تا با تجربه‌ی این آثار یاد خود دوران گذشته بلیزارد را زنده کنند. البته که World of Warcraft اوضاع نسبتا بهتری نسبت به باقی بازی‌های بلیزارد دارد و اخیرا هم یکی از بهترین ایونت‌های تمام دوران برای بازی عرضه شده که ارزش تجربه‌ آن را دو چندان کرده است. با معرفی این ایونت همراه وبسایت ویجیاتو باشید.

World of Warcraft Battle Royale World of Warcraft Battle Royale

ایونت Plunderstorm یک رویداد محدود است که طی آن بازیکنان می‌توانند یک تجربه‌ی بتل‌رویال از دنیای وارکرفت را تجربه کنند. در صورتی که وارد این بخش شوید که به شکل حالت جداگانه‌ای از بازی اصلی قرار گرفته، رسما وارد مسابقات پلاندراستورم می‌شوید. هر دست از Plunderstorm‌ به شکل تک‌نفره، دو نفره و یا چهار نفره قابل تجربه است و بازیکن می‌تواند تا شخصیت جدیدی را برای این قسمت، چه از نژادهای هورد و چه الاینس از نو طراحی کند.

هر دست از بازی با ورود بازیکن به یک لابی بامزه با تم دریایی آغاز می‌شود. در این قسمت شما می‌توانید تا به یک سری فعالیت جانبی جالب، از جمله مبارزه با یک سری مرغ غول پیکر، انجام یک سری فعالیت دوستانه با دیگر بازیکنان و از طرفی ورود به بخش مشاهیر پلاندراستورم که در واقع برندگان بازی‌های قبلی بوده و امتحان کردن یک سری از جادوهای بازی وقت بگذرانید تا لابی با ۶۰ بازیکن به صورت کامل پر شود.

در ادامه هر یک از بازیکن‌ها به شکل جداگانه‌ای به همراه وسیله نقلیه خود وارد آسمان‌های مپ Arathi می‌شوند و حال باید با انتخاب یک مکان مناسب برای فرود آمدن رقابت با دیگر بازیکن‌ها را آغاز کنند.

ایونت بتل رویال World of Warcraft ایونت بتل رویال World of Warcraft

نکته جالب پلاندراستورم آن است که ماهیت وارکرفت در بازی حفظ شده و لول آپ کردن و مبارزه با دیگر موجودات داخل بازی در کنار کسب سکه یکی از نکات کلیدی هر مچ به شمار می‌رود. شما با نابود کردن موجودات افسانه‌ای داخل بازی ارتقا پیدا می‌کنید و البته اگر خوش شانس باشید می‌توانید یک سری جادوی مخصوص را با کشتن این موجودات به دست آورید. کماکان صندوق‌های رایج بازی‌های بتل‌رویال هم در محیط پخش شده‌اند و بسته به میزان کم‌یاب بودنشان می‌توانید ابیلیتی‌های به خصوصی را به دست آورید.

جادوهای بازی در دسته‌های مختلفی توزیع شده‌‌اند و برای مثال برخی از آن‌ها برای فرار کردن از دست دشمن‌های لول بالا و برخی دیگر به شکل تهاجمی یا تدافعی عمل می‌کنند و در کل، تنوع جادوها، موجودات پخش شده در مپ بازی و در کل، سیستم فارم کردن برای رسیدن به لول‌های بالا جالب طراحی شده.

در رابطه با گیم‌پلی اگرچه هسته کلی آن با WOW تفاوتی نکرده، اما شاهد یک سری المان‌های حرکتی جدیدتر در بازی هستیم که نقش واکنش‌پذیری بازیکن را نسبت به دشمن پررنگ‌تر کرده و از این رو این موضوع می‌تواند برای پلیرهای قدیمی بازی نیز خوشایند باشد.

بتل رویال World of Warcraft بتل رویال World of Warcraft

Arathi مپ زیبایی نیست و محیط‌های عجیب و غریبی هم در آن دیده نمی‌شود. به شخصه ترجیح می‌دادم تا از بخش‌های زیباتری که در جهان وارکرفت به وفور دیده می‌شود برای طراحی این بخش استفاده می‌شد که متاسفانه صورت نگرفته و بیشتر نقشه Arathi را کلبه‌ها، خرابه‌های قدیمی و نهایتا یک یا دو قسمت به خصوص تشکیل داده که عموما توسط بازیکنان حرفه‌ای‌تر تسخیر شده است.

وسعت و عمق Plunderstorm در حال حاضر در حد یک ایونت باشکوه است که World of Warcraft را به دوران اوجش باز می‌گرداند و فرصت خوبی است تا بازیکنانی قدیمی این بازی محبوب را بازگرداند. پلاندراستورم این پتانسیل را دارد که با وجود استقبال گرم بازیکنان از این بخش، تبدیل به یک بخش همیشگی از وارکرفت شود و با ارائه آپدیت‌های مختلف و البته اضافه شدن جزئیات بیشتر به نقشه تبدیل به یک قسمت دوست داشتنی از بازی شود.

این مقاله بر اساس کد ارسالی ناشر نوشته شده است.

نظر شما