شناسهٔ خبر: 66143560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اسرائیل: دیشب فقط یک دختربچه مجروح شد

صاحب‌خبر -
روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از بیمارستان محلی در نقب گزارش داده است که یک دختر ۷ ساله عرب مسلمان از ساکنان مناطق اعراب بادیه‌نشین در نقب به دلیل جراحت شدید در ناحیه سر تحت عمل جراحی قرار دارد. براساس گزارش‌ها، او پس از اصابت ترکش موشک رهگیری شده به خانه‌اش مجروح شده است. به گزارش تایمز اسرائیل، این دختر در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است.
پدر امینه که فرزندش از ناحیه سر آسیب دیده، به رسانه‌ها گفت پزشکان اسرائیلی در بیمارستان «سوروکا» در شهر بئرشبع در حال نجات جان دختر او هستند و این کودک هم‌اکنون زیر عمل جراحی قرار دارد.
 الحسونی به یدیعوت آحرونوت گفت اعراب بادیه‌نشین دارای پناهگاه نیستند و قطعه‌ای از موشک ضد موشکی که از سامانه دفاع موشکی اسرائیل شلیک شد، با افتادن به محل زندگی خانواده، به سر امینه اصابت کرد. پزشکان اعلام کردند که امینه الحسونی هنوز در شرایط وخیم قرار دارد. نهادهای امدادی اسرائیل اعلام کردند ۳۲ نفر دیگر از مردم اسرائیل نیز در زمان حملات دچار شوک روانی شده و در تماس اطرافیان آن‌ها با مراکز امدادی، به بیمارستان منتقل شدند.
اسرائیل گفته است که اکثر موشک‌های شلیک شده از سوی ایران را رهگیری کرده، اما تعداد کمی از آن‌ها به مناطقی اصابت کرده است از جمله به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب این کشور که آسیب جزیی به آن وارد شده است.
جان بولتون، خواستار اقدام نظامی شدید علیه ایران شد
مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ، خواستار اقدام نظامی نظامی شدید علیه ایران از جمله مراکز هسته‌ای این کشور شد. جان بولتون، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان عنوان کرد که حمله ایران به اسرائیل نشان می‌دهد که قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل ناکام مانده است. او همچنین در گفت‌وگوی دیگری با شبکه تلویزیونی نیوزماکس دولت بایدن را مقصر در حمله ایران به اسرائیل دانست و گفت که اساسا حمله روز ۷ اکتبر گروه حماس به اسرائیل نیز بخشی از استراتژی کلان برای ایجاد «حلقه آتش» به دور اسرائیل بوده است.
بیانیه جو بایدن در مورد حملات ایران علیه دولت اسرائیل
اوایل امروز، ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم.
به دستور من، برای حمایت و دفاع از اسرائیل، ارتش ایالات متحده هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک را در طول هفته گذشته به منطقه منتقل کرد. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده سربازانمان، ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً همه پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند. من به تازگی با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آهنین آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم. من به او گفتم که اسرائیل توانایی قابل توجهی برای دفاع در برابر و شکست حملات حتی بی‌سابقه از خود نشان داد و پیامی واضح به دشمنانش فرستاد که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند. فردا، من رهبران گروه هفت را برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران تشکیل خواهم داد. تیم من با همتایان خود در سراسر منطقه تعامل خواهد داشت. و ما در تماس نزدیک با رهبران اسرائیل خواهیم بود و در حالی که ما امروز شاهد حمله به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم ماند و از انجام تمام اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.
حمله یا صبر راهبردی؟
در آستانه تشکیل نشست کابینه جنگ اسرائیل از ساعت سه و نیم بعدازظهر به وقت محلی برای بررسی نحوه واکنش احتمالی این کشور به حملات نظامی شبانه ایران، برخی از سیاستمداران و کارشناسان نظامی اسرائیلی خواهان خودداری از نشان دادن پاسخ سریع شدند.
ژنرال ذخیره، عاموس یارون، که مدیر کل وزارت دفاع اسرائیل نیز بوده، به شبکه کان گفت: نظر به موفقیت خیره‌کننده صنایع نظامی و هوایی اسرائیل در دفع تهدیدات پهپادی و موشکی ایران در ساعات اخیر، اگر اسرائیل به این حمله نظامی ایران واکنش نشان ندهد، به ضعف تعبیر نخواهد شد. ژنرال یارون گفت مقامات ایران با وجود لاف و گزاف‌گویی به خوبی می‌دانند که حمله آن‌ها شکست خورد و اسرائیل نیز به موفقیت بزرگ خود واقف است و لذا، عدم واکنش اسرائیل به حمله تهران، «ضعف اسرائیل» نخواهد بود.
همچنین به گزارش شبکه کان، گیدئون ساعار، سیاستمدار رهبر یک حزب اسرائیلی که تا دو هفته پیش متحد دولت بود، گفت لازم نیست اسرائیل در نشان دادن واکنش به ایران شتاب کند زیرا «وقت رسیدگی به ایران نیز به موقع خود فراخواهد رسید».

برچسب‌ها:

نظر شما