شناسهٔ خبر: 66131186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور:

پاسخ ایران به تعدی دشمنانش پشیمان‌کننده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور با بیان اینکه پاسخ ایران به تعدی دشمنانش پشیمان‌کننده است، گفت : امروز ایران اسلامی به حدی از اقتدار رسیده که هرجا لازم شود، در کمترین زمان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به دشمنان خود خواهد داد.

صاحب‌خبر -

امیر سلیمان طاهری، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در کرمانشاه به مناسبت روز ارتش، گفت : مراسم رژه نیرو‌های مسلح از ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۲۹ فروردین، همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی و با حضور مسئولین استانی در بزرگراه امام (ره) - محدوده میدان شهدا- برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور با بیان اینکه در مراسم رژه روز ارتش اقتدار نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: رژه امسال روز ارتش در شهر کرمانشاه به صورت رژه پیاده، موتوری و تجهیزاتی بوده و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی، برگزاری همایش پیاده‌روی، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش در کرمانشاه است.

 وی با اشاره به اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و دنیا، تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به اندازه‌ای مقتدر است که می‌تواند به هر تهدید دشمنان خود در کسری از زمان پاسخ کوبنده و قاطع بدهد و توطئه دشمنان خود را در نطفه خفه کند.

طاهری با بیان اینکه پاسخ ایران به تعدی دشمنانش پشیمان‌کننده است، گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت در دنیا، اقتدار نظامی است که امروز ایران اسلامی از آن برخوردار می‌باشد و هر جا لازم باشد در کمترین زمان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به دشمنان خود می‌دهد.

ارشد نظامی ارتش در غرب کشور اشاره‌ای هم به رجزخوانی‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی داشت و تاکید کرد: دشمنان ما و در صدر آنها رژیم غاصب صهیونیستی هیچ کاری از پیش نخواهند برد و چنان درس پشیمان‌کننده‌ای به آنها خواهیم داد که تا قرن‌ها یادشان باشد مرتکب خطا و اشتباهی مشابه آنچه در سوریه انجام داده و سفارت ما را در این کشور مورد حمله قرار دادند، نشوند.

طاهری تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که آمریکا که خود را ابرقدرت دنیا معرفی می‌کند، مدعی شده در جریان حمله رژیم صهیونیسیتی به سفارت ما در سوریه نبوده و به ما التماس می‌کند اگر می‌خواهیم پاسخ اسرائیل را بدهیم، به پایگاه‌های آمریکا کاری نداشته باشیم و این اوج اقتدار است.

طاهری در ادامه با بیان اینکه اوایل انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار هم برای دفاع از خودمان نداشتیم و هیچ کشوری هم به ما سیم خاردار نمی‌فروخت، گفت: امروز به درجه‌ای از توانمندی در زمینه تولید موشک و پهپاد رسیده‌ایم که کشور‌های دنیا برای خرید تجهیزات نظامی از ما به صف شده‌اند.

طاهری سپس اشاره‌ای هم به حراست از مرز‌های کشور توسط نیرو‌های مسلح داشت و گفت: استان کرمانشاه ۳۷۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که ۲۴۲ کیلومتر آن توسط نیرو‌های ارتش مراقبت می‌شود.

طاهری ادامه داد: مرز‌های استان کرمانشاه به صورت ۲۴ ساعته با هوشیاری کامل رصد می‌شوند و به یاری خداوند در سایه اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح هیچ تهدیدی در منطقه و کشور نداریم.

وی اشاره‌ای هم به پاکسازی میادین مین از سوی مجموعه ارتش داشت و گفت: پیش از این حدود ۳.۵ میلیون هکتار از مرز‌های غرب و جنوب غرب کشور از سوی ارتش مین‌زدایی شده و ۹۹.۹ نوار مرزی کشور کاملا پاکسازی شده و آلوده به مین نیست.

طاهری یادآور شد: اینکه گاهی شاهد انفجار مین در برخی از نقاط مرزی هستیم، به جابجایی مین در اثر بارندگی و سیلاب‌ها از آن سوی مرز و یا بالا آمدن مین‌هایی که در اثر بارندگی‌ها در اعماق زمین فرو رفته‌اند، مربوط می‌شود .

نظر شما