شناسهٔ خبر: 66126273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه متوازن در کشور، گفت: این نگاه در حوزه آموزش و پرورش، در راستای توسعه عدالت آموزشی برنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -
مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفی و کمی آموزش در استان، افزود: در شورای آموزش و پرورش دستورالعمل‌ها، ضرورت‌ها و اولویت‌های این حوزه در دستور کار قرار گیرد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش، اولویت‌ها مشخص شده و بر مبنای این اولویت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تحقق عدالت آموزشی صورت می‌گیرد.
 
استاندار آذربایجان‌غربی توجه به ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی با کمک بخش خصوصی، دولتی و خیرین را نیز ضروری دانسته و افزود: در این زمینه پیگیری‌های لازم در جهت جذب اعتبارات ملی باید با جدیت پیگیری شود. 
 
معتمدیان همچنین با اشاره به ساخت ۱ هزار و ۳۴ کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مناطق مختلف استان، اضافه کرد: ساخت این تعداد کلاس درس، یک اقدام بی‌سابقه و کم نظیر در در بخش آموزش آذربایجان‌غربی بوده و با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم و در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌های آموزشی صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اشتباه و بی توجهی به توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان در سال‌های گذشته، افزود: متاسفانه سیاست‌های اشتباه موجب بی‌عدالتی در حوزه آموزش و پرورش در استان شده و اکنون در بسیاری از مناطق، شاهد مشکلات در تامین زیرساخت‌های آموزشی و کمبود کلاس‌های درس هستیم.
 
استاندار آذربایجان غربی به تمرکز دولت سیزدهم و دولت مردمی بر توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور نیز اشاره کرده و یادآور شد: توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، در دستور کار استان قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی‌ها و توزیع اعتبارات مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
معتمدیان همچنین با اشاره به هدف‌گذاری‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای افزایش شاخص‌های مختلف در سطح استان، افزود: تلاش می‌شود رشد شاخص‌ها در مناطق مختلف استان متوازن شده و به میانگین استانی نزدیک شود.
 
وی در ادامه با اشاره به آمار ترک تحصیل در استان و به ویژه ترک تحصیل دختران دانش آموز، اظهار داشت: تمامی شرایط را فراهم می‌کنیم تا افراد بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگردند و در همین راستا کلاس‌های درس جدید در مناطق مختلف استان احداث می‌شود.
 
استاندار آذربایجان‌غربی مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش را نیز ضروری دانست و افزود: مولدسازی یک ضرورت قانونی بوده و می‌تواند منابع مالی خوبی را برای احداث مدارس و کلاس‌های درس جدید در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهد و در این زمینه مدیران آموزش و پرورش استان بیشتر از گذشته فعال‌تر عمل کنند.
 
معتمدیان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، پیشاپیش فرارسیدن هفته معلم را به تلاشگران عرصه آموزش و پرورش و بویژه معلمان تبریک گفت و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی ویژه از تلاش معلمان تلاشگر و فعالان این حوزه است.

نظر شما