شناسهٔ خبر: 66122169 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی

دولت سومالی از کشته شدن دست کم ۲۷ تن از عناصر تروریستی الشباب در جنوب این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت فدرال سومالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله به عناصر گروه الشباب در حومه شهر گامالی واقع در اقلیم جوبای سفلی ( جنوب سومالی ) دستکم 27 تن از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.

در این بیانیه آمده‌ است: ارتش فدرال سومالی  با دریافت اطلاعاتی مبنی بر قصد الشباب برای انجام عملیات در حومه گامالی وارد عمل شد و با کمک متحدان بین‌المللی خود عملیات پیشگیرانه انجام داد و حمله این گروه تروریستی را به شکست کشاند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، دولت موگادیشو در بیانیه خود بدون اشاره به میزان تلفات و خسارت وارده به الشباب تصریح کرد: در این عملیات شماری از عناصر این گروه تروریستی به اسارت در آمدند.

در شبکه‌های اجتماعی سومالی عکس و فیلم‌های ویدئویی از اسرا و کشته شدگان گروه الشباب منتشر شده‌ است.

به رغم اینکه سومالی از ثبات و امنیت پایداری برخوردار نیست اما از پوشش اینترنتی بسیار خوبی در شاخ آفریقا و شرق این قاره برخوردار است.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت: دولت سومالی از نیروهای چند ملیتی به فرماندهی اتحادیه آفریقا خواست جایگزین صلحبانان آفریقایی شوند.

قرار است صلحبانان اتحادیه آفریقا که متشکل از نظامیان و غیرنظامیان اوگاندا، بروندی، جیبوتی، اتیوپی و کنیا هستند در پایان سال جاری میلادی  با ترک خاک سومالی، پایگاه‌های نظامی خود را به ارتش فدرال این کشور واگذار کنند.

صلحبانان آفریقای با هدف مبارزه با الشباب و تامین امنیت سومالی وارد این کشور شدند اما طی چند سال اخیر یک همگرایی برای ریشه کنی الشباب در سومالی ایجاد شده و ارتش فدرال این کشور با کمک مردان مسلح قبائل توانسته بخش قابل توجهی از خاک سومالی را از سیطره عناصر الشباب خارج کنند.

دولت موگادیشو جزئیات بیشتری درباره نیروهای چندملیتی و کشورهای شرکت کننده در این نیرو ارائه نداده اما به گفته مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سومالی ماموریت نیروهای چندملیتی حفاظت از مناطق مهم و تاسیسات زیر ساختی است.

انتهای پیام/

نظر شما