شناسهٔ خبر: 66121467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

۲۱۰ هزار نفر در طرح ضیافت بهاری زنجان شرکت کردند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان گفت: ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت بهاری در سطح استان زنجان بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همه ساله در طول تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود، اظهار کرد: در این طرح برنامه های مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی، مشاوره و برپایی غرفه هایی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی افزود:  امسال به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی همزمان با طرح آرامش بهاری  باهم ادغام شده و در قالب طرح« ضیافت بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح ضیافت بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان اجرا شد، بیان کرد: ۱۴ مبلغ اعزامی از قم  با پشتیبانی موقوفات در امامزادگان شاخص و مناطق محروم روستایی حضور یافتند و به سوالات شرعی عموم مردم پاسخ می دادند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: طی اجرای این طرح غرفه های پاسخگویی به مسایل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان، جزءخوانی قرآن و اقامه نمازهای جماعت و غرفه های فرهنگی دایر بود و به زائران ،روزه داران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می دادند.

وی افزود: بر اساس آمار اخذ شده در لحظه تحویل سال بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران ، در کنار امامزادگان بودند.

این مسئول با اشاره به جلسات قرآنی در این طرح ضیافت بهاری گفت: در مجموع ۵۰ هزار نفر در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که بصورت روزانه در هشت امامزاده سطح استان برگزار می شد شرکت کردند.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: همچنین ۱۰۰ هزار نفر نیز  طی ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء امامزادگان و بقاع متبرکه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این اماکن مقدس در طول سه شب احیای قدر پذیرای ۴۰ هزار نفر از مردم و زائران عزیز بود، بیان کرد: نماز عید فطر نیز با شرکت ۱۰ هزار نفر در ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اقامه شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این طرح‌ از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین سال جاری در ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان اجرا شد، خاطر نشان کرد: در مجموع ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی  از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت بهاری بهره مند شدند.

حجت الاسلام کرمی یادآوری کرد: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده های شهرستانی و محلی رتبه بندی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما