شناسهٔ خبر: 66118994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارش برف و تندباد در بویین میاندشت و کاشان؛

وارد شدن خسارات سنگين به باغ‌هاي بويين مياندشت

صاحب‌خبر -
وارد شدن خسارات سنگين به باغ‌هاي بويين مياندشت
خبرگزاری آریا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش برف و وزش تندباد خسارت‌های زیادی به باغ‌های شهرستان‌های بویین میاندشت و کاشان وارد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا در اصفهان، منصور شیشه فروش افزود: علت بارش‌های 24 ساعت گذشته در غرب و شمال استان نفوذ جریان‌ها و موج همرفتی به این مناطق بود که موجب بارش باران و برف و کاهش دما در بیشتر شهرستان‌های غربی و شمالی استان شد.
وی ادامه داد: در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق بویین میاندشت به 20 تا 30 سانتیمتر رسید و میزان بارش در این شهرستان حدود 40 میلیمتر بود.
وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها در 24 ساعت گذشته در شهرستان خوانسار 39 میلیمتر، سمیرم 6 میلیمتر، فریدون شهر 25 میلیمتر، گلپلیگان 24 میلیمتر، اسلام آباد موگویی (پشت کوه فریدن) افزون بر 30 میلیمتر و در داران 20 میلیمتر ثبت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌ برف در بویین میاندشت موجب خسارت به بیش از 25 هکتار از مزارع و باغات این منطقه شده و تنه تعداد زیادی از درختان زردآلو و گردو این منطقه در اثر بارش‌ها شکسته است؛ به بخش زیادی از باغات، محصولات کشاورزی و درختان این منطقه آسیب جدی وارد شده است و تیم های ارزیابی خسارات به این مناطق اعزام شده‌اند.
وی افزود: در فریدونشهر نیز شاهد بروز خسارات به باغات بودیم و بر اساس اعلام عوامل امدادی بیشتر باغ‌های خسارت دیده در فریدون‌شهر شامل زردآلو، بادام، گردو و سیب هستند.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود نفوذ جریان ها و موج همرفتی تا 15 اردیبهشت ماه ادامه داشته باشند و اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده در دوشنبه هفته آینده نیز دوباره بارش خواهیم داشت و مناطق شرقی نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: روز گذشته به علت وزش تندباد در شمال استان که براثر آن سرعت وزش باد در شهرستان کاشان به 80 کیلومتر رسید و با و رعد و برق همراه بود تعداد زیادی از باغات آسیب دیدند که تیم‌های ارزیابی خسارات به این منطقه نیز اعزام شدند.

نظر شما