شناسهٔ خبر: 66117373 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

معرفی بهترین سرورهای HP برای کسب و کارهای متوسط

صاحب‌خبر -

در مقاله امروز کیهان سرور به معرفی 3 تا از بهترین سرورهای HP برای کسب و کارهای متوسط خواهیم پرداخت. برای این‌که بتوانید برای کسب و کار متوسط خود بهترین سرور را انتخاب کنید به تصمیم‌گیری مهمی نیاز دارید. این تصمیم گیری نیاز به بررسی دقیق عوامل مختلف از بررسی نیازها و بودجه تا برنامه‌های رشد سازمان شما دارد. در ادامه یک راهنمای گام به گام آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا بهترین سرور را برای کسب و کار متوسط خود انتخاب کنید. خرید سرور اچ پی HP نیاز به مشاوره و بررسی دارد.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین سرور اچ پی HP برای کسب و کار متوسط

ارزیابی نیازهای کسب و کار

می‌توانید با ارزیابی نیازهای فعلی و آینده فناوری اطلاعات سازمان خود شروع کنید. فاکتورهایی مانند تعداد کاربران، برنامه‌ها، نیازهای ذخیره سازی داده، رشد کسب و کار خود در چند سال آینده را در نظر داشته باشید.

بهترین سرورهای HP بهترین سرورهای HP

ارزیابی بودجه

تعیین کنید که برای خرید سخت افزار سرور اچ پی چقدر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. در این مرحله نه‌تنها باید هزینه‌های اولیه بلکه باید هزینه‌های عملیاتی بلندمدت را هم در نظر داشته باشید.

انتخاب نوع سرور اچ پی مناسب

باید بر اساس زیرساخت دیتاسنتر، فضایی که دارید و نیازهای مقیاس پذیری کسب و کار خود، بین سرورهای تاور، رکمونت یا بیلد اچ پی مناسبی انتخاب داشته باشید.

انتخاب پردازنده و حافظه مناسب

برای اجرای برنامه‌های کسب و کار خود از بین پردازنده‌های سرور درجه یک (مانند Intel Xeon یا AMD EPYC) انتخاب داشته باشید. این پردازنده‌ها باید تعداد هسته و سرعت کلاک مناسب برای اجرای برنامه‌های شما را داشته باشند. برای پشتیبانی از ورک لود خود از داشتن میزان حافظه رم سرور کافی اطمینان داشته باشید و برای یکپارچگی داده‌های خود، ویژگی‌هایی مانند کد تصحیح خطا (ECC) را در نظر داشته باشید.

بررسی نیازهای ذخیره سازی

باید تعیین کنید که به چه مقدار ظرفیت، سرعت و افزونگی نیاز دارید. گزینه‌هایی مانند هارد دیسک های سنتی HDD؛ درایوهای حالت جامد SSD یا ترکیبی از هر دو را در نظر داشته باشید. ویژگی‌هایی مانند RAID می توانند افزونگی داده و بهبود عملکرد را به همراه داشته باشند.

قابلیت‌های شبکه

بررسی کنید که سرور چند پورت اترنت گیگابیتی دارد و در صورت لزوم گزینه‌های 10 گیگابیت یا با سرعت بالاتر را برای اتصال به شبکه در نظر داشته باشید. برای دسترسی محلی و از رده دور، نیازهای شبکه کسب و کار خود را ارزیابی کنید.

گسترش و مقیاس پذیری

برای سازگار شدن با رشد کسب و کار و توسعه کاری خود، سروری که دارای اسلات‌های توسعه PCIe، بی یا جایگاه‌های درایو و اسلات‌های رم متعدد است را انتخاب کنید.

سازگاری با سیستم عامل

باید اطمینان پیدا کنید که سخت افزار سرور با سیستم عامل و برنامه‌هایی که کسب و کار شما متکی بر آنها است، سازگاری دارد. در صورت لزوم، سازگاری با پلتفرم های مجازی سازی هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیریت و نظارت

سروری که دارای قابلیت‌های مدیریت و مانیتورینگ قوی است را انتخاب کنید. ویژگی‌هایی مانند integrated Lights-Out (iLO), Integrated Dell Remote Access Controller (iDRAC),  یا HPE Integrated Lights-Out (iLO)می توانند عیب‌یابی و مدیریت از راه دور را ساده‌تر کنند.

افزونگی و دسترس پذیری بالا

برای قطعات سرور اچ پی مهم مانند منبع تغذیه سرور و کارت‌های شبکه سرور افزونگی را در دسترس داشته باشید تا زمان خرابی را به حداقل برسانید. برای اطمینان از تداوم کسب و کارتان، یک استراتژی دسترس پذیری بالا را در نظر داشته باشید.

بهره وری انرژی

در هنگام خرید سرور HP به دنبال مدل‌هایی باشید که دارای گواهینامه Energy Star هستند و از قطعاتی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند باشید تا هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهید.

ویژگی‌های امنیتی

برای محافظت از داده‌های حساس کسب و کار خود؛ سرورهایی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر سخت افزار (مانند ماژول های TPM و پشتیبانی از رمزگذاری سخت افزاری) هستند.

پشتیبانی و گارانتی

سرورهایی که دارای گارانتی هستند و توسط سازنده پشتیبانی می‌شوند را انتخاب کنید. همچنین قراردادهای خدمات و گارانتی‌های تمدید شده را بررسی کنید.

الزامات سازگاری

مطمئن شوید که سروری که انتخاب کرده‌اید با مقررات و استانداردهای صعنتی (مانند HIPAA، GDPR، یا سازگاری خاص صنعت) سازگاری دارد.

مستندسازی و پشتیبان‌گیری

اسناد پیکرندی سرور را نگه دارید و راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری و ریکاوری را بررسی کنید تا از محافظت داده‌های مهم کسب و کار خود اطمینان داشته باشید.

مشورت با متخصصان فناوری اطلاعات

اگر در مورد الزامات سرور خود اطمینان ندارید می‌توانید با متخصصان فناوری اطلاعات یا فروشندگان باتجربه مشورت کنید. این افراد می‌توانند بر اساس نیازهای خاص کسب و کارتان به شما مشاوره تخصصی بدهند.

با ارزیابی دقیق این فاکتورها و مشاوره با متخصصان فناوری اطلاعات یا فروشندگان با تجربه کیهان سرور می‌توانید بهترین سرور اچ پی را متناسب با کسب و کار متوسط خود انتخاب کنید، به طوری که این سرورها بتوانند از عملیات، رشد و موفقیت بلندمدت شما پشتیبانی کنند.

خرید سرور اچ پی HP برای کسب و کارهای متوسط

شرکت اچ پی Hewlett Packard Enterprise (HPE) مجموعه‌ای از سرورهای مناسب کسب و کارهای متوسط را ارائه می‌دهد که قابلیت اطمینان، عملکرد و مقیاس‌پذیری بالایی را ارائه می‌دهند. در ادامه 3 مورد از این سرورهای HP را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرور اچ پی HPE ProLiant DL360 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant DL360 Gen10 یک سرور رکمونت 1U است که به‌خاطر عملکرد، قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری عالی که دارد طرفداران زیادی دارد. این دستگاه برای کسب و کارهایی که نیازهای فناوری اطلاعت مختلفی دارند مناسب است.

بهترین سرورهای HP بهترین سرورهای HP

مشخصات مهم سرور اچ پی HP

گزینه های پردازنده: این دستگاه برای دستیابی به عملکرد بالا از دو پردازنده Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند.

حافظه: سرور اچ پی از حافظه DDR4 ECC با حداکثر ظرفیت 3 ترابایت پشتیبانی می‌کند که برای اجرای برنامه‌های کاربردی و مجازی‌سازی حافظه محور مناسب است.

فضای ذخیره سازی: این دستگاه چندین بی درایو برای SAS/SATA و NVMe SSDs ارائه می‌دهند.

شبکه: دو کارت شبکه 1GbE تعبیه شده یا کارت شبکه 10GbE+ با سرعت بالای اختیاری برای اتصال ارائه می‌دهد.

توسعه: اسلات های PCIe برای کارت‌های توسعه (مانند کارت‌های گرافیکی برای ورک لودهای گرافیکی محور) وجود دارد.

مدیریت: برای مدیریت و نظارت از راه دور پیشرفته این دستگاه از HPE’s iLO پشتیبانی می‌کند.

سرور اچ پی HPE PROLIANT ML350 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant ML350 Gen10 یک سرور تاور قابل ارتقاء است که سازگاری و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. این سرور HP برای کسب و کارهای متوسطی که نیازهای فناوری اطلاعات متنوعی دارند مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور HP ML350 G10 به مقالات کیهان سرور مراجعه کنید.

مشخصات مهم سرور اچ پی

پردازنده: برای عملکرد بهتر از پردازنده های Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند.

حافظه: سرور اچ پی از حافظه DDR4 ECC با حداکثر ظرفیت 3 ترابایت پشتیبانی می‌کند که برای اجرای برنامه‌های کاربردی و مجازی‌سازی حافظه‌محور مناسب است.

فضای ذخیره سازی: بی های درایو متعدد با گزینه‌های مختلف ذخیره سازی (از جمله SAS, SATA, NVMe SSDs) وجود دارد.

شبکه: برای دستیابی به سرعت شبکه بالا دو پورت اترنت گیگابیتی وجود دارد که می‌توانید آن را به صورت اختیازی به 10 گیگابیت ارتقاء دهید.

توسعه: فضای توسعه زیادی برای کارت های PCIe، کارت های گرافیکی و کنترلرهای ذخیره سازی اضافی وجود دارد.

مدیریت: برای مدیریت و مانیتورینگ از راه دور، ویژگی‌های مدیریتی پیشرفته‌ای وجود دارد.

سرور اچ پی HPE ProLiant DL380 Gen10

سرور اچ پی HPE ProLiant DL380 Gen10 یک سرور رکمونت 2U پرکاربرد است که به‌خاطر عملکرد، مقیاس پذیری و قابلیت اطمینانی که دارد طرفداران زیادی دارد. این دستگاه برای کسب و کارهای متوسطی که ورک لودهای سنگین و سختی اجرا می کنند مناسب است.

بهترین سرورهای HP بهترین سرورهای HP

مشخصات مهم سرور اچ پی

پردازنده: این دستگاه برای دستیابی به عملکرد بالا از دو پردازنده Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند.

حافظه: سرور اچ پی از حافظه DDR4 ECC با حداکثر ظرفیت 3 ترابایت پشتیبانی می‌کند که برای اجرای برنامه‌های کاربردی و مجازی سازی حافظه محور مناسب است.

فضای ذخیره سازی: این دستگاه چندین بی درایو برای SAS/SATA و NVMe SSDs ارائه می‌دهند.

شبکه: دو کارت شبکه 1GbE تعبیه شده یا کارت شبکه 10GbE+ با سرعت بالای اختیاری برای اتصال ارائه می‌دهد.

توسعه: چندین اسلات PCIe برای کارت‌های توسعه (مانند GPU و کنترلرهای ذخیره سازی اضافی) وجود دارد.

مدیریت: برای مدیریت و مانیتورینگ از راه دور، از iLO HPE پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

هنگام انتخاب سرور اچ پی HPE برای کسب و کار متوسط خود، سعی کنید نیازهای خاص کسب و کار خاص خود را در نظر بگیرید و محدودیت‌های بودجه و رشد کسب و کار خود را در نظر داشته باشید. HPE سرورهای قابل سفارشی مختلفی را ارائه می‌دهد، بنابرایت با کارشناسان کیهان سرور مشاوره داشته باشید تا بر اساس نیازهای خاص خود سرور را تنظیم کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که سخت افزار با نرم افزار و پلتفرم مجازی سازی انتخابی شما سازگاری دارد و عملکرد و سازگاری بهینه‌ای را ارائه می‌دهد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما