شناسهٔ خبر: 66106058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مذاکره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر سر بسته حمایتی اوکراین

ایرنا : روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت‌وگو با کاخ سفید بر سر بسته حمایتی از اوکراین را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

مایک جانسون پس از ماه ها تاخیر، در حال مذاکره با کاخ سفید بر سر پیشبرد کمک‌های مالی به اوکراین است.

گفته می‎شود این بسته مورد مذاکره که متفاوت از بسته امنیتی خارجی ۹۵ میلیارد دلاری مجلس سنا است، با حمایت گروهی از جمهوری‌خواهان ارائه می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است جانسون نه تنها از سوی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها جمهوری‌خواهان را به دلیل کمک نکردن به اوکراین مورد انتقاد قرار داده، تحت فشار هم حزبی های راستگرای خود نیز قرار دارد که به شدت مخالف کمک‌های اضافی به اوکراین هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز جمعه در سفر به فلوریدا با دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هم دیدار داشته باشد.

ترامپ از جمله مخالفان سرسخت تداوم حمایت از اوکراین است و بارها در گردهمایی‌های انتخاباتی خود اعلام کرده‌ که در صورت به قدرت رسیدن کمک ها به کی‌یف را متوقف کرده و جنگ اوکراین و روسیه را هم پایان می‌دهد.

بر اساس آمار موسسه اقتصاد جهانی کیل (Kiel Institute for the World Economy) که یک مرکز تحقیقاتی آلمانی است، دولت بایدن و کنگره ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اوکراین بیش از ۷۵ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌اند که شامل کمک‌های مالی و نظامی می‌شود.

نظر شما