شناسهٔ خبر: 66102025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جاده چالوس، هراز و و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد

بنابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، جاده چالوس، هراز و آزادراه تهران – شمال از مازندران به سمت تهران یکطرفه شد.

صاحب‌خبر -

یکطرفه شدن جاده چالوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: جاده چالوس، حاده هراز و آزادراه تهران – شمال از ساعت ۸:۱۵ صبح امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ از مازندران به سمت تهران یکطرفه شد و تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال (محور فوق و آزادراه فوق) ممنوع است.

آخرین وضعیت محور‌های شمالی:

- تردد کلیه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشند
- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل مرزن آباد تا هزارچم و محدوده ولی آباد
- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان، گزنک و آب اسک و مسیر (جنوب به شمال) محدوده لاسم
- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های سراوان و رودبار
- تردد روان در آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب) و محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت)

ضمنا محور چالوس دارای بارش برف و باران و سایر محور‌های شمالی دارای بارش باران در ارتفاعات می‌باشند.

لغزندگی جاده‌ها و لزوم رعایت سرعت مطمئنه
رئیس پلیس راه مازندران گفت: سطح جاده‌ها در محور‌های اصلی این استان به علت بارندگی لغزنده است و رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد از این محور‌ها باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ یدالله جهان تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محور‌های کوهستانی، علاوه بر اطمینان از سالم بودن خودرو، از توقف و اسکان در حاشیه جاده‌ها و کنار رودخانه‌ها خودداری و هنگام رانندگی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

رئیس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی ذکرکرد و رانندگان وسایل نقلیه خواست از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

نظر شما