شناسهٔ خبر: 66100730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ هزار و ۳۰۰ نفر در گلخانه‌های هرمزگان مشغول کار هستند

بندرعباس - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در مجتمع‌ها و واحدهای گلخانه‌ای این استان مشغول به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا شیخ‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از دولت سیزدهم پنج‌هزار نفر در واحدهای گلخانه ای هرمزگان اشتغال داشتند که اکنون با اشتغال چهار هزار و ۳۰۰ نفر، افزایش حدود ۲ برابری نسبت به قبل از ۱۴۰۰ را نشان می دهد.

وی، بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم و از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و ابراز داشت: در سال‌جاری ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای دیگر نیز در سطح استان در دست ساخت داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان ۹۲۶ هکتار با تولید ۲۰۰ هزار تن است که شامل فلفل رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان می باشد.

شیخ زاده، شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای هرمزگان دانست و گفت: در شهرستان های رودان و میناب بیشتر فلفل دلمه‌ای رنگی و در حاجی آباد نیز گوجه فرنگی کشت می شود.

وی اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت فلفل رنگی، ۳۸۰ هکتار گوجه فرنگی، ۸۰ هکتار خیار سبز، ۶۶ هکتار بادمجان و ۲۹ هکتار نیز سایر محصولات از جمله گل و گیاهان دارویی در هرمزگان به کشت گلخانه‌ای اختصاص دارد.

زمان آماده‌سازی و کشت محصولات گلخانه‌ای در استان هرمزگان از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه هرسال است.

نظر شما