شناسهٔ خبر: 66091780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان بارندگی های قزوین به ۲۸ میلی متر رسید

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی که از بعدازظهر روز گذشته /چهارشنبه/ وارد استان شد، بارش های قابل توجهی را به همراه داشت تا جایی که بیشترین میزان بارندگی ها مربوط به گازرخان در بخش رودبار الموت شرقی با ۲۸ میلی متر به ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

مهدی آخوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی های این استان در سال زراعی جاری (از اول مهر ماه گذشته تاکنون) مربوط به روستای گازرخان با ۳۳۶ میلی متر بود که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۵۰ میلی متر بود، افزایش ۳۵ درصدی بارندگی ها در این منطقه را نشان می دهد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، بعدازظهر امروز همچنان با توجه به گذر امواج حاصل از سامانه بارشی، در پاره ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش بادهای لحظه ای شدید و با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای روز جمعه نیز با گذر امواج تراز میای جو و نفوذ زبانه های پرفشار، ارتفاعات استان با پدیده مه و احتمال بارش های پراکنده روبرو خواهند بود.

به گفته وی، وضعیت جوی استان قزوین در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد به نسبت پایدار است.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با صفر و آبیک با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت هفت تا ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما