شناسهٔ خبر: 66091276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با «فردا»:

فرقی ندارد رئیسی باشد یا روحانی؛ دولت نمی‌تواند مشکلات را حل کند

یک فعال سیاسی گفت: حجم مشکلات کشور بزرگتر از آن است که دولت آقای رئیسی یا روحانی یا هر کس دیگری که در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد، بتواند این مشکلات را حل کنند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا: دولت این روزها زیر انتقادهای زیادی قرار دارد و هرچه آمار نیز از دستاوردهایش می دهد، بیشتر مورد نقد قرار می گیرد. با این اوصاف این سئوال مطرح می شود که آیا این دولت شانسی برای دو دوره ای شدن دارد؟

مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با فردا درباره اولویت‌دارترین موضوع جهت رسیدگی سریع مسئولان به آن گفت: دغدغه مردم با دغدغه کشور فرق می کند. در جامعه هر کسی براساس روزمره اش دنبال کار خودش است و تلاش می کند مشکلات خود را در حوزه های مختلف همچون تراز کردن درآمد و هزینه، تأمین مسکن، خودرو و سایر اقلام ضروری زندگی برطرف کند.

وی افزود:  کشور به شدت نیازمند آن است که مردم و مسئولان بتوانند آینده را تصور کنند و درباره آینده دغدغه‌مند باشند اما چنین دغدغه ای امروز در جامعه برای بهبود اوضاع کشور در آینده دیده نمی شود. متأسفانه آینده کشورمان به ویژه از نظر زیست محیطی و تأمین امنیت غذایی از طریق کشاورزی شدیدا در خطر است و روز به روز نیز اوضاع بدتر می شود.

این فعال سیاسی درباره شانس دولت رئیسی برای دو دوره ای شدن اظهار کرد: حجم مشکلات کشور بزرگتر از آن است که دولت آقای رئیسی یا روحانی یا هر کس دیگری که در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد، بتواند این مشکلات را حل کنند. تا قبل از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، دولت توان مدیریت و حل مشکلات کشور را داشت و قادر بود اوضاع را جمع و جور کند اما از زمانی که احمدی نژاد سرکار آمد، اوضاع بدتر شد و تحریم های سنگین یکی پس از دیگری سر رسیدند که اوضاع را حادتر کرد.

وی ادامه داد: برخی می گویند «ما کشور انقلابی هستیم» و دائم شعار «مرگ بر ...» می دهند، با این تفکر کشور دائم باید در حال جنگ باشد. شاید امروز شلیک مستقیمی در کار نباشد اما نتیجه دشمن و خصومت این می شود که دائم طرف مقابل ما را تحریم می کند و ما نیز کاری نمی توانیم انجام دهیم.

هاشمی طبا گفت: سیاست داخلی کشور در حال جنگ متفاوت از کشوری است که در حال جنگ نیست. همه دولت های ما بلا استثنا هدف شان رفاه و مصرف با خرج کردن منابع کشور بوده است بنابراین سیاست خارجی ای که براساس آن ما دائم در حال جنگ هستیم با این گشاده دستی که در داخل داریم سازگاری ندارد؛ نتیجه اش چنین رویکردی هم این است که به خروج سرمایه از کشور، قاچاق کالا و سایر کارهای ناشایست اقتصادی کمک می کند. این دولت که هیچ؛ اگر هر کسی دیگری هم مدعی حل مشکلات باشد و در رأس قوه مجریه قرار بگیرد تا وقتی همین رویکرد را بخواهد پیش ببرد، کار خاصی نمی تواند بکند.

نظر شما