شناسهٔ خبر: 66087762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستگیری دو نفر از قاچاقیان چوب تاغزارها در سفید شهر

جلال جلیلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس حامل چوبهای قاچاق تاغزارهای شمال سفیدشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا گل آرایی در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری عوامل کلانتری سفیدشهر در ساعت اولیه بامداد، دو نفر که با استفاده از فرصت روزهای تعطیل در حال قاچاق چوب بودند را دستگیر کردند.

وی افزود: منابع طبیعی، مهمترین و اساسی ترین ذخیره موجود در کشور است که سهم مهمی در حفظ سلامت شهروندان دارد و تخریب آن نیز زندگی ما را تهدید می‌کند بنابراین حفظ و نگهداری از آنها مسئولیت اجتماعی همه شهروندان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر تهدید مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری، تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و آتش‌سوزی مراتع را  به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ گزارش کنند.

گل آرایی تاکید کرد:وسعت این شهرستان ۶۱۲ هزار هکتار است که یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان‌های ماسه‌ای کشور محسوب می‌شود و ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، حاصل حدود نیم قرن عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری است.

وی با اشاره به حضور مردم در طبیعت گفت: بردن خودرو تا عمق طبیعت باعث کوبیده شدن خاک و بوته‌ها می‌شود بنابراین به شهروندان سفارش می‌کنیم که بخشی از مسیر را برای رسیدن به طبیعت پیاده طی کنند.

گل آرایی تصریح کرد: از شکستن بوته‌ها و درختان و آتش زدن بوته‌ها به خصوص درختان بیابانی مثل تاغ، گز و اسکنبیل، خودداری و غذای پخته را به همراه خود به طبیعت ببرید و برای تهیه آتش از ذغال درختان باغی یا کپسول‌های گاز استاندارد با رعایت نکات ایمنی استفاده کنید.

انتهای پیام 

نظر شما