شناسهٔ خبر: 66081868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک کارشناس حوزه بهداشت خبر داد؛

۸۲۱ داروی غیرمجاز از یک عطاری در قزوین کشف شد

یک کارشناس حوزه بهداشت خبر داد؛ کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و توقیف ۸۲۱ انواع داروی غیرمجاز یک عطاری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا در قزوین، رامش مهرآیین با اعلام این خبر گفت: در راستای تامین امنیت اجتماعی و سلامت مردم، پیگیری و بازدیدهایی برای جلوگیری از فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز در سطح استان داریم که در این راستا از یک مرکز پخش فرآورده های گیاهی، ۱۶ قلم انواع داروهای غیرمجاز و تقلبی به ارزش پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین ادامه داد: این داروها انواع شربت های مفرح یا ضد افسردگی، داروهای ضدسرفه، پماد، شامپوهای ضد ریزش مو و انواع قرص را شامل می شود.

مهرآیین با بیان جزییات این بازرسی، تاکید کرد: کشفیات یاد شده توسط بازرسان واحد فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان قزوین کشف شده و پرونده آن نیز به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان هنگام خرید از عطاری ها به سلامت و مجوزهای بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و همچنین به مشاوره های غیرمجاز عطاری ها نیز اتکا نکنند و برای درمان بیماری از طریق گیاهان دارویی حتما به پزشک حاذق و مجوزدار طب سنتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما