شناسهٔ خبر: 66074529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

جمعی از نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دوشنبه شب پس از صرف افطار با وزیر بهداشت دیدار و گفتگو کردند و دغدغه ها، مطالبات و نیازهای خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، بیش از یکصد تن از نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، دوشنبه شب در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت با دکتر بهرام عین اللهی دیدار و گفت وگو کردند و دغدغه ها مطالبات و نیازهای صنفی خود را در حوزه های مربوطه مطرح کردند.

حدود ۱۵ تن از نمایندگان نهادهای دانشجویی از دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه های انجمن های علمی، همتایاران سلامت، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، نمایندگان کانونهای مذهبی، اردوهای جهادی، انجمن اسلامی مستقل و... به مدت سه دقیقه به بیان دغدغه ها، مطالبات و نیازهای صنفی خود در حضور وزیر بهداشت پرداختند.

لزوم احداث خوابگاه‌های متاهلی در راستای سیاستهای قانونی جوانی جمعیت، تاکید بر دانش محور و کاربردی شدن مقوله آموزش پزشکی، ضرورت کاربردی کردن پایان نامه‌های دانشجویی و ارائه راهکارهای لازم جهت تشویق دانشجویان به سمت کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی و ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان در این زمینه و پیگیری افزایش بی محابای ظرفیت پزشکی و لزوم اصلاح و بازنگری آیین نامه جذب و ارتقای اساتید و... از جمله موارد مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در نشست بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

ضرورت و تاکید بر تقویت و توسعه فعالیتهای قرآنی و گسترش کانونهای قرآن و عترت در سطح دانشگاهها و انتخاب افراد متخصص و انقلابی در کانونها، تاکید بر ایجاد قرارگاههای مختلف در سطح دانشگاهها در مسیر فعالیتهای اردوهای جهادی و لزوم ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیتهای جهادی در سطح کشور، رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در بحث مشاوره سلامت روان و استفاده از نیروهای زبده و متخصص در فعالیتهای سلامت روان و تاکید بر برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد برای مشاوران سلامت روان و... از دیگر مسائلی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد.

ضرورت تقویت فعالیتهای انجمن های علمی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی و حمایتهای مادی ومعنوی مسوولان از طرح های مختلف پژوهشی و ارتباط دادن آنها با صنایع و مراکز رشد و موضوع جذب اعضای هیات علمی متخصص و توانمند در بدنه دانشگاههای علوم پزشکی و حمایت از پایان نامه های دانشجویی و... از دیگر نکات ذکر شده مهم در این جلسه در حضور وزیر بهداشت بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

موضوع پیری جمعیت وخطرات ناشی از آن و لزوم برگزاری کارگاههای متعدد و جلسات تبیینی با موضوع ضرورت ازدواج، لزوم نظارت بیشتر وزارت بهداشت در مسیر ساخت فیلمها و سریالهای تلویزیونی با موضوع بهداشت و درمان و رعایت منزلت و شان کادر پزشکی و پرستاران در فیلمها، لزوم برقراری عدالت در دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی و بهداشتی بخصوص در مناطق محروم، توجه به اجرای قانون پوشش حرفه ای در بیمارستانها ومراکز درمانی و ... از دیگر مواردی بود که از سوی دانشجویان حاضر در نشست بیان شد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

از دیگر موارد مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل های دانشجویی لزوم حمایت از تحقیقات پیشگیرانه، تقویت ارائه تسهیلات به نخبگان، ضرورت بازنگری در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی باتوجه به کافی نبودن زیرساخت های آموزشی و درمانی در کشور، تقویت خدمات دوراپزشکی، ارتقای سواد سلامت، ترویج سبک زندگی سالم و همچنین تقویت مشارکت دانشجویان و دانشگاه ها با صنعت بود.

لزوم تشکیل ساختار معاونت سلامت روان اجتماعی در بدنه وزارت بهداشت، رفع کمبود بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی و حمایت از محققان و نخبگان، ضرورت افزایش حقوق دستیاران، توجه به توریسم سلامت و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه آن در کشور، توجه و بازنگری کوریکولوم های آموزشی و... از دیگر مسائل مطرح شده از سوی حاضران در این نشست صمیمانه بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

پس از سخنان دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت،دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارتخانه و نیز دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دقایقی به ایراد سخن پرداختند.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت در جمع صمیمانه با فعالان و نمایندگان نهادهای دانشجویی گفت: حضور نورانی شما عزیزان در این نشست یک فرصت مغتنم جهت رفع نیازها، مطالبات وخواسته های صنفی شما است. امیدوارم با برنامه‌ریزی های لازم، برگزاری این جلسات تداوم یابد. نکات خوب و ارزنده ای شما فعالان نهادهای دانشجویی بیان کردید که همه آنها را شنیدم وامیدوارم این نیازها و مطالبات از سوی معاونتهای مربوطه پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: حضرت آقا در بیانات متعدد به موضوع جهش تولید و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این مساله تاکید کردند و ما باید در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی معظم له نامگذاری شده است، در این مسیر گامهای مضاعفی برداریم و تاکیدات مقام معظم رهبری را در مسیر تولید علم و دانش، سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. نکاتی که بیان کردید با تنوع و ارزنده بود و این دغدغه مندی و کنشگری شما جای تقدیر دارد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در صحبتهای خود، از دانشجویان به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کردند و هرچه شما دانشجویان در این مسیر حرکت کنید تبدیل به افسران و فرماندهان جنگ نرم خواهید شد. یکی از نکات مهمی که حضرت آقا در فرمایشات خود مطرح کردند، موضوع تحلیل تاریخ است که دارای اهمیت زیادی است و دشمن به دنبال این است که به هر نحو ممکن، تحریف تاریخ ایجاد کند و وظیفه شما دانشجویان این است که هوشیارانه عمل کنید.ما باید تحلیل جامع و کاملی از اوضاع جهان داشته باشیم و در مسائل اجتماعی نیز با تحلیل کامل به جلو حرکت کنیم.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه یکی از صفات الهی خداوند متعال، طبیب است، خاطرنشان کرد: شما عزیزان دانشجو که آینده نظام سلامت جامعه را ترسیم خواهید کرد، باید قدر خود را بیشتر بدانید چرا که طبیبان آینده این مملکت هستید و جلوه هایی از صفات خداوند، در شما نمایان است و این توفیقی است که از جانب پروردگار بر شما نازل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه پزشکی، جامعه پرافتخاری در طول تاریخ است، اظهار کرد: ما دانشمندان متعددی در مسیر تولید علم و دانش داشته ایم که همه ما باید از این عزیزان الگوبرداری کنیم. دکتر کاظمی آشتیانی یکی از دانشمندان و نخبگان ما در تولید سلولهای بنیادی بودند که تحولات عظیمی در این بخش ایجاد کردند و جنبش تولید سلولهای بنیادی را در سال ۷۷ بنا کردند که باید با اندیشه های این افراد بیشتر آشنا شد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیربهداشت افزود: در دوران کرونا نیز جامعه پزشکی ما از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با تدابیر لازم هیچ بیماری روی زمین نماند. ما حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کردیم، افرادی که تا لحظه آخر ایستادگی کرده و جان بیماران را نجات دادند و خودشان مبتلا به کرونا شدند و همه این مسائل نشانگر آن است که جامعه پزشکی ما با روحیه فداکاری و ایثار همواره زبانزد عام وخاص هستند. در حادثه چابهار و در لحظاتی که تروریستها به بیمارستانها نفوذ کردند،این کادر پزشکی ما بود که شب تا صبح مشغول مداوای مجروحان بودند یا در حادثه تروریستی کرمان، کادر پزشکی ما با بیش از ۱۱۰ عمل جراحی به درمان مجرومان حادثه پرداختند و این ماهیت و توان جامعه پزشکی ما است که درحوادث و بحرانها بیشتر خود را نشان می دهد، بنابراین شما عزیزان بایدجایگاه و منزلت خود را بیشتر درک کنید.

وی افزود: شما جوانان عزیز که آینده نظام سلامت را ترسیم خواهید کرد، فرشتگان روی زمین هستید و توصیه من به شما که فرزندان من هستید، این است که تا می توانید خود را بسازید چرا که خودسازی، راه پیشرفت شما را در عرصه های مختلف هموار می کند و یکی از ابزارهای خودسازی، برگزاری مراسم های مذهبی، شرکت در اعتکاف ها و حضور در هیات های مذهبی است. خیلی از کارها به خودسازی ما کمک می کند و کارهای جهادی از جمله اقداماتی است که ما را می سازد و به رشد فکری و روحی ما کمک می کند. بنابراین حتما شما عزیزان درکارهای جهادی مشارکتی فعال داشته باشید چرا که کارجهادی و خدمت به مردم بویژه محرومان، انسان را می سازد. همچنین ترک گناه یکی از نکاتی است که باید همواره به آن توجه کنید.

مقالم عالی وزارت افزود: توصیه دیگر من به شما عزیزان، مشارکت در کارهای گروهی است. شما نمایندگان نهادهای دانشجویی، متناسب با فعالیت خود باید در کارهای علمی و پژوهشی شرکت کنید چرا که کارگروهی زمینه ساز رشد و پیشرفت شما را فراهم می سازد و به بلوغ فکری شما کمک می کند. همچنین اخلاق پزشکی نیز باید سرلوحه کارهای شما باشد. قطعا یک انسان متدین بهتر می تواند با بیمار و همراهان رفتار کند.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به خودباوری واعتماد به نفس اشاره کرد وگفت: شما دانشجویان باید همواره خودباوری خود را تقویت کنید. در دوران قبل از انقلاب، دشمن تلاش داشت اعتماد به نفس جوانان ما را هدف قرار دهد که خوشبختانه با درایت وهوشیاری، این توطئه ها خنثی شد. به هرحال شما دانشجویان باید در موضوعات مختلف از جمله دانش بنیان، ایده پردازی و کمک به رشد علم، از هیچ تلاشی دریغ نکنید. یکی از بزرگترین عوامل جهش علم در دانشگاهها، دانشجویان هستند و خوشبختانه فعالیت بیش از ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در سطح دانشگاهها را باید به فال نیک گرفت و باید دانشجویان به این مراکز علمی بروند و بیشتر با دستاوردهای علمی و پژوهشی آشنا شوند.

دکتر عین اللهی همچنین به طرح سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای خوب در وزارت بهداشت، توجه به سلامت خانواده است. اگرسلامت خانواده را درست کنیم، سلامت جامعه درست خواهد شد. در این طرح هر ایرانی با کد ملی باید یک مراقب سلامت داشته باشد و دارای پرونده سلامت باشد. البته سلامت صرفا جسمی و مادی نیست.

عین اللهی با اشاره به نامگذازی سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: رشد به معنای ارتقا از یک مرحله به مرحله بعدی است، اما جهش به معنای سرعت گرفتن اقدامات مثبت است. این جهش باید در تمام ابعاد از جمله آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات، پژوهش، توسعه و اخلاقیات اتفاق بیفتد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وی با تاکید بر موضوع «کرامت بیمار» خاطرنشان کرد: تمام کارکنان حوزه سلامت در مراکز درمانی باید موضوع کرامت بیماران را رعایت کنند؛ چرا که محترم شمردن شان انسانی افراد از جمله اولویت های ماست و امیدواریم همگام با توسعه، به مسائل اخلاقی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه است و باید از این فرصتی که خداوند متعال عنایت کرده، برای خدمت به مردم نهایت بهره را ببریم و اقداماتی مثبت و ماندگار برجای بگذاریم؛ به عبارتی باید بتوانیم از فرصت خدمت را به فصل شکوفایی و تجلی کارهای ماندگار تبدیل کنیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اقداماتی که در طول سال‌های پس از انقلاب در کشور انجام شده، غالبا در مسیر خدمت رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه بوده است. از جمله، خدمات بیمه سلامت در این مسیر، ابعاد و آثار ماندگاری داشته است؛ چراکه ۵ دهک جامعه از این طریق بیمه شدند و هیچ بیمار مستضعفی از هیچ خدمت درمانی باز نمی ماند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود، افزود: مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند؛ چرا که برنامه های مهم وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده و جوانی جمعیت جز با هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام سلامت کشور، حاصل نمی شود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای موفق طرح سراج در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از یکصد مرکز سراج در کشور ایجاد شده که هدفش موضوع ارتقای سلامت روان وخدمت به مردم است تا مردم از ناهنجاریها و آسیبها در امان بمانند و باید این مساله را به فال نیک گرفت. همچنین یکی دیگر از اقدامات موضوع بیمه دانشجویی است که باید نسبت به آن با تدبیر عمل کنیم. ما ۲۷۰ هزار دانشجو داریم که حتما باید همه آنها را تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید در مسیر فعالیتهای خود شهدا را به عنوان الگو قرار دهیم ، اظهار کرد: شهید آرمان یک الگوی تربیتی برای نسل امروز است. شهید آرمان با ادبیات رفتاری و کرداری به یک جوان فرهنگ ساز تبدیل شد و شما عزیزان باید همواره اخلاق و منش این شهید را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. شهید آرمان علی وردی منتخب خداوند بود و در حقیقت دعوت خاصی داشت تا به این مقام رسید و عزیز ملت شد.

عین اللهی با اشاره به اینکه رفتار استثنایی این شهید عزیز، چهره جذاب و همچنین جاذبه‌های ذاتی وی، از او الگویی برای هم نسلانش ساخت، اضافه کرد: عکس‌های شهید با همه ارتباط برقرار کرد و سادگی نگاهش همه را مجذوب خود ساخت، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب ایشان را به اسم آرمان عزیز مورد خطاب قرار دادند که باعث شد خداوند به این شهید عزت دهد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت با اشاره به جنگ پنهان دشمنان علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: تحریم های ناجوانمردانه علیه مردم ما وضع و همواره تشدید می شود. هدف اصلی از فتنه سال گذشته، ناامید کردن مردم و لطمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به یاری خداوند، موفق نشدند اما با تشدید تحریم ها در پی ناامیدسازی مردم هستند و حال آن که آینده، بسیار روشن است.دشمنان در طول سالهای گذشته همواره تلاش داشتند خودباوری و اعتماد به نفس را از دانشمندان ونخبگان ما بگیرند؛ اعتماد به نفس کلید کار و فعالیت شما عزیزان است و باید با تلاش و اعتماد به نفس خود به سمت مرجعیت علمی پیش برویم و این موضوع هدف اصلی ما باید باشد.

وی، وطن دوستی را یکی از ویژگی های نخبگان عنوان کرد و گفت: دیپلماسی علم باید مورد توجه نخبگان قرار گیرد. یک دیپلمات کشورش را نمی فروشد و همیشه مدافع کشورش است و وطن دوستی سرلوحه کارش است و رسالت شما نخبگان عزیز نیز باید بر این مبنا باشد. شما نخبگان عزیز به خوبی می دانید مهاجرت به دیگر کشورها یعنی فاصله گرفتن از هویت و خودباوری و آنهایی که مهاجرت می کنند، هویت و فرهنگ ایرانی را زیرپا قرار می دهند.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخ پرافتخاری در عرصه پزشکی داریم و از وابستگی صد درصدی غربی ها رهایی یافتیم.کوچکترین امور پزشکی و سلامت ما توسط پزشکان هندی و پاکستانی انجام می شد و از نظر دارو و تولید آن ضعیف بودیم و اگر انقلاب اسلامی به تحقق نمی رسید وابستگی ما به غربی ها افزایش می‌یافت اما این انقلاب اسلامی بود که باعث رشد و استقلال ما شد.

عین الهی گفت: یکی از نمونه های بارز استقلال وخودکفایی ما که خودباوری دانشمندان ونخبگان ایرانی را نشان داد، دوران کرونا بود. در دوران کرونا علیرغم تحریم های دشمنان، توانستیم شش نوع واکسن تولیدکنیم و این ها همه مرهون تلاش و اعتماد به نفس نخبگان ایرانی است.

همچنین در ادامه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در جمع دانشجویان اظهار کرد: چند اولویت در برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۳ درنظرگرفته شده است که یکی از مهمترین آنها، افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که وزارت بهداشت با وزارت راه و شهرسازی درباره توسعه خوابگاه‌ها منعقد کرده است، تلاش می‌کنیم سال ۱۴۰۳ تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی پروژه‌های خوابگاهی متاهلی را آغاز کنند و به دانشگاه‌هایی که خوابگاه‌های نیمه کاره دارند و یا قصد تغییر کاربری ساختمان‌ها را دارند کمک می‌شود که خوابگاه‌های متاهلی را راه اندازی کنند.

این مقام مسوول اظهار داشت: در بخش خوابگاه‌های مجردی، اولویت اصلی وزارت بهداشت اتمام پروژه‌های نیمه کاره در حوزه خوابگاهی است. در حال حاضر یک تعداد پروژه نیمه کاره در این حوزه وجود دارد که با اتمام آنها حدود ۸ هزار تخت خوابگاهی به مجموعه ظرفیت خوابگاهی مجردی اضافه می‌شود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

شیراوژن اظهار کرد: همچنین در مسیر اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. رقم وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شهرهای بزرگ به ۷۰ میلیون تومان رسیده و درشهرهای کوچک ۶۰ میلیون تومان می باشد و سالانه یکهزار و ۴۵۰ دانشجوی ما وام ودیعه مسکن متاهلی دریافت می کنند که اثرات خوبی داشته است. تعداد دانشجویان متاهل ما پیشتر ۳۱ هزار دانشجو بود اما از چدماه قبل که موضوع وامهای ودیعه مسکن به متاهلها، مطرح شد، تعداد دانشجویان متاهل بیشتر شد و این برنامه ها و سیاستها، اثرات خوبی در بحث قانونی جوانی جمعیت و بحث ازدواج دانشجویان دارد که باید تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق متوسطی که دستیاران ما دریافت می کردند در گذشته و از ابتدای دولت ، بین ۲تا ۲ و نیم میلیون بود که خوشبختانه این رقم به ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان رسیده است که البته به ازای هر فرزند نیز ۱۰ درصد به حقوق دستیاران اضافه می شود.

این مقام مسوول با اشاره به اولویت دیگری که در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳ دنبال می‌شود، گفت: استقرار کامل مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: آئین نامه ایجاد مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و اکنون در مرحله استقرار رؤسای مراکز قرار داریم. ساختارهای آن مشخص شده است و به دنبال این هستیم که بر اساس هر دانشگاه مرکز مورد نظر ساختار خود را داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی طی دو سال گذشته اشاره کرد وگفت: برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان طی سالهای اخیر درجوار بارگاه امام رضا(ع)، برپایی جشن روزدختر در حرم حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه فرهنگی مثبت آرمان با حضور ۱۰ گروه از نهادهای دانشجویی در مشهد مقدس و برگزاری کارگاههای متعدد، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور۱۱ هزار تن از دانشجویان و اساتید و بازدید از مراکز علمی و فناوری، مشارکت ۳ هزار نفر از اعضای هیات علمی وخانواده های آنان در مشهد مقدس و شرکت در برنامه معرفت زدایی، حضور مشارکت دانشجویان و اساتید در پیاده روی اربعین و همچنین حضور ۲۰ هزار دانشجو در سفر راهیان نور از دیگر فعالیتهای فرهنگی است که باید به آن اشاره کرد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وی گفت: اجرای فعالیتهای جهادی ومشارکت دانشجویان در خدمت به مردم، مشارکت دانشجویان در پویش قرآنی شو در ماه مبارک رمضان و حضور در مسابقات قرآنی، اجرای طرح شهید صدرزاده در قم و حضور ۳۸۰۰ تن از همکاران بهداشتی و درمانی در این اردوی زیارتی وتبیینی از دیگر فعالیتهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بوده است.

در پایان این مراسم که به مدت سه ساعت به طول انجامید، نمایندگان نهادهای دانشجویی عکس یادگاری به دکتر عین اللهی مقام عالی وزارت بهداشت گرفتند و بر تداوم برگزاری این نشست صمیمانه از سوی وزیر بهداشت تاکید شد.

برای دریافت گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش مفدا، بیش از یکصد تن از نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، دوشنبه شب در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت با دکتر بهرام عین اللهی دیدار و گفت وگو کردند و دغدغه ها مطالبات و نیازهای صنفی خود را در حوزه های مربوطه مطرح کردند.

حدود ۱۵ تن از نمایندگان نهادهای دانشجویی از دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه های انجمن های علمی، همتایاران سلامت، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، نمایندگان کانونهای مذهبی، اردوهای جهادی، انجمن اسلامی مستقل و... به مدت سه دقیقه به بیان دغدغه ها، مطالبات و نیازهای صنفی خود در حضور وزیر بهداشت پرداختند.

لزوم احداث خوابگاه‌های متاهلی در راستای سیاستهای قانونی جوانی جمعیت، تاکید بر دانش محور و کاربردی شدن مقوله آموزش پزشکی، ضرورت کاربردی کردن پایان نامه‌های دانشجویی و ارائه راهکارهای لازم جهت تشویق دانشجویان به سمت کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی و ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان در این زمینه و پیگیری افزایش بی محابای ظرفیت پزشکی و لزوم اصلاح و بازنگری آیین نامه جذب و ارتقای اساتید و... از جمله موارد مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در نشست بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

ضرورت و تاکید بر تقویت و توسعه فعالیتهای قرآنی و گسترش کانونهای قرآن و عترت در سطح دانشگاهها و انتخاب افراد متخصص و انقلابی در کانونها، تاکید بر ایجاد قرارگاههای مختلف در سطح دانشگاهها در مسیر فعالیتهای اردوهای جهادی و لزوم ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیتهای جهادی در سطح کشور، رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در بحث مشاوره سلامت روان و استفاده از نیروهای زبده و متخصص در فعالیتهای سلامت روان و تاکید بر برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد برای مشاوران سلامت روان و... از دیگر مسائلی بود که از سوی دانشجویان مطرح شد.

ضرورت تقویت فعالیتهای انجمن های علمی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی و حمایتهای مادی ومعنوی مسوولان از طرح های مختلف پژوهشی و ارتباط دادن آنها با صنایع و مراکز رشد و موضوع جذب اعضای هیات علمی متخصص و توانمند در بدنه دانشگاههای علوم پزشکی و حمایت از پایان نامه های دانشجویی و... از دیگر نکات ذکر شده مهم در این جلسه در حضور وزیر بهداشت بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

موضوع پیری جمعیت وخطرات ناشی از آن و لزوم برگزاری کارگاههای متعدد و جلسات تبیینی با موضوع ضرورت ازدواج، لزوم نظارت بیشتر وزارت بهداشت در مسیر ساخت فیلمها و سریالهای تلویزیونی با موضوع بهداشت و درمان و رعایت منزلت و شان کادر پزشکی و پرستاران در فیلمها، لزوم برقراری عدالت در دسترسی آحاد مردم به خدمات درمانی و بهداشتی بخصوص در مناطق محروم، توجه به اجرای قانون پوشش حرفه ای در بیمارستانها ومراکز درمانی و ... از دیگر مواردی بود که از سوی دانشجویان حاضر در نشست بیان شد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

از دیگر موارد مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل های دانشجویی لزوم حمایت از تحقیقات پیشگیرانه، تقویت ارائه تسهیلات به نخبگان، ضرورت بازنگری در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی باتوجه به کافی نبودن زیرساخت های آموزشی و درمانی در کشور، تقویت خدمات دوراپزشکی، ارتقای سواد سلامت، ترویج سبک زندگی سالم و همچنین تقویت مشارکت دانشجویان و دانشگاه ها با صنعت بود.

لزوم تشکیل ساختار معاونت سلامت روان اجتماعی در بدنه وزارت بهداشت، رفع کمبود بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی و حمایت از محققان و نخبگان، ضرورت افزایش حقوق دستیاران، توجه به توریسم سلامت و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه آن در کشور، توجه و بازنگری کوریکولوم های آموزشی و... از دیگر مسائل مطرح شده از سوی حاضران در این نشست صمیمانه بود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

پس از سخنان دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت،دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارتخانه و نیز دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دقایقی به ایراد سخن پرداختند.

دکتر عین اللهی وزیر بهداشت در جمع صمیمانه با فعالان و نمایندگان نهادهای دانشجویی گفت: حضور نورانی شما عزیزان در این نشست یک فرصت مغتنم جهت رفع نیازها، مطالبات وخواسته های صنفی شما است. امیدوارم با برنامه‌ریزی های لازم، برگزاری این جلسات تداوم یابد. نکات خوب و ارزنده ای شما فعالان نهادهای دانشجویی بیان کردید که همه آنها را شنیدم وامیدوارم این نیازها و مطالبات از سوی معاونتهای مربوطه پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: حضرت آقا در بیانات متعدد به موضوع جهش تولید و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این مساله تاکید کردند و ما باید در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی معظم له نامگذاری شده است، در این مسیر گامهای مضاعفی برداریم و تاکیدات مقام معظم رهبری را در مسیر تولید علم و دانش، سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. نکاتی که بیان کردید با تنوع و ارزنده بود و این دغدغه مندی و کنشگری شما جای تقدیر دارد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در صحبتهای خود، از دانشجویان به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کردند و هرچه شما دانشجویان در این مسیر حرکت کنید تبدیل به افسران و فرماندهان جنگ نرم خواهید شد. یکی از نکات مهمی که حضرت آقا در فرمایشات خود مطرح کردند، موضوع تحلیل تاریخ است که دارای اهمیت زیادی است و دشمن به دنبال این است که به هر نحو ممکن، تحریف تاریخ ایجاد کند و وظیفه شما دانشجویان این است که هوشیارانه عمل کنید.ما باید تحلیل جامع و کاملی از اوضاع جهان داشته باشیم و در مسائل اجتماعی نیز با تحلیل کامل به جلو حرکت کنیم.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه یکی از صفات الهی خداوند متعال، طبیب است، خاطرنشان کرد: شما عزیزان دانشجو که آینده نظام سلامت جامعه را ترسیم خواهید کرد، باید قدر خود را بیشتر بدانید چرا که طبیبان آینده این مملکت هستید و جلوه هایی از صفات خداوند، در شما نمایان است و این توفیقی است که از جانب پروردگار بر شما نازل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه پزشکی، جامعه پرافتخاری در طول تاریخ است، اظهار کرد: ما دانشمندان متعددی در مسیر تولید علم و دانش داشته ایم که همه ما باید از این عزیزان الگوبرداری کنیم. دکتر کاظمی آشتیانی یکی از دانشمندان و نخبگان ما در تولید سلولهای بنیادی بودند که تحولات عظیمی در این بخش ایجاد کردند و جنبش تولید سلولهای بنیادی را در سال ۷۷ بنا کردند که باید با اندیشه های این افراد بیشتر آشنا شد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیربهداشت افزود: در دوران کرونا نیز جامعه پزشکی ما از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با تدابیر لازم هیچ بیماری روی زمین نماند. ما حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم کردیم، افرادی که تا لحظه آخر ایستادگی کرده و جان بیماران را نجات دادند و خودشان مبتلا به کرونا شدند و همه این مسائل نشانگر آن است که جامعه پزشکی ما با روحیه فداکاری و ایثار همواره زبانزد عام وخاص هستند. در حادثه چابهار و در لحظاتی که تروریستها به بیمارستانها نفوذ کردند،این کادر پزشکی ما بود که شب تا صبح مشغول مداوای مجروحان بودند یا در حادثه تروریستی کرمان، کادر پزشکی ما با بیش از ۱۱۰ عمل جراحی به درمان مجرومان حادثه پرداختند و این ماهیت و توان جامعه پزشکی ما است که درحوادث و بحرانها بیشتر خود را نشان می دهد، بنابراین شما عزیزان بایدجایگاه و منزلت خود را بیشتر درک کنید.

وی افزود: شما جوانان عزیز که آینده نظام سلامت را ترسیم خواهید کرد، فرشتگان روی زمین هستید و توصیه من به شما که فرزندان من هستید، این است که تا می توانید خود را بسازید چرا که خودسازی، راه پیشرفت شما را در عرصه های مختلف هموار می کند و یکی از ابزارهای خودسازی، برگزاری مراسم های مذهبی، شرکت در اعتکاف ها و حضور در هیات های مذهبی است. خیلی از کارها به خودسازی ما کمک می کند و کارهای جهادی از جمله اقداماتی است که ما را می سازد و به رشد فکری و روحی ما کمک می کند. بنابراین حتما شما عزیزان درکارهای جهادی مشارکتی فعال داشته باشید چرا که کارجهادی و خدمت به مردم بویژه محرومان، انسان را می سازد. همچنین ترک گناه یکی از نکاتی است که باید همواره به آن توجه کنید.

مقالم عالی وزارت افزود: توصیه دیگر من به شما عزیزان، مشارکت در کارهای گروهی است. شما نمایندگان نهادهای دانشجویی، متناسب با فعالیت خود باید در کارهای علمی و پژوهشی شرکت کنید چرا که کارگروهی زمینه ساز رشد و پیشرفت شما را فراهم می سازد و به بلوغ فکری شما کمک می کند. همچنین اخلاق پزشکی نیز باید سرلوحه کارهای شما باشد. قطعا یک انسان متدین بهتر می تواند با بیمار و همراهان رفتار کند.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به خودباوری واعتماد به نفس اشاره کرد وگفت: شما دانشجویان باید همواره خودباوری خود را تقویت کنید. در دوران قبل از انقلاب، دشمن تلاش داشت اعتماد به نفس جوانان ما را هدف قرار دهد که خوشبختانه با درایت وهوشیاری، این توطئه ها خنثی شد. به هرحال شما دانشجویان باید در موضوعات مختلف از جمله دانش بنیان، ایده پردازی و کمک به رشد علم، از هیچ تلاشی دریغ نکنید. یکی از بزرگترین عوامل جهش علم در دانشگاهها، دانشجویان هستند و خوشبختانه فعالیت بیش از ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در سطح دانشگاهها را باید به فال نیک گرفت و باید دانشجویان به این مراکز علمی بروند و بیشتر با دستاوردهای علمی و پژوهشی آشنا شوند.

دکتر عین اللهی همچنین به طرح سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهای خوب در وزارت بهداشت، توجه به سلامت خانواده است. اگرسلامت خانواده را درست کنیم، سلامت جامعه درست خواهد شد. در این طرح هر ایرانی با کد ملی باید یک مراقب سلامت داشته باشد و دارای پرونده سلامت باشد. البته سلامت صرفا جسمی و مادی نیست.

عین اللهی با اشاره به نامگذازی سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: رشد به معنای ارتقا از یک مرحله به مرحله بعدی است، اما جهش به معنای سرعت گرفتن اقدامات مثبت است. این جهش باید در تمام ابعاد از جمله آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات، پژوهش، توسعه و اخلاقیات اتفاق بیفتد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وی با تاکید بر موضوع «کرامت بیمار» خاطرنشان کرد: تمام کارکنان حوزه سلامت در مراکز درمانی باید موضوع کرامت بیماران را رعایت کنند؛ چرا که محترم شمردن شان انسانی افراد از جمله اولویت های ماست و امیدواریم همگام با توسعه، به مسائل اخلاقی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه است و باید از این فرصتی که خداوند متعال عنایت کرده، برای خدمت به مردم نهایت بهره را ببریم و اقداماتی مثبت و ماندگار برجای بگذاریم؛ به عبارتی باید بتوانیم از فرصت خدمت را به فصل شکوفایی و تجلی کارهای ماندگار تبدیل کنیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اقداماتی که در طول سال‌های پس از انقلاب در کشور انجام شده، غالبا در مسیر خدمت رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه بوده است. از جمله، خدمات بیمه سلامت در این مسیر، ابعاد و آثار ماندگاری داشته است؛ چراکه ۵ دهک جامعه از این طریق بیمه شدند و هیچ بیمار مستضعفی از هیچ خدمت درمانی باز نمی ماند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود، افزود: مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند؛ چرا که برنامه های مهم وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده و جوانی جمعیت جز با هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام سلامت کشور، حاصل نمی شود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای موفق طرح سراج در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از یکصد مرکز سراج در کشور ایجاد شده که هدفش موضوع ارتقای سلامت روان وخدمت به مردم است تا مردم از ناهنجاریها و آسیبها در امان بمانند و باید این مساله را به فال نیک گرفت. همچنین یکی دیگر از اقدامات موضوع بیمه دانشجویی است که باید نسبت به آن با تدبیر عمل کنیم. ما ۲۷۰ هزار دانشجو داریم که حتما باید همه آنها را تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید در مسیر فعالیتهای خود شهدا را به عنوان الگو قرار دهیم ، اظهار کرد: شهید آرمان یک الگوی تربیتی برای نسل امروز است. شهید آرمان با ادبیات رفتاری و کرداری به یک جوان فرهنگ ساز تبدیل شد و شما عزیزان باید همواره اخلاق و منش این شهید را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. شهید آرمان علی وردی منتخب خداوند بود و در حقیقت دعوت خاصی داشت تا به این مقام رسید و عزیز ملت شد.

عین اللهی با اشاره به اینکه رفتار استثنایی این شهید عزیز، چهره جذاب و همچنین جاذبه‌های ذاتی وی، از او الگویی برای هم نسلانش ساخت، اضافه کرد: عکس‌های شهید با همه ارتباط برقرار کرد و سادگی نگاهش همه را مجذوب خود ساخت، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب ایشان را به اسم آرمان عزیز مورد خطاب قرار دادند که باعث شد خداوند به این شهید عزت دهد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت با اشاره به جنگ پنهان دشمنان علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: تحریم های ناجوانمردانه علیه مردم ما وضع و همواره تشدید می شود. هدف اصلی از فتنه سال گذشته، ناامید کردن مردم و لطمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که به یاری خداوند، موفق نشدند اما با تشدید تحریم ها در پی ناامیدسازی مردم هستند و حال آن که آینده، بسیار روشن است.دشمنان در طول سالهای گذشته همواره تلاش داشتند خودباوری و اعتماد به نفس را از دانشمندان ونخبگان ما بگیرند؛ اعتماد به نفس کلید کار و فعالیت شما عزیزان است و باید با تلاش و اعتماد به نفس خود به سمت مرجعیت علمی پیش برویم و این موضوع هدف اصلی ما باید باشد.

وی، وطن دوستی را یکی از ویژگی های نخبگان عنوان کرد و گفت: دیپلماسی علم باید مورد توجه نخبگان قرار گیرد. یک دیپلمات کشورش را نمی فروشد و همیشه مدافع کشورش است و وطن دوستی سرلوحه کارش است و رسالت شما نخبگان عزیز نیز باید بر این مبنا باشد. شما نخبگان عزیز به خوبی می دانید مهاجرت به دیگر کشورها یعنی فاصله گرفتن از هویت و خودباوری و آنهایی که مهاجرت می کنند، هویت و فرهنگ ایرانی را زیرپا قرار می دهند.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وزیر بهداشت گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخ پرافتخاری در عرصه پزشکی داریم و از وابستگی صد درصدی غربی ها رهایی یافتیم.کوچکترین امور پزشکی و سلامت ما توسط پزشکان هندی و پاکستانی انجام می شد و از نظر دارو و تولید آن ضعیف بودیم و اگر انقلاب اسلامی به تحقق نمی رسید وابستگی ما به غربی ها افزایش می‌یافت اما این انقلاب اسلامی بود که باعث رشد و استقلال ما شد.

عین الهی گفت: یکی از نمونه های بارز استقلال وخودکفایی ما که خودباوری دانشمندان ونخبگان ایرانی را نشان داد، دوران کرونا بود. در دوران کرونا علیرغم تحریم های دشمنان، توانستیم شش نوع واکسن تولیدکنیم و این ها همه مرهون تلاش و اعتماد به نفس نخبگان ایرانی است.

همچنین در ادامه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در جمع دانشجویان اظهار کرد: چند اولویت در برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۳ درنظرگرفته شده است که یکی از مهمترین آنها، افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که وزارت بهداشت با وزارت راه و شهرسازی درباره توسعه خوابگاه‌ها منعقد کرده است، تلاش می‌کنیم سال ۱۴۰۳ تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی پروژه‌های خوابگاهی متاهلی را آغاز کنند و به دانشگاه‌هایی که خوابگاه‌های نیمه کاره دارند و یا قصد تغییر کاربری ساختمان‌ها را دارند کمک می‌شود که خوابگاه‌های متاهلی را راه اندازی کنند.

این مقام مسوول اظهار داشت: در بخش خوابگاه‌های مجردی، اولویت اصلی وزارت بهداشت اتمام پروژه‌های نیمه کاره در حوزه خوابگاهی است. در حال حاضر یک تعداد پروژه نیمه کاره در این حوزه وجود دارد که با اتمام آنها حدود ۸ هزار تخت خوابگاهی به مجموعه ظرفیت خوابگاهی مجردی اضافه می‌شود.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

شیراوژن اظهار کرد: همچنین در مسیر اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. رقم وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شهرهای بزرگ به ۷۰ میلیون تومان رسیده و درشهرهای کوچک ۶۰ میلیون تومان می باشد و سالانه یکهزار و ۴۵۰ دانشجوی ما وام ودیعه مسکن متاهلی دریافت می کنند که اثرات خوبی داشته است. تعداد دانشجویان متاهل ما پیشتر ۳۱ هزار دانشجو بود اما از چدماه قبل که موضوع وامهای ودیعه مسکن به متاهلها، مطرح شد، تعداد دانشجویان متاهل بیشتر شد و این برنامه ها و سیاستها، اثرات خوبی در بحث قانونی جوانی جمعیت و بحث ازدواج دانشجویان دارد که باید تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق متوسطی که دستیاران ما دریافت می کردند در گذشته و از ابتدای دولت ، بین ۲تا ۲ و نیم میلیون بود که خوشبختانه این رقم به ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان رسیده است که البته به ازای هر فرزند نیز ۱۰ درصد به حقوق دستیاران اضافه می شود.

این مقام مسوول با اشاره به اولویت دیگری که در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳ دنبال می‌شود، گفت: استقرار کامل مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: آئین نامه ایجاد مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی در دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و اکنون در مرحله استقرار رؤسای مراکز قرار داریم. ساختارهای آن مشخص شده است و به دنبال این هستیم که بر اساس هر دانشگاه مرکز مورد نظر ساختار خود را داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی طی دو سال گذشته اشاره کرد وگفت: برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان طی سالهای اخیر درجوار بارگاه امام رضا(ع)، برپایی جشن روزدختر در حرم حضرت معصومه(س)، اجرای برنامه فرهنگی مثبت آرمان با حضور ۱۰ گروه از نهادهای دانشجویی در مشهد مقدس و برگزاری کارگاههای متعدد، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با حضور۱۱ هزار تن از دانشجویان و اساتید و بازدید از مراکز علمی و فناوری، مشارکت ۳ هزار نفر از اعضای هیات علمی وخانواده های آنان در مشهد مقدس و شرکت در برنامه معرفت زدایی، حضور مشارکت دانشجویان و اساتید در پیاده روی اربعین و همچنین حضور ۲۰ هزار دانشجو در سفر راهیان نور از دیگر فعالیتهای فرهنگی است که باید به آن اشاره کرد.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

وی گفت: اجرای فعالیتهای جهادی ومشارکت دانشجویان در خدمت به مردم، مشارکت دانشجویان در پویش قرآنی شو در ماه مبارک رمضان و حضور در مسابقات قرآنی، اجرای طرح شهید صدرزاده در قم و حضور ۳۸۰۰ تن از همکاران بهداشتی و درمانی در این اردوی زیارتی وتبیینی از دیگر فعالیتهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بوده است.

در پایان این مراسم که به مدت سه ساعت به طول انجامید، نمایندگان نهادهای دانشجویی عکس یادگاری به دکتر عین اللهی مقام عالی وزارت بهداشت گرفتند و بر تداوم برگزاری این نشست صمیمانه از سوی وزیر بهداشت تاکید شد.

برای دریافت گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

نشست وزیر بهداشت با نمایندگان و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

نظر شما