شناسهٔ خبر: 66068111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات دندانپزشکی رایگان در البرز

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: ۱۵ هزار نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار این استان طی سال گذشته از خدمات دندانپزشکی رایگان این دانشگاه بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد ناصری در آستانه ۲۳ فروردین روز دندانپزشک به خبرنگاران گفت: از این تعداد ۹ هزارو۸۰۰ نفر از خدمات درمانی دندان و پنج هزار نفر از آموزش بهداشت دهان و دندان استفاده کردند.

وی با اشاره به فعالیت روزانه کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان خاطرنشان شد: این خدمات توسط تیم های سیار دانشگاه علوم پزشکی استان به شهروندان مناطق محروم و کم برخوردار ادامه دارد.

ناصری از آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و هدف از این اجرای این پویش را ارتقای سطح آگاهی جامعه و حساس سازی مردم نسبت به بهداشت سلامت دهان و دندان دانست.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت در بخش آموزش ، پیشگیری و حتی درمان در سلامت دهان و دندان فعالیت می کند به طوری که ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت در استان البرز خدمات دندانپزشکی را در سطح یک و ۲ با تعرفه دولتی به مراجعان ارائه می کنند و یک واحد دندانپزشکی در مرکز جامع سلامت شهید سبزه پرور برای بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت فعال شده است .

ناصری افزود: خدمات درمانی دندانپزشکی مراکز بهداشتی شامل معاینه ، آموزش بهداشت دهان و دندان ، وارنیش تراپی ، ترمیمی دندان ، پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان و کشیدن دندان های غیر قابل نگهداری و جرم گیری می باشد.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه از البرزنشینان خواست از معاینه سلامت دندان کودکان سه تا پنج سال ، دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال و خانم های باردار تا یک سال پس از زایمان غفلت نکنند.

نظر شما