شناسهٔ خبر: 66058365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

وحدت مسلمانان با اقامه نماز عید سعید فطر به منصه ظهور می رسد

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک توحیدی و اجتماعی با اقامه نماز عید سعید فطر به منصه ظهور می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه روز عید فطر، روز بیداری و آگاهی، روز بازگشت به فطرت است، اظهار کرد: روز عید فطر روز توجه به خداوند متعال و یوم الحساب است.

وی روز عید فطر را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و افزود: این روز، روز گرفتن پاداش یک ماه بندگی، عبودیت و خودسازی است، روز دعا و طلب رحمت و مغفرت است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه عید فطر سرآغاز گام نهادن در مسیر عملی اصلاح رفتار فردی و اجتماعی بر اساس شاخصه‌های الهی و توحیدی است، گفت: در عید فطر، پاداش یک ماه تهجد و بندگی و عبادت در درگاه پروردگار محاسبه و منظور می‌شود.

دیلمی اظهار کرد: روز عید سعید فطر، نقطه شروع عملی راهی روشن و تابناک برای رسیدن به قرب الهی تا ماه مبارک رمضان سال آینده است.

وی افزود: در این روز، اتحاد و وحدت مسلمانان در انجام یک مناسک توحیدی و اجتماعی با اقامه نماز عید سعید فطر به منصه ظهور می‌رسد و مسلمانان در صفوفی واحد و به هم فشرده در اماکن مذهبی، یک ماه عبودیت و اصلاح رفتار را جشن می‌گیرند.

دیلمی گفت: سنت پسندیده انفاق و بخشش و گره گشایی از مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه در قالب پرداخت فطریه از مباحث ارزشمند این روز بزرگ است.

وی در خصوص پرداخت زکات از منظر مقام معظم رهبری افزود: حکم زکات هم «پاک کننده فرد و اجتماع» است و هم نمود دهنده بذرهای فضیلت در افراد و هم سبب پیشرفت جامعه، و این رساترین تعبیری است که در باره زکات می‌توان گفت که از یک سو آلودگی‌ها را می‌شوید و از سوی دیگر تکامل آفرین است.

وی بیان کرد: یک ماه روزه داری و تهجد با اقامه نماز با پیوست پرداخت فطریه انجام می‌شود که این امر جز واجبات دینی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: توجه به نیازمندان و دستگیری از فقرا با پرداخت فطریه آشکار و نمایان می‌شود.

دیلمی گفت: در خطبه‌های نماز عید فطر رویکردهای جهان اسلام بویژه اهمیت مبارزه با استکبار و اهمیت وحدت جهان اسلام و صیانت از ارزش‌ها مورد بازخوانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به همت شبکه‌های تبلیغی و تشکل‌های دینی و انقلابی در محلات، مساجد و اماکن مذهبی استان برنامه ریزی های لازم برای اقامه نماز باشکوه فطر انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امیدواریم همچون زمان لیالی قدر و سفره‌های همدلی و وحدت شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان در برپایی نماز عید سعید فطر باشیم که حضور آنها زینت بخش محافل دینی و فرهنگی است.

وی در پایان به استمرار ویژه برنامه نهضت زندگی با آیه‌ها اشاره کرد و افزود: با ارسال عدد ۵ به سرشماره ۳۰۰۰۲۷۹۸ همگی عضو نهضت قرآنی شویم و این فرازهای نورانی آیات کلام الله مجید را هم خوب بخوانیم، بفهمیم و هم حفظ و با آنها زندگی کنیم.

نظر شما