شناسهٔ خبر: 66057998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بدون سواد خواندن و نوشتن

قلب روشن‌ضمیر، میزبان کلام پروردگار

جوان اراکی با وجود معلولیت جسمی، ذهنی و حرکتی، نور مبین را در دلش جای داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ زهرا تلخابی، جوان ۲۰ ساله فراهانی با معلولیت جسمی، ذهنی و حرکتی است که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اما عنایت ویژه یکتای بی همتا سبب شده که او هم اکنون حافظ ۲۸ جزء از کلام وحی شود.

محمود تلخابی پدر زهرا می‌گوید: زهرا نابینا زاده شد و از دو سالگی متوجه معلولیت شدید جسمی حرکتی و ذهنی او شدیم.

به گفته آقای تلخابی ذکر زیارت عاشورا قرار بی قراری‌های او در کودکی بود و بعد ازمدتی کوتاه متوجه شدیم که زهرا تمام زیارت شریف امام حسین (ع) را حفظ کرده است.

او می‌گوید: بعد از مدتی تصمیم گرفتیم آیات کلام الله وحی را به او بیاموزیم و در کمال تعجب با آنکه او سواد خواندن و نوشتن و حتی شمردن را نداشت یک به یک آیات قرآن را آموخت.

مادر زهرا هم می‌گوید: در باورمان نمی‌گنجید که فرزند معلول ما جزء به جزء قرآن کریم را با سرعت شگفت انگیزی حفظ می‌کند و او توانایی عجیبی در حفظ صفحات قرآن و آیات داشت.

مادرش این را هم گفت که مربی زهرا، پدرش است که در ابتدا حتی در روخوانی آیات وحی نیز تسلط کافی نداشت، اما با تمرین شبانه روزی توانست او را به مرتبه عالی حفظ قرآن برساند.

حضور این حافظ گرانقدر قرآن کریم در برنامه تلویزیونی محفل علاوه بر اینکه تعجب داوران و حاضران را بر انگیخت، در فضای مجازی هم مورد توجه قرار گرفت و برخی زهرا را معجزه قرآن کریم خواندند.

<div id="video-display-embed-code_10986077"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4201439/10986077?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما