شناسهٔ خبر: 6605274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

قتل پزشک اردبيلي به دليل مسائل پزشکي و درماني نبوده است

موج - مشاور وزير و مدير کل دفتر بازرسي و ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات که از طرف وزارت بهداشت براي بررسي موضوع فوت پزشک اردبيلي عازم اين شهر شده بود، نتايج بررسي‌هاي تيم بازرسي وزارت بهداشت درخصوص اين حادثه را اعلام کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سيدسجاد رضوي درخصوص فوت دکتر اصغر پيرزاده، متخصص داخلي و فوق تخصص خون و سرطان در اردبيل، اظهار داشت: در همان ساعات اوليه وقوع حادثه، بررسي‌ها از سوي مقامات قضايي آغاز شد.
وي با بيان اين که فردي که دکتر پيرزاده را به قتل رسانده است، جوان حدود 22 ساله و دانشجوي رشته زبان دانشگاه آزاد اسلامي است، گفت: بررسي‌هاي صورت گرفته از طريق دانشگاه علوم پزشکي، کلينيک‌ها و تمام مراکزي که مرحوم پيرزاده با آن‌ها همکاري داشت، نشان داد که نه خود قاتل و نه هيچ‌يک از بستگان اين فرد، بيمار اين پزشک نبوده و موضوع اين حادثه به هيچ عنوان به دليل مسائل پزشکي و درماني نبوده است.
رضوي با بيان اين که محل حادثه نيز در منزلي شخصي اتفاق افتاده است، گفت: پس از تماس تلفني با 115 در مورد اين حادثه بلافاصله آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام مي‌شود و وي را به بيمارستان منتقل مي‌کنند.
رضوي با بيان اين که مرحوم اصغر پيرزاده، تنها پزشک فوق تخصص خون و سرطان اردبيل و از پزشکان خوش‌نام اين شهر بوده است، گفت: او رابطه بسيار خوبي با بيماران خود داشته است و يکي از بستگان نزديک اين پزشک نيز از نيروهاي خدوم دانشگاه است و در ايجاد و راه‌اندازي بخش خون اين استان نقش فعال و تاثيرگذاري داشته‌اند.
مشاور وزير و مدير کل دفتر بازرسي و ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات وزارت بهداشت ضمن تسليت به جامعه پزشکي، خانواده اين پزشک و مردم استان اردبيل اظهار داشت: اصولاً مردم اردبيل پزشک دوست هستند و براي پزشکان احترام زيادي قائل هستند و در مراسم تشييع پيکر اين پزشک نيز حضور گسترده داشتند.
وي يادآور شد: فقدان اين پزشک متعهد ضايعه‌اي براي جامعه پزشکي، دانشگاه علوم پزشکي و مردم اردبيل است.
رضوي با تاکيد بر اين که قوه قضاييه به طور جدي اين قضيه را پي‌گيري مي‌نمايد گفت: متاسفانه شايعات فراواني درخصوص اين حادثه و انگيزه‌هاي اين قتل در فضاهاي مجازي منتشر شده است که فقط از روي حدس و گمان بوده است و اين گونه شايعات به هيچ عنوان صحت ندارد.
مشاور وزير و مدير کل دفتر بازرسي و ارزيابي عملکرد و پاسخگويي به شکايات وزارت بهداشت تأکيد کرد: دامن زدن به اين گونه شايعات کوچک‌ترين کمکي در اين مورد نمي‌کند و فقط در بررسي پرونده حاشيه ايجاد مي‌کند و باعث مخدوش شدن رابطه پزشک و بيمار در جامعه مي‌شود.
وي تصريح کرد: از عموم هم‌وطنان و رسانه‌ها درخواست داريم که اجازه دهند پرونده اين موضوع روال قانوني و قضايي خود را طي کند.
رضوي با بيان اين که شخص وزير بهداشت نيز دستور پي‌گيري موضوع را صادر کرده‌اند، گفت: وظيفه داريم اين موضوع را بدون اغماض پي‌گيري کنيم و به محض روشن شدن ابعاد بيشتر اين موضوع، نتيجه را به هم‌وطنان اعلام خواهيم کرد.

نظر شما