شناسهٔ خبر: 66042320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

معادلات صدرنشینی تغییر کرد؛

برد هشداردهنده پرسپولیس به استقلال!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: پیروزی پرسپولیس در سیرجان در حالی رقم خورد که 24 ساعت قبل، استقلال با تساوی برابر مس رفسنجان، دو امتیاز حساس خانگی را در استادیوم آزادی جا گذاشت تا اختلاف دو تیم در صدر جدول به یک امتیاز کاهش پیدا کند. البته استقلال با توجه به گل زده در دربی، بازی رودررو را به سود خود خاتمه داده و در صورتی که دو تیم هم‌امتیاز شوند، این تیم دست بالاتر را خواهد داشت.
اما برتری در بازی رودررو، با اختلاف 3 امتیاز بیشتر به درد استقلال می‌خورد، چرا که حالا لغزش بعدی از سوی استقلال و برد پرسپولیس، صدر جدول را به تیم اوسمار ویه‌را تحویل می‌دهد و این تیم با اختلاف دو امتیازی در صدر جدول قرار می‌گیرد.
نکته مهم این است که با توجه به دو بازی با تیم‌های میانه جدولی مس رفسنجان و آلومینیوم، هواداران استقلال سناریوی تغییر صدرنشین در بازی‌های همزمان روز جمعه را دور از ذهن می‌دانستند، اما حالا اگر استقلال همچون پرسپولیس در اراک زمین‌گیر شود، قرمزها می‌توانند در خانه صعود به رتبه اول را جشن بگیرند.
این برنامه پرسپولیس و استقلال در ادامه فصل است:
* استقلال:
آلومینیوم، شمس‌آذر، تراکتور، ذوب‌آهن، فولاد، نساجی، گل‌گهر، پیکان 
* پرسپولیس:
ملوان، صنعت نفت، سپاهان، نساجی، هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر، مس رفسنجان
نکته جالب اینکه استقلال از این 9 بازی خود در دور رفت 19 امتیاز کسب کرده بود و هواداران این تیم امیدوار بودند با تکرار روند دور رفت، قهرمانی خود را قطعی کنند اما در همان گام نخست، تیم نکونام برخلاف بازی رفسنجان، در ورزشگاه آزادی مقابل مس متوقف شد تا مشخص شود نتایج دور رفت به هیچ وجه سنجه مناسبی برای پیشبینی ادامه فصل نخواهد بود.
با این حال پرسپولیس با برگزاری یک بازی دوستانه، حالا در شرایط کاملا برابر با تیم استقلال برابر ادامه فصل قرار می‌گیرد. در بازی‌های بعدی استقلال چهار بازی خانگی خواهد داشت و پرسپولیس هم چهار بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد، اما همچنان آبی‌ها با یک مسافرت کمتر به دلیل بازی با پیکان در ورزشگاه دستگردی، دست بالاتر را از این نظر در اختیار خواهند داشت که البته همین توقف استقلال در استادیوم آزادی نشان می‌دهد که بازی‌های خانگی هم تضمین چندانی برای پیروزی ندارند.
دشوارترین بازی استقلال در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور خواهد بود و تیم پرسپولیس هم سخت‌ترین بازی خود را در همین هفته برابر سپاهان برگزار می‌کند که اگر سرخابی‌ها در این هفته، حریفان مدعی خود را شکست بدهند عملا چهار هفته پایانی محدود به رقابت آنها با یکدیگر خواهد شد.
با این حال برتری پرسپولیس برابر یک تیم مدعی نظیر گل‌گهر، آن هم در خارج از خانه و کلین‌شیت بدون علیرضا بیرانوند، همه چیز این هفته را برای جواد نکونام و شاگردانش هشداردهنده می‌کند. پرسپولیس بعد از دربی رفت در شش بازی خانگی متوالی خود به پیروزی رسیده و در صورتی که این عدد به 8 افزایش پیدا کند و از آن سو تراکتور حتی یک مساوی از استقلال بگیرد، در این صورت ممکن است صدر جدول در هفته بیست و پنجم جابجا شود.
به عبارتی پیش از نتایج این هفته، استقلال فرصت یک لغزش را داشت که شاید هواداران این تیم تصور می‌کردند در بازی با تنها تیم مدعی (تراکتور) رقم بخورد، اما حالا دیدار با تراکتور در جو مخوف استادیوم یادگار ممکن است به از دست رفتن صدر جدول و پیدا شدن مدعیان تازه (تراکتور و سپاهان) منجر شود.
از حالا تا پایان فصل، استقلال هم به جمع پرسپولیس، سپاهان و تراکتور پیوسته که اجازه هیچ اشتباه و نتیجه غیر از بردی ندارند. هر تیمی که کمتر از سه امتیاز در لحظه سوت پایان در جیب داشته باشد، به شدت جریمه خواهد شد.
 

نظر شما