شناسهٔ خبر: 66038429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۲۰ شتر از تالاب بین‌المللی هامون جمع‌آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر از دومین اقدام خروج شتر از بستر تالاب هامون در فروردین ۱۴۰۳ داد و گفت: در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی حفاظت شده، یگان حفاظت محیط زیست موفق شد یک گله ۱۲۰ نفری شتر را از تالاب «هامون سابوری»خارج کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا علیمرادی با بیان اینکه اولین کاروان شتر پنجم فروردین ما از بستر تالاب بین المللی هامون خارج شده تصریح کرد: در گشت و کنترل ایام تعطیلات نوروزی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل موفق به خروج کاروان ۱۰۰ نفری شتر از بستر تالاب بین‌المللی هامون شدند.

وی همکاری و تلاش سازمان‌های مردم نهاد را در راستای حفاظت و صیانت از تالاب هامون بسیاری مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: ورود و چرای شتر در بستر آسیب پذیر تالاب، موجب تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن اندک بوته زارهای باقی‌مانده در بستر شکننده تالاب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از طرفی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه سیستان سبب فرسایش خاک بستر تالاب و افزایش پدیده گرد و غبار در مناطق تحت تاثیر این رویداد حدی می‌شود.

به گزارش ایسنا- به نقل محیط زیست استان، علیمرادی با اشاره به اینکه جلوگیری از چرای دام سنگین و جمع آوری شترها با جدیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود، بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست در هفته اول فروردین سال‌جاری نیز یک گله دیگر ۱۰۰ نفری شتر را از تالاب بین‌المللی هامون به خارج هدایت کرد.

انتهای پیام

نظر شما