شناسهٔ خبر: 66036715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نایب رییس ستاد دیه اردبیل:

۲۰۰ محکوم غیرعمد در زندان‌های اردبیل چشم انتظار مساعدت هستند

اردبیل- نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۲۰۰ نفر محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل چشم انتظار یاری و مساعدت جامعه خیران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف خدادادی در همایش گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل با قدردانی از جامعه خیرین استان گزارشی از آمار و عملکرد ستاد دیه استان ارائه داد و اظهار کرد: ستاد دیه استان با ابتکار انسان‌های خیر و نیک اندیش با انگیزه الهی و خدمت به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از سال ۱۳۸۱ فعالیتش را آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات ستاد دیه استان و نوع آوری‌هایی که انجام گرفت از جمله همایش بانوان خیر و هر مسجد آزادی یک زندانی فرهنگ سازی خوبی در استان انجام شده به طوری که در این فرهنگ سازی موجب شده تا هزینه بسیاری از مجالس ترحیم به ستاد دیه استان اهدا شده و این امر به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شده است.

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای فعالیت این ستاد ۷ هزار نفر با مبلغ محکومیت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

خدادادی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۷ مراسم جشن گریزان در سراسر استان برگزار شد که در مجموع ۳۴۷ نفر محکوم مالی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق گذشت خود شکات، کمک‌های قضائی از طریق اعسار و تقسیط و تسهیلات بانکی و کمک خود ستاد دیه استان از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون ۲۰۰ نفر محکوم مالی غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که چشم انتظار یاری و مساعدت جامعه خیرین استان است.

نظر شما