شناسهٔ خبر: 66034716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس اتاق بازرگانی حلبچه عراق:

گسترش ارتباطات و مراودات با ایران و کردستان در اولویت حلبچه است

فرانک کیانپور

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق با اشاره به همکاری و کمک‌های ایران و به ویژه مردم کردستان در دوران جنگ به عراق و حلبچه، افزود: تمایل ما بر گسترش ارتباطات و مراودات با ایران و کردستان است و این بار با تمام توان برای انجام کارهای بزرگ آمده‌ایم و انتظار همکاری و همراهی جدی داریم.

صاحب‌خبر -

پیشوا احمدمحمود، امروز یکشنبه (۱۹ فروردین)در نشست با استاندار کردستان که با حضور مدیران حوزه اقتصادی استان و اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، با انتقاد از اجرایی نشدن تفاهم نامه و نشست‌های متعدد گذشته اظهار کرد: متاسفانه با وجود مرز مشترک زیاد حلبچه عراق با کردستان ایران،  هنوز کشور ترکیه در سرمایه گذاری و کارهای تجاری در اقلیم کردستان عراق سهم بیشتری دارند.

وی با اشاره به همکاری و کمک‌های ایران و به ویژه مردم کردستان در دوران جنگ به عراق و حلبچه، افزود: تمایل ما بر گسترش ارتباطات و مراودات با ایران و کردستان است و این بار با تمام توان برای انجام کارهای بزرگ آمده‌ایم و انتظار همکاری و همراهی جدی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق انتقاد کرد که، در حال حاضر حتی یک کارخانه که سرمایه‌گذار آن ایرانی باشد در اقلیم کردستان وجود ندارد و ما توانایی و امکان مهیاکردن ظرفیت‌های لازم در این خصوص را داریم، متاسفانه حضور محصولات ایرانی‌ در بازار عراق کمرنگ است. لذا تولیدات صادراتی ایرانی باید به لحاظ کمی و کیفی به حدی برسد که بتواند جای محصولات ترکیه‌ای در سبد مصرفی خانوارهای عراقی بگیرد

وی تصریح کرد که وجود بروکراسی اداری در ایران مانع از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران اقلیم می‌شود که این موانع باید تسهیل و برداشته شود.

پیشوا احمد محمود به مشوق‌های سرمایه‌گذاری دراقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: علاوه بر تحویل زمین به سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاران از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند هستند.

وی ابراز امیدواری کرد، با برگزاری کارگروه مشترک بین دو طرف شاهد توسعه و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق خاطرنشان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است که سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی برای سرمایه‌گذاری ورود کنند و دیگر پروسه طولانی را طی نکنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما