شناسهٔ خبر: 66034010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت ماه اطلاع رسانی درباره اوتیسم؛

نحوه برقراری ارتباط افراد اوتیستیک با دیگران متفاوت است

تهران- ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه نحوه برقراری ارتباط، رفتار و یادگیری افراد اوتیستیک با دیگران متفاوت است، گفت: یادگیری، تفکر و توانایی حل مسئله در این افراد نیز می‌تواند متفاوت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از بهزیستی استان تهران، فرزانه نیکرو افزود: مهارت‌های افراد اوتیستیک ممکن است به طور نابرابر رشد کند و شاید در برقراری ارتباط مشکل داشته باشند اما در هنر، موسیقی، ریاضیات یا حافظه به طور غیرعادی خوب هستند و در واقع آنها در درک آنچه دیگران فکر و احساس می‌کنند مشکل دارند و این باعث می‌شود که آنها نتوانند خود را با کلمات یا از طریق حرکات، حالات چهره و لمس بیان کنند.

وی ادامه داد: نداشتن توانایی در برقراری ارتباط چشمی، حساسیت بالا به صداها، لمس‌ها، بوها یا مناظری که برای افراد دیگر عادی به نظر می‌رسد از دیگر مشخصه‌های افراد اوتیستیک است. این افراد، طیف محدودی از علایق یا علاقه شدید به موضوعات خاص دارند و انجام چندباره کارها مانند تکرار کلمات یا عبارات، مشکلات در درک یا مشکلات استفاده از گفتار، حرکات، حالات چهره یا لحن صدا، عدم تمایل به در آغوش گرفتن یا در آغوش گرفته شدن، مشکل در سازگاری با تغییرات روال و صحبت کردن با صدای آواز، صاف یا رباتیک از دیگر ویژگی‌های افراد اوتیستیک است.

معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران یادآور شد: اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود و می‌تواند چالش‌های زیادی را در زندگی اجتماعی افراد مبتلا به آن ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، ماه آوریل برابر با ۱۳ فروردین تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، ماه اطلاع‌رسانی درباره اوتیسم است.

نظر شما