شناسهٔ خبر: 66030504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید سفیر ایران بر همکاری با پاکستان در حوزه کشاورزی

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر سیاست دولت سیزدهم برای تحکیم روابط با همسایگان، آمادگی تهران را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه کشاورزی با پاکستان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، رضا امیری مقدم طی دیدار با رانا تنویر حسین وزیر صنایع و کشاورزی پاکستان در اسلام‌آباد گفت: سیاست دولت سیزدهم بر گسترش روابط با همسایگان به ویژه پاکستان متمرکز است.

وزیر صنایع و کشاورزی پاکستان با ابراز اطمینان از سطح مطلوب روابط دوجانبه با ایران به سفرهای رسمی خود به کشورمان در مقام وزیر تولیدات دفاعی پاکستان اشاره کرد و گفت: اسلام‌آباد مفتخر به میزبانی از رئیس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی اطمینان داد که پاکستان اقدامات مورد نیاز برای نهایی کردن تفاهمنامه همکاری مرتبط با حوزه کشاورزی با ایران به سرعت انجام خواهد شد.

سفیر ایران با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر پاکستان، دعوت وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران از وزیر کشاورزی پاکستان برای شرکت در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در تهران برگزار شود، را به وی ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: مناسبات دوستانه و دیرینه دو کشور و پیوندهای مشترک فراوان ما یک عامل قوی برای پیشبرد همکاری‌های همه جانبه است.

امیری مقدم در این دیدار گفت: حوزه کشاورزی برای توسعه روابط فی مابین یک ظرفیت‌ تعیین کننده است و در این راستا ایران مشتاق به بهره‌مندی از تولیدات زراعی پاکستان مانند گندم، برنج، مرکبات و همچنین دام زنده و واردات گوشت از کشور همسایه است.

وی با اشاره به صنعت پیشرفته کشتارگاهی در ایران، آمادگی کشورمان را برای همکاری در کشت فراسرزمینی و واردات دام زنده از پاکستان اعلام کرد.

سفیر ایران با اشاره به سفر آتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، افزود: انتظار می‌رود در این سفر مهم تفاهمنامه همکاری مختلف از جمله مرتبط با قرنطینه گیاهی میان دو کشور امضا شود.

وی همچنین آمادگی ایران برای صادرات اوره، کود شیمیایی و همچنین ماشین آلات کشاورزی به پاکستان را اعلام کرد.

امیری مقدم افزود که سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان توافق دارند که بازدید آیت‌الله رئیسی از پاکستان یک سفر موفق خواهد بود.

نظر شما