شناسهٔ خبر: 66029505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عمل جراحی دشوار و کم‌سابقه کبد در قشم با موفقیت انجام شد

شادمهر رکن‌الدینی قلعه‌دژ

عمل جراحی دشوار و کم سابقه کبد برای نخستین بار در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) جزیره قشم با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -

این عمل جراحی توسط دکتر امیرمسعود عزیزپور متخصص جراحی عمومی در اتاق عمل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) سرزمین آب و آفتاب انجام شد.

وی درباره این عمل گفت: بیمار، زن ۴۳ ساله ای بود که پس از انجام سونوگرافی و آزمایش‌های لازم، به علت افت فشار، درد شکم ناگهانی، خونریزی، مایع فراوان داخل شکمی به همراه نقاط ملتهب و خونریزی دهنده داخل کبد و چند توده کبدی بلافاصله به اتاق عمل منتقل و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با بیان اینکه هنگام انجام این عمل حدود دو لیتر خون داخل شکم این بیمار وجود داشت و یکی از توده‌های همانژیوم کبدی نیز پاره شده بود، گفت: این عمل جراحی پنج ساعت به طول انجامید.

عزیزپور با اشاره به اینکه بیماری همانژیوم در زنان شایع‌تر از مردان است ولی احتمال رشد کمی دارد و احتمال پارگی خود به خود آن نیز تا حدودی نادر است، اضافه کرد: این بیمار باید در مراکز تخصصی جراحی کبد عمل می‌شد که به دلیل بدحالی، شرایط بیمار و احتمال خونریزی امکان انتقال آن از قشم به بندرعباس وجود نداشت.

وی اظهار کرد: این بیمار بعد از انجام دو مرحله جراحی و بعد از گذشت چهار روز با حال عمومی خوب از آی. سی. یو بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم به بخش عمومی منتقل شد.

همانژیوم (Hemangioma) شایع‌ترین توده خوش‌خیم کبدی است که اگر بسیار بزرگ باشد، باعث اختلال در کارکرد کبد می‌شود و باید از بدن خارج شود.

کبد یکی از اندام‌های مهم بدن است که بدون آن ادامه حیات ممکن نیست.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می‌شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش‌های تخصصی سی. سی. یو (مراقبت‌های ویژه قلبی)، آی. سی. یو (مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی، به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما