شناسهٔ خبر: 66020650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

تروریست‌ها به ۵ نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند

وداع با شهدای حادثه تروریستی چابهار و راسک

صاحب‌خبر -

 در سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان در سپاه شهرستان‌های چابهار و راسک، دریابانی و کلانتری ۱۱ انجام شد 18 تروریست   به هلاکت رسیدند.
گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل (جیش‌الظلم) در اطلاعیه‌ای این عملیات‌ها را بر عهده گرفت است. همان ساعات اولیه معاون امنیتی وزیر کشور خبر از محاصره تروریست‌ها داد. نیروهای حافظ امنیت در استان سیستان و بلوچستان، پس از دفع حملات تروریستی و کنترل شرایط، در حال پاکسازی مناطق آلوده هستند.
  همچنینتعداد شهدای حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر رسید.
در درگیری‌های با عوامل گروهک تروریستی جیش الظلم تاکنون ۲ مامور فراجا، ۲ مامور مرزبانی و هفت نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

دستگیری پشتیبان‌های حمله تروریستی در چابهار و راسک
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از دستگیری چند نفر از افرادی که حمله تروریستی در چابهار و راسک را پشتیبانی می‌کردند، خبر داد و گفت: برای این افراد پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد رضا پورخاقان، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در راهپیمایی روز جهانی قدس درباره حادثه تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، افزود: حرکت مذبوحانه جیش الظلم در چابهار و راسک، با هوشیاری مثال زدنی نیروهای مسلح در فراجا، سپاه و مرزبانی؛ به سرعت شکست خورد و پس از چند ساعت تمام تروریست‌ها به درک واصل شدند و نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند.
وی از دستگیری چند نفر از افرادی که حمله تروریستی در چابهار و راسک را پشتیبانی می‌کردند، خبر داد و گفت: برای این افراد پرونده قضائی تشکیل شده و تحقیقات در مورد آنها ادامه دارد.
همچنین پیکر پنج تن از شهدای حادثه تروریستی چابهار و راسک صبح دیروز در راهپیمایی روز قدس بر فراز دستان مردم روزه‌دار زاهدانی تشییع شد. پس از اقامه نماز، شهید احمد حبیبی‌فر در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد. پیکرهای مطهر شهیدان عباسعلی میر و مسلم کریمی هم به زادگاهشان زابل منتقل شد و ساعت 9 صبح امروز، 18 فروردین‌ماه، در مصلای شهرستان زابل تشییع و در زادگاهشان، روستای حیدر‌آباد و شهرک سالار هامون، به خاک سپرده خواهند شد.
پیکر مطهر شهیدان حامد عبداللهی و محمد حسین بامری شهدای حادثه تروریستی راسک، هم بر دستان مردم شهید‌پرور دلگان تشییع و در زادگاهشان، روستای چاه خدابخش، و آرامستان لدی این شهرستان به خاک سپرده شدند.

نظر شما