شناسهٔ خبر: 66008884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمل بیش از ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی از بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: بیش از ۱۰۲ هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن و گندم از استان بوشهر سال قبل به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد ۳۸ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از جابه‌جایی 9 میلیون و 210 هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد، اظهار داشت: جابه‌جایی کالا در استان بوشهر از نظر ظرفیت و سفر رشد 5 درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالاها در حوزه مواد شیمیایی بوده است، گفت: عمده کالا‌های جابه‌جا شده از مبدأ استان طی سال گذشته شامل 53 درصد مواد شیمیایی، 21 درصد مواد ساختمانی و معدنی و 13 درصد کالا‌های کشاورزی و دامی بوده است.

وی، عسلویه را به عنوان مبدأ اصلی کالا‌های جابه‌جایی شده در استان عنوان و خاطرنشان کرد: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص مقاصد کالا‌های حمل شده از این استان نیز گفت: تهران با یک‌هزار و 108 تن، فارس با 629 تن و خوزستان با 541 تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده‌اند.

اخترشناس از جابجایی 102 هزار تن کالا‌های اساسی توسط ناوگان باری بوشهر طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان جابجایی کالا در قالب شش هزار و 86 سرویس انجام شده مجموعا 38 درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 3 هزار و 376 ناوگان حمل بار در استان خاطرنشان کرد: سن ناوگان باری بوشهر 12 سال و حدود 8 سال از میانگین کشوری جوان‌تر است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، 168 شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از 5 هزار و 234 راننده باری جابه‌جایی کالا‌ها را بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/190/

نظر شما