شناسهٔ خبر: 66006476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفتگو با ایرنا

خاخام یهودی: شاهد نسل کشی در غزه هستیم؛ رهبران جهان اشغال فلسطین را متوقف کنند

نیویورک – ایرنا- یک خاخام یهودی ضد صهونیسم با بیان اینکه ما شاهد نسل کشی در غزه هستیم، گفت: تنها راه حل، تشکیل کشور فلسطین است و از رهبران جهان می خواهیم اشغال را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

خاخام یهودی «یچاک دویچ» (Rabbi Yitschok Deutsch) از اعضای سازمان بین المللی یهودیان "ناتوری کارتا" که گروهی از یهودیان ضد صهیونیسم در نیویورک هستند و در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود، در گفتگو با خبرنگار ایرنا در نیویورک اظهار کرد: ما در تایمز اسکوئر (منهتن نیویورک) به مناسبت روز جهانی قدس جمع شده ایم. اما امسال با سال های گذشته متفاوت است. ما شاهد نسل کشی در غزه هستیم.

این خاخام یهودی حامی فلسطین افزود: ما یهودیان اینجا هستیم تا با مردم غزه ابراز همدردی کنیم و خواستار توقف نسل کشی شویم. اما این نسل کشی تنها محدود به شش ماه پیش نبوده و کل اشغال از ابتدا کاملا اشتباه بوده است.

او تصریح کرد: ما یهودیان اینجا هستیم که بگوییم صهیونیسم هیچ ربطی به دین یهودی ندارد. فلسفه صهیونیسم یک جریان ملی گرایانه است که به دین یهودی هیچ ربطی ندارد.

این خاخام یهودی اضافه کرد: با توجه به تورات، یهودیان اجازه داشتن کشور مستقل را ندارند. صهیونیسم از دین یهود تنها برای پیشبرد اهداف و توجیه جنایت های خود استفاده می کند.

این خاخام یهودی حامی فلسطین تصریح کرد: ما از رهبران جهان می خواهیم این اشغال را متوقف کنند، موافقت با تشکیل اسرائیل یک‌ اشتباه بود و منجر به تشکیل رودی از خون شده است.

او تاکید کرد: تنها راه حل، تشکیل کشور فلسطین مانند گذشته است و ما امیدواریم این امر به صورت مسالمت آمیز و هرچه زودتر تشکیل شود.

 صدها تن از مسلمانان روزه دار و نیز پیروان سایر ادیان الهی، فعالان مدنی، گروههای ضد جنگ و مدافعان حقوق بشر و یهودیان "ناتوری کارتا" که مخالف صهیونیسم هستند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مرکز شهر نیویورک گردهم آمدند و فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر نیویورک در روز جمعه به وقت محلی شاهد دو زلزله بود، یکی زلزله ای نادری که ساعت ۱۰ و ۲۳ دقیقه صبح ۵ آوریل ۲۰۲۴ (۱۷ فروردین ۱۴۰۳) در ۴۰ مایلی نیویورک رخ داد و شهر نیویورک را لرزاند و لرزش ناشی از آن در ایالت‌های کنتیکت و پنسیلوانیا نیز حس شد و دیگری زلزله ای سیاسی در قلب منهتن نیویورک در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه بود.

زلزله نادری که صبح در نیویورک رخ داد، برای لحظاتی نشست شورای امنیت سازمان ملل را که درباره بررسی اوضاع خاورمیانه به ویژه فلسطین بود، مختل کرد.

شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی روز قدس از نقاط مختلف شهر نیویورک در تایمز اسکوئر منهتن گردهم آمده بودند تا بار دیگر و در حالیکه ۶ ماه از جنگ اسرائیل علیه مردم غزه می گذرد، نه تنها با آرمان های فلسطین تجدید میثاق کنند بلکه خشم و انزجار خود را از حملات وحشیانه اسرائیل و حمایت های دولت آمریکا از این رژیم فریاد بزنند.

نظر شما