شناسهٔ خبر: 66000872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبرداد:

جابجايي 97 هزار نفر از طريق فرودگاه تبريز

صاحب‌خبر -
جابجايي 97 هزار نفر از طريق فرودگاه تبريز
خبرگزاری آریا- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در بازه زمانی 14 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال 97 هزار نفر با 787 پرواز از طریق فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد مختلف جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار ما در آذربایجان شرقی؛ آذری اظهار کرد: 787 پرواز که به 18 مقصد داخلی و خارجی انجام شد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافت و به طور متوسط روزانه 40 پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد مختلف انجام شد.

وی ادامه داد: بیشترین افزایش در حوزه مسافر و پرواز خارجی بود که 214 پرواز انجام شد و 27 هزار و 800 نفر به 9 شهر خارجی در چهار کشور جابجا شدند که از نظر مسافر 30 درصد و از نظر پرواز 31 درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

آذری افزود: این پرواز‌ها از طریق 6 ایرلاین (خط پروازی) خارجی و 14 ایرلاین داخلی صورت گرفت که در نوع خود بی سابقه بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی تا 17 و 18 فروردین ادامه دارد انتظار داریم تعداد مسافر جابجا شده از طریق این فرودگاه رو به افزایش باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع پرواز‌های انجام شده در این ایام 10 پرواز تاخیر غیرمتعارف داشتند گفت: هماهنگی لازم انجام شده تا مبلغ بلیط 2 پرواز که ساعت تاخیرشان بسیار زیاد بود بعد از تعطیلات عودت داده شود.

آذری با عذر خواهی به خاطر تاخیر پرواز‌های فرودگاه‌های تبریز افزود: در مقایسه با سال‌های قبل یکی از کم تاخیرترین تعطیلات را تجربه کردیم که از این بابت از شرکت‌های هواپیمایی تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی همچنین از مسافرانی که به دلیل بالا بودن تعداد پرواز‌ها مجبور به استفاده از ترمینال حج شدند عذرخواهی کرد.

نظر شما