شناسهٔ خبر: 65993861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

یزد - ایرنا - استان یزد در سال ۱۴۰۲ شاهد رویدادهای پرفراز و نشیبی بود و اتفاقات تلخ و شیرینی در آن رقم خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پارسال اتفاقات مختلفی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در استان یزد رقم خورد که شاخصه اصلی آن توسعه زیرساخت‌ها و تقویت و گسترش فعالیت‌ها بود.

رهایی از قصاص نفس، واگذاری زمین رایگان به خانواده های مشمول طرح جمعیت ، آزادی زندانیان محکوم مالی، واژگونی مینی بوس کارگران ، میزبانی از هیات‌های خواهرخوانده‌های خارجی یزد، آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری ، بهره برداری از طرح های بر زمین مانده ، افتتاح ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح زیربنایی با حضور معاون رییس جمهور، انجام اعمال جراحی موفقیت آمیز توسط پزشکان و سفرهای مختلف وزا از جمله اتفاقات یک ساله دیار قنات، قنوت و قناعت بود.

مروری گذرا بر اتفاقات کوچک و بزرگ و تلخ و شیرین استان یزد در سال گذشته، خالی از لطف نیست.

۱. ۱. ۱۴۰۲

مردم یزد سال ۱۴۰۲ را با حضور در ۳۵۰ گلزار شهدا آغاز کردند

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

مردم دارالعباده یزد بامداد امروز (سه‌شنبه) اول فروردین ۱۴۰۲ ، سال جدید را با شعار مهار تورم و رشد تولید در ۳۵۰ گلزار شهدای استان آغاز کردند.

۱.۱. ۱۴۰۲

۱۰ اقدام شاخص دولت سیزدهم در استان یزد

دولت سیزدهم با همت "مهران فاطمی" استاندار یزد، ۱۰ اقدام شاخص و بزرگ را طی یکسال گذشته در استان اجرایی کرد که برخی از آنها ابتکاری است؛ اقداماتی که سالها مورد تقاضای مردم دارالعباده و آرزوی دیرینه یزدی‌ها بود.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

۱. ۱. ۱۴۰۲

۹۳ درصد چک یزدی‌ها وصول شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: بر اساس بررسی های بانک‌ مرکزی ۹۳ درصد چک های مبادله ای به لحاظ تعداد و ۸۷ درصد چک ها به لحاظ مبلغ در بهمن ماه سال جاری در استان وصول شده است.

۴. ۱. ۱۴۰۲

۱۰ نفر از اعضای چهار باند سرقت در یزد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و پلیسی چهار باند سرقت را شناسایی و در چند عملیات ضربتی ۱۰ نفر از اعضای این باندها را دستگیر کردند .

۴. ۱. ۱۴۰۲

فاطمی امین: پارسال در حوزه صنعت و معدن ۲ برابر بخش اقتصاد رشد داشتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون ذکر آمار گفت: سال گذشته در حوزه صنعت و معدن ۲ برابر بخش اقتصاد رشد داشتیم و بخش صادرات نیز بسیار امید بخش بود.

۱۷. ۱ . ۱۴۰۲

تردد ۶۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده‌های یزد

رییس پلیس‌راه یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز ( ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ ) تاکنون تردد ۶۰ هزار خودرو با سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان ثبت شده است که همه این خودروها غیربومی بودند و طبق مقررات به صورت سیستمی بعد از پایان تعطیلات اعمال قانون می شوند.

۱۱. ۱. ۱۴۰۲

زمین لرزه بخش‌هایی از بهاباد یزد را لرزاند

زمین لرزه ای با شدت ۴.۲ درجه در ساعت ۱۶:۰۶:۴۰ عصر امروز جمعه، بخش‌هایی از شهرستان بهاباد یزد در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهرستان را به لرزه درآورد.

۱۴. ۱. ۱۴۰۲

پارسال ۹ محکوم قصاص نفس در یزد رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش کمیته صلح و سازش دادگستری ۹ محکوم از قصاص نفس در استان رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

۱۴. ۱. ۱۴۰۲

۵۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی استان یزد است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ لغایت پایان روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر است.

۱۵. ۱. ۱۴۰۲

توقیف ۱۶۰ خودروی متخلف در طرح نوروزی یزد

رییس پلیس راه یزد گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین ماه جاری، ۱۶۰ دستگاه خودرو که در جاده های برون شهری این استان، سرعت بحرانی داشتند توقیف و به پارکینگ‌ منتقل شدند.

۱۷. ۱. ۱۴۰۲

توقیف ۳۲۸ دستگاه خودرو و جریمه ۴۳ هزار راننده در طرح نوروزی پلیس راه یزد

رییس پلیس راه استان یزد از توقیف ۳۲۸ دستگاه خودرو که در ایام نوروز در جاده‌های این استان مرتکب تخلفات خطرساز شده بودند خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از سه برابر افزایش یافته است.

۱۸. ۱. ۱۴۰۲

معاون سازمان انرژی اتمی: برای توسعه صنعت هسته‌ای با هیچ کشوری شوخی نداریم

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: برای توسعه صنعت هسته‌ای در راستای تامین منافع ملی با هیج کشوری شوخی، تعارف و ملاحظه‌ نداریم و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

۱۹. ۱. ۱۴۰۲

شهرهای نارنجی کرونا در یزد افزایش یافت؛ بستری ۱۰۰ مبتلای جدید

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از قرار گرفتن چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی خبر داد و گفت: این در حالیست که هفته گذشته فقط ۲ شهرستان استان نارنجی بود.

۲۲. ۱. ۱۴۰۲

رکود بالاترین میزان استخراج و باطله‌برداری در سنگ‌آهن مرکزی ایران شکست

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: این شرکت در سال گذشته، بالاترین میزان استخراج و آماده سازی(باطله‌برداری) را در طول سالهای معدنکاری خود به ثبت رساند که برای نخستین بار در طول تاریخ ۵۰ ساله معدنکاری این شرکت بی‌سابقه است.

۲۳. ۱. ۱۴۰۲

مرگ یک کارگر معدن در بهاباد

سرپرست جمعیت هلال احمر بهاباد گفت: یک کارگر معدن چهار چشمه به دلیل سقوط در دره ۳۰ متری جان خود را از دست داد.

۲۵. ۱. ۱۴۰۲ مردم دارالعباده یزد، آزادی قدس شریف را فریاد زدند

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

مردم دارالعباده یزد، پرشور و متفاوت از سال‌های گذشته، روز جمعه با حضوری حماسی و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، آزادی بیت‌المقدس و قدس شریف را فریاد زدند.

۲۸. ۱. ۱۴۰۲

نجات یک محکوم به قصاص نفس پس از ۱۱ سال حبس

در جریان اجرای پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم»، با گذشت اولیای دم از اجرای حکم قصاص یک محکوم به اعدام در یزد که مدت ۱۱ سال در حبس بود، این فرد از طناب دار رهایی یافت.

۲۹. ۲. ۱۴۰۲

سقوط در استخر باعث مرگ کودک چهارساله‌ای در اشکذر یزد شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر گفت: یک کودک چهار ساله اهل مجومرد این شهرستان به دلیل سقوط به داخل استخر یک خانه باغ و نجات دیرهنگام جان خود را از دست داد.

۳۱. ۲. ۱۴۰۲

یک عامل گروهک منافقین در اردکان شناسایی و دستگیر شد

دادستان شهرستان اردکان از دستگیری یکی از عوامل و فریب‌خوردگان گروهک تروریستی منافقین در این شهرستان خبر داد.

۳۱. ۲. ۱۴۰۲

قاتلان جوان ١٨ ساله در یزد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی یزد گفت: متهمان به ارتکاب قتل به خاطر اختلاف آنی منجر به نزاع و درگیری در پارک شناسایی، دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "عباسعلی بهدانی فرد" شامگاه پنجشنبه افزود: در پی وقوع یک فقره قتل در پارک آزادگان یزد بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

۷. ۲. ۱۴۰۲

نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی در یزد با موفقیت انجام شد

نخستین عمل کاشت حلزون شنوایی روز پنجشنبه همزمان با بهره برداری از اولین مرکز کاشت حلزون استان یزد در بیمارستان شهید رهنمون یزد با موفقیت انجام شد.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

۱۱. ۲. ۱۴۰۲

مقدمات واردات شتر از قطر و استرالیا به استان یزد فراهم شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان کاهش جمعیت شتر در استان افزود: باتوجه به پروتکل‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با کشور قطر و استرالیا دارد، از یک وارد کننده قطری دعوت شد تا برای واردات در استان سرمایه گذاری کند.

۱۳. ۲. ۱۴۰۲

خانه باغ دکتر اسلامی ندوشن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از ثبت خانه باغ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن همزمان با اولین سالگرد درگذشت این محقق و استاد دانشگاه در فهرست آثار ملی کشور به شماره ۳۳۹۲۶ خبر داد.

۱۳. ۲. ۱۴۰۲

ورود نخستین گروه گردشگران چینی به یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از ورود نخستین گروه گردشگران چینی به استان توسط هسته تورهای ورودی این کشور در استان خبر داد.

۱۴. ۲. ۱۴۰۲

یزد در صدر استان‌های کم تحرک کشور قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه این استان رتبه نخست را در بین کم تحرک‌ترین استان کشور دارد گفت: براساس آخرین مطالعات انجام شده در گروه سنی ۱۸ تا ۷۵ سال در استان، ۶۳ درصد آنها فعالیت فیریکی ندارند.

۱۴. ۲. ۱۴۰۲

ابتلای یک مورد از ۶ فرد مشکوک به تب کریمه کنگو در یزد تایید شد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: در سالجاری از ۶ نفر مشکوک به ابتلاء به تب کریمه کنگو که در استان شناسایی شده بودند، پس از آزمایشات تشخیصی، فقط ابتلای قطعی یک مورد به این بیماری تایید شد.

۱۶. ۲. ۱۴۰۳

خداحافظی چادرملو با حضور در لیگ برتر

با وجودی که هنوز ۲ هفته تا پایان لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور ( جام آزادگان ) در فصل جاری باقی مانده ، تیم چادرملو اردکان با کسب ۴۴ امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی قرار دارد و در رسیدن به لیگ برتر ناکام مانده است.

۲۰ . ۲. ۱۴۰۲

واژگونی مینی بوس کارگری در جاده بافق _ معدن چاه گز ۱۵ مصدوم برجا گذاشت

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد گفت: واژگونی یک دستگاه مینی بوس کارگری در محور بافق - معدن سنگ آهن چاه گز ۱۵ مصدوم برجا گذاشت.

سید حسبن طباطبایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در ساعت ۱۸: ۲۰ امشب رخ داد و هفت کد آمبولانس به محل اعزام شد.

۲۳. ۲. ۱۴۰۲

۲ کودک در حادثه ترن هوایی شهربازی یزد زخمی شدند

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد گفت: سقوط ۲ کودک هفت و هشت ساله از ترن هوایی شهربازی در پارک شادی یزد باعث مصدومیت آنها شد.

۲۴. ۲. ۱۴۰۲

ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده یزد و دیپلماسی شهری تصویب شد

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در راستای بهبود و توسعه ارتباط یزد با دیگر شهرها در این کمیسیون تصویب شد.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در کمیسیون گردشگری مقرر شد دبیرخانه شهرهای خواهر خوانده و دیپلماسی شهری در محل شهرداری به ریاست کمیسیون گردشگری تشکیل شود.

۲۴. ۲. ۱۴۰۲

زمین رایگان برای واگذاری به ۲ هزار و ۱۰۰ مشمول قانون جوانی جمعیت در یزد آماده شده است

استاندار یزد گفت: آماده‌سازی زمین رایگان برای واجدان شرایط قانون جوانی جمعیت در استان یزد انجام شده و برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر واجد شرایط این قانون تا پایان مردادماه امسال زمین واگذار می‌شود.

مهران فاطمی روز یکشنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت استان یزد افزود: هفت هزار و ۶۲۲ فقره وام ازدواج نیز به مبلغ یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در زمینه تسهیلات فرزندآوری نیز در استان یزد، افزون بر ۱۱ هزار و ۸۹۹ فقره وام جمعا به مبلغ پانصد میلیارد تومان پرداخت شده است.

۲۵. ۲. ۱۴۰۲

آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد استان یزد به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی پنج زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق(ع) با کمک یک خیر استان خبرداد.

۲۷. ۲. ۱۴۰۲

نخستین پیوند دریچه قلب بدون بخیه در یزد انجام شد

برای نخستین بار در مراکز درمانی جنوب و جنوب شرق کشور، عمل پیوند دریچه قلب بیولوژیک بدون بخیه بر روی ۲ بیمار در بیمارستان افشار یزد با موفقیت انجام شد.

۲۸. ۲. ۱۴۰۲

۹۵ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردریال در یزد آماده بهره‌برداری است

مدیر مخابرات منطقه یزد از تکمیل ۹۵ طرح شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال خبرداد و یادآور شد» این طرح‌ها در روزهای هفته ارتباطات مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

۲۹. ۲. ۱۴۰۲

کنگره بین‌المللی طب تولید مثـل در یزد گشایش یافت

دهمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثـل و پنجمـین کنگره بین المللی ژنتیک عصر جمعه در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد گشایش یافت.

۱. ۳. ۱۴۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی استان: پیگیر راه‌اندازی بزرگترین موزه فرش خاورمیانه در یزد هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: پیگیر راه اندازی بزرگترین موزه فرش خاورمیانه در این استان هستیم و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

۱۱. ۳. ۱۴۰۲

رای تخریب برخی ساختمان‌های دارای تخلف در یزد به جریمه تبدیل شد

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: لازم است شهرداری به مالکانی که برای ساختمان آن‌ها رأی تخریب صادر شده بود اما اکنون می‌توانند با مراجعه به شهرداری آن را به جریمه تبدیل کنند از طریق تماس و پیامک اطلاع رسانی کند.

۲۳. ۳. ۱۴۰۲

خارج کردن توده ۱۵ کیلوگرمی از شکم بانوی ۲۲ ساله در میبد یزد

رئیس بیمارستان میبد یزد گفت: تیم پزشکی بیمارستان امام جعفر صادق این شهرستان توانست در یک عمل جراحی موفقیت آمیز، یک توده ۱۵ کیلوگرمی را از بدن یک بیمار زن خارج کند.

۲۵. ۳. ۱۴۰۲

نخستین صندوق فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنگ آهن مرکزی در یزد آماده بهره برداری شد

نخستین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و صنایع وابسته به آن با عنوان،“CVC “ در ۲۷ خرداد ماه سال‌جاری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افتتاح می شود.

۲۸. ۳. ۱۴۰۲

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان یزد وصول شد

بازرس کل استان یزد گفت: با پیگیری این سازمان در یکسال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق معوق دولتی از معادن مختلف استان وصول و به خزانه واریز شد.

۲۹. ۳. ۱۴۰۲

شناسایی ۲۰ هزار خانه خالی در استان یزد؛ یا اجاره دهید یا مالیات پرداخت کنید

استاندار یزد گفت: اطلاعات ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده در استان به زودی در اختیار اداره کل امور مالیاتی قرار می‌گیرد و از ابتدای تیرماه، پیامکی به مالکان ارسال می‌شود، مالکان یا خانه خود را اجاره دهند و یا مالیات پرداخت کنند.

۳۰. ۳. ۱۴۰۲

بافق یزد، میزبان دومین اردوی تیم‌ملی هندبال نوجوانان شد

عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال ایران گفت: میزبانی دومین اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان پسر در بخش آقایان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به بافق یزد واگذار شد.

۳۰. ۳. ۱۴۰۲

ضرب‌الاجل یک ماهه استاندار یزد برای بانشاط کردن فضای بیرونی ادارات

استاندار یزد به ادارات این استان و بخصوص مجتمع ادارات بلوار دانشجو یک ماه مهلت داد تا فضای بیرونی دستگاه خود را با مشارکت شهرداری، بهسازی و آزادسازی و برای استفاده شهروندان آماده کنند.

۳۱. ۳. ۱۴۰۲

سلام دوباره نوجوان ۱۵ ساله یزدی به زندگی

با تلاش پرستاران بیمارستان شهید صدوقی یزد، نوجوان ۱۵ ساله‌ای که بعلت برق گرفتگی و سوختگی شدید در آستانه مرگ بود نجات یافت.

۳۱. ۳. ۱۴۰۲

۳۱ پرونده مفاسد اقتصادی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان در یزد تشکیل شد

رییس کل دادگستری استان یزد از تشکیل ۳۱ پرونده برخورد با مفاسد اقتصادی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته در این استان خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به پرسنل و شرکت‌های عمومی دولتی است.

۱۲. ۴. ۱۴۰۲

دستور استاندار برای بازسازی فوری قبرستان تاریخی "جوی هرهر" یزد

استاندار یزد از شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی این استان خواست بازسازی و مرمت قبرستان تاریخی و ثبت ملی شده "جوی هرهر" یزد را به طور ویژه و با قید فوریت در دستور کار قرار دهند.

۱۳. ۴. ۱۴۰۲

طرح توسعه در ۲ واحد تولیدی نخ در یزد به بهره‌برداری رسید

طرح توسعه‌ در ۲ واحد تولیدی انواع نخ روز سه‌شنبه با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت در یزد به بهره برداری رسید.

۱۳. ۴. ۱۴۰۲

ناوگان حمل و نقل ‌درون شهری برای معلولان در یزد رایگان شد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از حذف هزینه حمل و نقل عمومی درون شهری اتوبوس برای معلولانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و کارت معتبر بهزیستی هستند، خبر داد.

۱۵. ۴. ۱۴۰۲

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

سفر وزیر میراث فرهنگی به استان یزد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روز پنجشنبه وارد استان یزد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

۱۷. ۴. ۱۴۰۲

واژگونی اتوبوس مسافربری در مهریز یزد ۱۹ زخمی بر جا گذاشت

مسوول روابط عمومی سازمان اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر زاهدان به اصفهان در جاده اصلی مهریز یزد ۱۹ نفر زخمی شدند.

۱۷. ۴. ۱۴۰۲

هیات‌های خواهرخوانده‌های خارجی یزد وارد این استان شدند

هیات‌های اعزامی خواهرخوانده‌های یزد از کشورهای مجارستان و ارمنستان، جمعه شب وارد این استان شدند و مورد استقبال مسوولان قرار گرفتند.

۱۸. ۴. ۱۴۰۲

سند بزرگ‌ترین حسینیه ایران به نام "شاه ولی" تفت یزد صادر شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند بزرگ‌ترین حسینیه کشور به نام حسینیه امام "ره" (شاه ولی) شهرستان تفت استان یزد صادر و به متقاضیان تحویل داده شد.

۲۰. ۴. ۱۴۰۲

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه در یزد آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه سه شنبه شب با بقعه دوازده یزد در بافت تاریخی این شهر آغاز بکار کرد.

۲۲. ۴. ۱۴۰۲

بخشش قاتل ۴۱ ساله یزدی پای چوبه دار

رییس اجرای احکام دادسرای یزد گفت: در ایام مبارک دهه امات و ولایت و همزمان با روز مباهله، یک محکوم به قصاص، ۳۰ دقیقه قبل از اجرای حکم از چوبه دار رهایی یافت.

۲۵. ۴. ۱۴۰۲

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان به طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی یزد اختصاص یافت

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به ثبت نام کارآفرینان متقاضی دریافت تسهیلات ارزان قیمت گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این بخش در مرحله اول به طرح های تولیدی و اشتغالزایی استان اختصاص یافت.

۳۱. ۴. ۱۴۰۲

یزد در جایگاه دوم جذب تسهیلات ارزان قیمت طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی کشور

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به تلاش استان برای جذب تسهیلات ارزان قیمت حمایت از تولید و اشتغال گفت: یزد امسال در این زمینه (تبصره ۱۸ قانون بودجه) رتبه دوم کشور را کسب کرد.

۴. ۵. ۱۴۰۲

درخت کهنسال "داغداغان" تفت یزد ثبت ملی شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از ثبت درخت کهن‌سال "داغداغان "روستای پندر شهرستان تفت در فهرست آثار طبیعی ملی کشور خبر داد.

۸.۵. ۱۴۰۲

ادارات هشت شهرستان یزد به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد در روز یکشنبه، تعطیل اعلام شد.

۷. ۵. ۱۴۰۲

ربایندگان بانوی میانسال یزدی به دام پلیس افتادند

سه سارق به عنف که یک بانوی میانسال یزدی را ربوده و زیورآلات وی را به سرقت برده بودند دستگیر شدند.

۹.۵. ۱۴۰۲

معاون استاندار: یزد در عملکرد ستاد تسهیل جزو برترین‌های کشور است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه استان یزد در عملکرد ستاد تسهیل جزو بهترین استان‌های کشور در سال گذشته بوده است، تاکید کرد: رتبه‌های کسب شده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیازمند ارتقاست.

۹. ۵. ۱۴۰۲

اولین مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی سربازان استان یزد افتتاح شد

اولین مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی سربازان وظیفه استان یزد به نام شهید قربانی، روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

۱۰. ۵. ۱۴۰۲

فالوده یزدی ثبت ملی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از ثبت پنج اثر استان از جمله روش تهیه فالوده یزدی در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

۱۲. ۵. ۱۴۰۲

آیین مذهبی زرتشتیان در "پیر نارکی" مهریز یزد آغاز شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

آیین مذهبی سالانه زرتشتیان ایران، روز پنجشنبه طی مراسمی در زیارتگاه پیرنارکی شهرستان مهریز استان یزد آغاز شد.

۱۷. ۵. ۱۴۰۲

نجات جان ۹ محبوس در آتش سوزی خانه‌ای در یزد

رییس آتش نشانی یزد از نجات جان ۹ نفر محبوس شده بر اثر آتش سوزی در یک واحد مسکونی در شهر یزد خبر داد.

۱۷. ۵. ۱۴۰۲

یزد به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور معرفی شد

روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد اعلام کرد: این استان به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور معرفی شد

۱۷. ۵. ۱۴۰۲

دولت سیزدهم ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در یزد پرداخت کرد

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ متقاضی در این استان پرداخت شده است.

۲۳. ۵. ۱۴۰۲

درخواست سه کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: سه کشور خارجی خواستار سرمایه گذاری تا ۵۰۰ میلیون دلار در حوزه نیروگاه خورشیدی این استان هستند.

۲۵. ۵. ۱۴۰۲

ثبت سه رتبه تک رقمی برای کنکوری‌های یزد

دانش آموزان استان یزد در آزمون ورودی امسال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سه رتبه تک رقمی کسب کردند.

۲۶. ۵. ۱۴۰۲

آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان یزد

یک گروه سرمایه‌گذار از کشور چین در سفر به استان یزد ضمن آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، آمادگی خود را برای فعالیت در این عرصه اعلام کردند.

۲۹ . ۵. ۱۴۰۲

یزد بعنوان استان "طرح ملی محله محور" انتخاب شد

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت گفت: نخستین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار و یزد به‌عنوان استان هدف اجرای طرح ملی محله محور انتخاب و از استاندار یزد نیز قدردانی شد.

۸. ۶. ۱۴۰۲

بهره‌برداری از مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران یزد پس از ۱۳ سال

مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای خواهران یزد پس از ۱۳ سال به همت دولت سیزدهم، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

۲۰. ۶. ۱۴۰۲

قاتل فراری در ورودی یزد دستگیر شد

فرمانده انتظامی یزد گفت: فردی که یکشنبه شب دست به قتل جوانی در کرمان زده بود توسط ماموران پلیس یزد در ورودی این شهر دستگیر شد.

۲۱. ۶. ۱۴۰۲

یک واحد صنعتی در یزد دچار آتش سوزی گسترده شد

مسوول روابط عمومی آتش نشانی یزد از آتش سوزی گسترده در یک واحد صنعتی به علت وقوع حریق در قسمت سردخانه این شرکت در شامگاه سه شنبه خبر داد.

۲۷. ۶. ۱۴۰۲

۶ کاروانسرا در یزد جهانی شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

سرپرست میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت که در چهل و پنجمین کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۶ کاروانسرای این استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

۳۰. ۷. ۱۴۰۲

خودروهای جدید حمل و نقل عمومی یزد رونمایی شد

ون‌ها و اتوبوس‌های خریداری شده و تاکسی های نوسازی شده حمل و نقل عمومی شهرداری یزد با حضور جمعی از مسئولان و اعضای شورای شهر در میدان امیرچقماق یزد رونمایی و وارد چرخه سرویس مدارس و حمل و نقل عمومی شد.

۳۱. ۷. ۱۴۰۲

کمبود شیرخشک در استان یزد؛ نَگَرد نیست

کمبود شیرخشک در داروخانه‌های استان یزد که از اسفندماه سال گذشته تاکنون ادامه دارد، موجب نگرانی و سردرگمی خانواده‌های نیازمند به این فرآورده شده است.

۸. ۷. ۱۴۰۲

آغاز واگذاری یکهزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در یزد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: در دور سوم واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند، بیش از یکهزار قطعه زمین واگذار می‌شود.

۸. ۷. ۱۴۰۲

توقیف تریلی با راننده ۱۲ ساله در یزد

رییس پلیس راه استان یزد گفت: ماموران پلیس راه اردکان- نائین، یک دستگاه تریلی ماک را به رانندگی پسر بچه ۱۲ ساله توقیف کردند.

۹. ۷. ۱۴۰۲

ثبت ۱۲۰ کشته در جاده‌های یزد؛خودرو رانندگان بدون گواهینامه یک ماه توقیف می‌شود

رییس پلیس راه استان یزد از کشته شدن ۱۲۰ نفر در جاده‌های برون‌شهری این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

۱۲. ۷ . ۱۴۰۲

یزد، استان پر خطر در سرطان

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این استان در ۱۰ سرطان شایع کشور، رتبه‌های اول تا سوم را دارد و یکی از پرخطرترین استان های کشور در زمینه سرطان است.

۱۵. ۷. ۱۴۰۲

آبرسانی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن «پردیس زندگی» در یزد آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد از آغاز عملیات آبرسانی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن «پردیس زندگی» در مرکز استان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

۱۹. ۷. ۱۴۰۲

سه هزار و ۱۰۰ قطعه زمین رایگان به مشمولان طرح جوانی جمعیت در استان یزد واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از واگذاری سه هزار و ۱۰۰ قطعه زمین رایگان در راستای طرح جوانی جمعیت، طی ۲ مرحله در استان خبر داد .

۱۹. ۷. ۱۴۰۲

چهار اثر ناملموس یزد در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: در جلسه کمیته ثبت آثار ناملموس کشور که در ۱۶ مهرماه در دفتر ثبت و حریم آثار تاریخی، فرهنگی برگزار شد چهار اثر ناملموس این استان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

۲۰. ۷. ۱۴۰۲

مرحله نخست مجموعه آبی "آهن‌شهر" بافق یزد با حضور وزیر تعاون افتتاح شد

مرحله نخست مجموعه آبی "آهن‌شهر" بافق یزد، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

۲۰. ۷. ۱۴۰۲

نیروگاه ۲۵ مگاواتی سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با حضور وزیر تعاون افتتاح شد

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی یک شرکت بزرگ معدنی و صنعتی، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدور در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر یزد آغاز شد.

۲۶. ۷. ۱۴۰۲

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی با حضور معاون وزیر صمت در یزد آغاز شد

ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی یک شرکت بزرگ معدنی و صنعتی، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدور در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر یزد آغاز شد.

۲۷. ۷. ۱۴۰۲

بهره‌برداری ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح زیربنایی با حضور معاون رییس جمهور در یزد

۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه زیربنایی، امروز /پنجشنبه/ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

۲۷. ۷. ۱۴۰۲

نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور در یزد بهره‌برداری شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور روز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان استان در یزد به بهره برداری رسید.

۲۷. ۷. ۱۴۰۲

رییس سازمان برنامه و بودجه: مهم‌ترین دغدغه استان یزد تأمین پایدار آب است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، مهم‌ترین دغدغه استان یزد را تأمین پایدار آب بیان کرد و گفت: باید برای تکمیل طرح‌هایی که در این زمینه در دست اجراست اعتبارات ویژه اختصاص یابد.

۲۷. ۷. ۱۴۰۲

خط انتقال پساب یزد با حضور معاون رییس جمهور به بهره‌برداری رسید

خط انتقال پساب از تصفیه خانه شهر یزد به معدن سرب و روی مهدی آباد این استان، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری رسید.

۲۷. ۷. ۱۴۰۲

۲ واحد بوم گردی با حضور معاون رییس جمهور در یزد افتتاح شد

۲ واحد بوم گردی پنجشنبه شب باحضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بافت تاریخی شهر یزد افتتاح شد.

۲۸. ۷. ۱۴۰۲

فیلم/ معاون رییس جمهور: ۱۰ همت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد تخصیص یافت

"داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، پنجشنبه شب درگفت و گو با ایرنا، گفت: پروژه‌های نیمه تمام سلامت، خطوط مواصلاتی و جاده‌ای، فعال شدن واحدهای تولیدی و مشارکت بیشتر معادن در توسعه زیر ساخت‌ها و تکمیل مدارس خیرساز استان یزد با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و تسهیلات و سایر منابع تخصیص و تکمیل می شود.

۱. ۸. ۱۴۰۲

۲هزار و ۴۵۳ زندانی جرائم غیرعمد یزد از زندان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی ۲ هزار و ۴۵۳ مددجوی جرایم غیر عمد از بدو تاسیس ستاد مردمی دیه استان (سال ۸۳) تاکنون خبر داد.

۹. ۸. ۱۴۰۲

کلاهبرداری در یزد، دستگیری در شمال

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش ماشین و دریافت بیعانه از شهروندان یزدی کلاهبرداری می کرد و در یکی از استان های شمالی شناسایی و دستگیر شد.

۹. ۸. ۱۴۰۲

محکومیت پزشک یزدی بعلت دریافت وجه مازاد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد از محکومیت پزشک جراح متخلف به دلیل دریافت وجه مازاد به همراه درج تخلف در پرونده پزشکی نامبرده، خبر داد.

۱۳. ۸. ۱۴۰۲

فریاد مرگ بر اسرائیل در استان یزد طنین انداز شد

مراسم راهپیمایی باشکوه یوم الله ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، روز شنبه با شعارهای مرگ بر اسرائیل و فلسطین پیروز است با حضور مردم مومن و ولایتمدار در استان دارالعباده یزد برگزار شد.

۱۵. ۸. ۱۴۰۲

یزد کمترین نرخ بیکاری مردان کشور را به نام خود ثبت کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار تابستان سال ۱۴۰۲»، از کاهش نرخ بیکاری زنان استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: بر اساس این آمار، استان یزد با نرخ بیکاری ۲.۹ درصد، کمترین نرخ بیکاری مردان را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

۱۶. ۸. ۱۴۰۲

۹۰ هزار میلیارد ریال درآمد عمومی در استان یزد وصول شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد استان یزد گفت: امسال ۹۰ هزار میلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش اما نسبت به مصوب ۱۰ درصد کسری دارد.

۱۷. ۸. ۱۴۰۲

۲۵ متخلف زمین‌خواری و ارتشا در یزد نقره‌داغ شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در مجموع برای باند سازمان یافته جعل، ارتشاء و زمین خواری در این استان، ۹۸ سال حبس، ۱۳ میلیارد ریال جزای نقدی و هفت سال انفصال از خدمات دولتی صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان یزد، "غلامعلی دهشیری" گفت: این پرونده ۳۱ نفر متهم داشت که پس از طی مراحل تحقیق در دادسرا و رسیدگی دقیق در دادگستری برای ۶ نفر حکم برائت صادر شد.

۲۱. ۸. ۱۴۰۲

معاونت علمی رییس جمهور تفاهم نامه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی با یزد منعقد کرد

استاندار یزد به انعقاد تفاهم نامه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی؛ معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با استان اشاره کرد و گفت: این رقم معادل سه برابر اعتبارات سالانه استان است که بخشی از آن اعتبارات نقدی و بخشی هم به صورت تسهیلات خواهد بود.

۲۲. ۹. ۱۴۰۲

تراز تجاری استان یزد به ۱۴۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تراز تجاری استان یزد در سالجاری با روند رو به رشد به ۱۴۹ میلیون دلار رسید.

۲۴. ۸. ۱۴۰۲

مسابقات جام آبی ربات‌های زیردریایی در یزد آغاز شد

گام دوم مسابقات کشوری جام آبی ( ربات‌های زیردریایی) عصر چهارشنبه با حضور تیمهای منتخب دانشگاه‌های مختلف کشور در دانشگاه یزد آغاز شد.

دبیر مسابقات در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گام نخست این رقابتها در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد افزود: در این مرحله ۳۷ تیم شامل ۱۴ تیم از دانشگاه یزد، هشت تیم از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، چهار تیم از دانشگاه صنعتی اصفهان، سه تیم از دانشگاه صنعتی شریف ، ۲ تیم از دانشگاه آزاد یزد، ۲ تیم از دانشگاه تهران، ۲ تیم از دانشگاه اصفهان، یک تیم از شاهرود و یک تیم از دانشگاه علم و صنعت حضور داشتند.

۲. ۸. ۱۴۰۲

یزد بعنوان استان پایلوت طرح ساماندهی حمل‌ونقل روستایی معرفی شد

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: این استان به‌ عنوان استان پایلوت طرح ساماندهی حمل‌ونقل روستایی در کشور معرفی شد.

۲۵. ۸. ۱۴۰۲

کانون پرورش فکری کودکان اشکذر یزد پس از ۱۴ سال بلاتکلیفی افتتاح شد

مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اشکذر یزد روز پنجشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کشوری این نهاد، بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی به بهره‌برداری رسید.

۲۶. ۸. ۱۴۰۲

تکمیل زنجیره حمل و نقل یزد با راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی کلید خورد

دستیار ویژه استاندار یزد گفت: در راستای تکمیل زنجیره حمل و نقل استان، پروازهای بین المللی هواپیمایی یزد با سفر به کشور ترکیه آغاز شد؛ نخستین پرواز به مقصد استانبول در تاریخ ۲۳ انجام و امروز ۲۶ آبان نیز پرواز دوم به همین مقصد اجرایی می‌شود.

۳۰. ۸. ۱۴۰۲

بدرقه پیکر «محمد علی اسلامی نُدوشن» در یزد

مراسم تشییع و بدرقه «محمد علی اسلامی نُدوشن» صبح سه‌شنبه (۳۰ آبان ۱۴۰۲) با حضور جمعی اهالی فرهنگ و هنر در دبیرستان ماندگار ایرانشهر یزد برگزار و جهت خاکسپاری به نیشابور منتقل شد.

۱. ۹. ۱۴۰۲

صدور کیفرخواست مقصرین واژگونی قطار مسافربری مشهد _ یزد

برای مسببین و مقصرین واژگونی قطار مسافربری مشهد _ یزد در خردادماه سال گذشته، کیفرخواست صادر شد.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، خردادماه سال گذشته قطار مسافربری مشهد به یزد طی مسیر خود با بوم بیل ‌مکانیکیِ در حال چرخش برای خارج شدن از روی خط، برخورد نمود که منجر به واژگونی بیل مکانیکی، آسیب به سالن‌های قطار و خروج از ریل شد و نهایتا این فاجعه فوت ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر از هموطنان عزیزمان را در پی داشت.

۶. ۹ . ۱۴۰۲

۸۸۴ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رییس جمهور به یزد اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، از تخصیص ۸۸۴ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفرهای رییس جمهور به استان در سال جاری توسط سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و گفت: از این اعتبار مبلغ ۴۹۵ میلیارد تومان به صورت نقد در ابتدای سال و مبلغ ۳۸۹ میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه به استان تخصیص داده شده است.

۹.۹. ۱۴۰۲

کامیون بنز با راننده ۱۱ ساله در یزد توقیف شد

رییس پلیس راه استان یزد از توقیف یک دستگاه کامیون بنز در مسیر اردکان به نائین به رانندگی یک نوجوان ۱۱ ساله خبر داد.

سرهنگ "رحیم حاجی ده آبادی" روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در مهر ماه امسال نیز یک دستگاه تریلی به رانندگی یک نوجوان ۱۲ ساله توقیف شد و این برای دومین بار است که یک راننده کم سن و سال، اقدام به رانندگی با خودرو سنگین در محورهای این استان می کند.

۹.۹. ۱۴۰۲

طرح های شهرستان های یزد، اشکذر و میبد با حضور وزیر کشور افتتاح شد

وزیر کشور که امروز به استان یزد سفر کرده، شامگاه پنجشنبه ضمن افتتاح طرح های زیر ساخت آب، برق و گاز شهرک ۳۷۷ هکتاری پردیس زندگی یزد، یک مدرسه خیری در شهرستان اشکذر و طرح توسعه یک واحد صنعتی در میبد را نیز افتتاح کرد.

۱۰. ۹. ۱۴۰۲

قاتل جوان میبدی دستگیر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از دستگیری قاتل جوان میبدی خبر داد.

۱۴. ۹. ۱۴۰۲ سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

رتبه نخست استان یزد در استقرار چرخه بهره‌وری در کشور

دبیر کارگروه ارتقای بهره‌وری یزد از کسب رتبه نخست استان در استقرار چرخه بهره‌وری در کشور خبر داد و گفت: بر اساس گزارش منتشر شده در ماهنامه سازمان ملی بهره‌وری ایران، یزد با عملکرد ۴۸ درصدی و با اختلاف چشمگیر از استان دوم در جایگاه نخست این رتبه بندی قرار گرفته است.

۲. ۱۰. ۱۴۰۲

«سرای آذریزدی» خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران شد

خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران با عنوان «سرای آذریزدی» روز شنبه در محل خانه مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در یزد افتتاح شد.

۴. ۱۰. ۱۴۰۲

نیروگاه خورشیدی اردکان یزد با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد

نیروگاه خورشیدی "ساغند" اردکان یزد، روز دوشنبه در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور در این شهر افتتاح شد.

۱۱. ۱۰. ۱۴۰۲

نخستین پیوند بافت تخمدان بیمار سرطانی در یزد با موفقیت انجام شد

مدیر پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: این پژوهشکده برای نخستین بار موفق به پیوند بافت تخمدان در بیمار سرطانی در این استان شد.

۱۵. ۱۰. ۱۴۰۲

نخستین مرکز سیار اهدای خون کشور در یزد افتتاح شد

نخستین مرکز سیار اهدای خون کشور روز جمعه با حضور مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در یزد افتتاح شد.

۱۵. ۱۰. ۱۴۰۲

ساخت سردخانه ۱۰ هزار لیتری فرآورده های خونی در یزد آغاز شد

ساخت سردخانه ۱۰ هزار لیتری فرآورده های خونی، روز جمعه طی مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور و مشاور وزیر بهداشت در یزد آغاز شد.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در این مراسم گفت: مجموعا این سردخانه در ۲ واحد مجزا ساخته می شود.

۱۸. ۱۰ . ۱۴۰۲

تنها یزدی مدال‌آور در پاراالمپیک دار فانی را وداع گفت

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: مدال آور پاراالمپیک سیدنی در ۵۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

" حمیدرضا شیر " دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شادروان " منصور دیماسی " تنها یزدی مدال‌آور در پاراالمپیک در رشته وزنه برداری شامگاه دوشنبه در سن ۵۰ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان شهید صدوقی (ره) درگذشت.

۱۸. ۱۰. ۱۴۰۲

ساغند یزد لرزید

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر شامگاه دوشنبه بخش هایی از ساغند شهرستان اردکان در استان یزد را لرزاند.

۲۰. ۱۰. ۱۴۰۲

چهار اثر منقول یزد ثبت ملی شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: چهار اثر تاریخی منقول این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به‌ گزارش روز چهارشنبه روابط‌عمومی این اداره‌کل "عبدالمجید شاکری شمسی" افزود: این آتار در جلسه ثبت آثار منقول که ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دفتر ثبت آثار وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور برگزار شد به ثبت رسید.

۲۰. ۱۰. ۱۴۰۲

چهار سالن سینمایی در یزد افتتاح شد

در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسئولان چهارشنبه شب چهار سالن سینمایی به ظرفیت ۴۷۵ صندلی در یزد افتتاح شد.

در این آیین، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: افتتاح پردیس سینمایی در یزد موضوع مهمی است که با همکاری مسئولان در شهرستان انجام شد و نقش مهمی در خدمت به عموم علاقه‌مندان دارد.

۲۳. ۱۰ . ۱۴۰۲

انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفتگوی آسیا پیگیری شود

استاندار یزد گفت: مسئولان با همراهی مردم برای انتخاب " یزد، پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفتگوی آسیا" در سال ۲۰۲۴ همکاری و ماموریت خود را با دقت و جدیت پیگیری کنند.

" مهران فاطمی " در نشستی با حضور متولیان امر با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌های استان در برنامه‌های مرتبط با انتخاب «یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفتگوی آسیا» افزود: شرح وظایف و مسئولیت‌های هر دستگاه باید به صورت دقیق مشخص و از کلی‌گویی پرهیز شود.

۲۶. ۱۰. ۱۴۰۲

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه از سوی صنایع و معادن یزد تعهد شد

استاندار یزد گفت: صنایع و معادن استان، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان تعهد کرده اند که طی سه سال انجام می شود.

مهران فاطمی، روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت مدرسه مهارتی اتاق بازرگانی یزد، افزود: خوشبختانه طی پیگیری که انجام شد با مشارکت صنایع و معادن استان این اتفاق مبارک در حال انجام است و در شهرستان های اردکان ،بافق ، اشکذر و میبد این اقدام آغاز شده و در شهرستان یزد نیز امروز شاهد کلنگ زنی اولین مدرسه هستیم.

۱. ۱۱. ۱۴۰۱

کشف بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اختلاس و ۱۷ میلیارد ریال رشوه در یزد

با توجه به گزارش اداره کل اطلاعات یزد، ۱۵۰ میلیارد ریال اختلاس و ۱۷ میلیارد ریال رشوه در این استان کشف و کیفرخواست کارمند اختلاس‌گر و رشوه گیر شهرداری صادر شد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دادگستری یزد، با گزارش اداره کل اطلاعات استان مبنی بر وقوع جرایمی از جمله جعل و زمین خواری توسط یکی از کارمندان شهرداری و مرتبطان وی به نحو باندی و سازمان یافته، پرونده در دادسرای یزد تشکیل و با صدور دستور قضایی در مسیر تحقیقات قرار گرفت.

۵. ۱۱. ۱۴۰۲

لبخند دوباره زندگی به سه محکوم قصاص در استان یزد

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: سه زندانی محکوم به قصاص نفس با پیگیری و کسب رضایت اولیای دم در این استان از مرگ نجات یافتند.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

"غلامعلی دهشیری" چهارشنبه شب در آیین آزادی سه زندانی قصاص با عنوان "بخشش مردانه" افزود: برای دومین مرتبه به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر سه مورد گذشت اولیای دم از قصاص نفس در استان انجام شد.

۸. ۱۱. ۱۴۰۲

نامادری کودک ۹ ساله در یزد راهی زندان شد

روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد: به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدرِ طفل، نامادری به اتهام قتل عمدی احضار و با تشدید تامین کیفری، در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.

به گزارش روز یکشنبه این روابط عمومی، باتوجه به وجود سوء ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آنها در دادسرای یزد تشکیل و هر ۲ به اتهام مسامحه و سهل انگاری در مراقبت از طفل منتهی به فوت وی، تفهیم اتهام و با صدور قرار تامین روانه زندان شدند.

۱۱. ۱۱. ۱۴۰۲

گروگان اشکذری پس از ۵۷ روز با تلاش پلیس آگاهی رهایی یافت

نشست اجلاس سران بدمینتون آسیای مرکزی و مسئولان فدراسیون ایران روز چهارشنبه برای نخستین مرتبه به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس فدراسیون بدمینتون در این مراسم گفت: در شهرهای بزرگی مانند یزد ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توان مسابقات جهانی را میزبانی کرد و امیدواریم بتوان در سال ۲۰۲۵ مسابقات آسیای میانه را در ایران و شاید به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار کنیم.

۱۱. ۱۱. ۱۴۰۲

اجلاس سران بدمینتون آسیای مرکزی به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد

نشست اجلاس سران بدمینتون آسیای مرکزی و مسئولان فدراسیون ایران روز چهارشنبه برای نخستین مرتبه به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

رییس فدراسیون بدمینتون در این مراسم گفت: در شهرهای بزرگی مانند یزد ظرفیت‌های خوبی داریم که می‌توان مسابقات جهانی را میزبانی کرد و امیدواریم بتوان در سال ۲۰۲۵ مسابقات آسیای میانه را در ایران و شاید به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار کنیم.

۱۴. ۱۱. ۱۴۰۲

افتتاح ۷۷۳ پروژه به مناسبت دهه فجر در استان یزد

استاندار یزد گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۷۷۳ پروژه با اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد به بهره برداری می‌رسد که تالار مرکزی یزد، بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا و تکمیل طرح فولاد آلیاژی از جمله شاخص‌ترین این پروژه‌ها است.

۱۴. ۱۱. ۱۴۰۲

۱۵۳ طرح مخابرات در یزد به بهره‌برداری رسید

مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره برداری ۱۵۳ طرح مخابراتی و همراه اول با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان خبر داد.

۱۷. ۱۱. ۱۴۰۲

یزد برای سی‌امین سال متوالی رتبه نخست قبولی در آزمون سراسری را کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: این استان برای سی‌امین سال متوالی به همت فرهنگیان و دانش آموزان، رتبه اول قبولی در آزمون سراسری را کسب کرد.

"محمد کاظم رحیمی نژاد" روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با تبریک ایام الله دهه فجر افزود: در رتبه های زیر یکهزار نیز دانش آموزان استان یزد توانستند رتبه اول کشور را کسب کنند که به همه مردم دارالعباده یزد تبریک عرض می کنیم.

۱۷. ۱۱. ۱۴۰۲

۲۹۹ طرح ارتباطی در استان یزد افتتاح شد

۲۹۹ طرح ارتباطی با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، روز سه‌شنبه در آیینی با حضور وزیر ارتباطات به صورت همزمان در استان یزد افتتاح شد.

۱۸. ۱۱. ۱۴۰۲

تعیین تکلیف ۱۱ خودرو وارداتی پس از ۱۰ سال در یزد/ بازگشت ۱۸۰۰ میلیارد ریال به خزانه

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: چهار ماه پس از دستور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سفر به استان یزد و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دستگاه قضای استان، ۱۱ دستگاه خودرو لوکس وارداتی پس از ۱۰ سال تعیین تکلیف شد.

آغاز جشن ۲۲ بهمن یزدی‌ها در ۵۰ نقطه استان

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ با حضور پرشکوه مردم دارالعباده و جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) از محل میدان آزادی (باغ ملی) و میدان شهید بهشتی به طور همزمان در ۵۰ نقطه استان یزد آغاز شد.

۲۴. ۱۱. ۱۴۰۲

یک واحدتولیدی راکد در استان یزد بعد از ۹ سال به چرخه تولید بازگشت

یک واحد تولیدی راکد پوشاک روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون اجرایی رییس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در شهرک صنعتی یزد بازگشایی و به چرخه تولید بازگشت.

۲۸. ۱۱. ۱۴۰۲

ساخت یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن اساتید و یاوران علمی دانشگاه یزد آغاز شد

عملیات اجرایی یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن اساتید و یاوران علمی دانشگاه یزد، روز شنبه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور، همزمان با سراسر کشور در این دانشگاه آغاز شد.

رییس دانشگاه یزد در این مراسم گفت: ۲۰ هکتار از اراضی این دانشگاه با هماهنگی راه و شهرسازی به ساخت یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن برای اساتید و یاوران علمی استان تخصیص یافته است.

۳۰. ۱۱. ۱۴۰۲

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان یزد آغاز شد

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، عصر دوشنبه با حضور جمعی از هنرمندان کشوری و فعالان این عرصه در اردکان یزد آغاز شد.

۳. ۱۲. ۱۴۰۲

۲ طرح با حضور وزیر علوم در یزد افتتاح شد

۲ طرح، روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یزد افتتاح و ساخت ۲ پروژه دیگر آغاز شد.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

۴. ۱۲. ۱۴۰۲

طرح توسعه ۲ واحد تولیدی با حضور وزیر اقتصاد در یزد افتتاح شد

طرح توسعه کارخانه های تولید انواع نخ پلی استر و داروسازی عصر جمعه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در زارچ و یزد افتتاح شد.

۱۱. ۱۲. ۱۴۰۲

رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان یزد آغاز شد

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور، ساعت هشت صبح جمعه در ۸۶۷ شعبه اخذ استان یزد آغاز شد.

۱۱. ۱۲. ۱۴۰۲

حضور ۲ پیرمرد ۱۰۱ و ۹۷ ساله ابرکوه یزد در انتخابات

مردم شهرستان ابرکوه روز جمعه همگام با سایر مردم ایران در انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان حضور فعالی دارند که در این بین حضور سالخوردگان نیز باوجود داشتن مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات قابل توجه است.

به گزارش ایرنا " حاج عباس قلی پور" ۱۰۱ ساله یکی از اهالی محله دربقلعه ابرکوه با حضور در شعبه مسجد امام حسین (ع) و "حاج میرزا محمدکاظم بصیری" ۹۷ ساله با حضور شعبه پنج محله گلکاران این شهرستان رای خود را به صندوق انداختند.

۱۳. ۱۲. ۱۴۰۲ بالاترین میزان مشارکت در انتخابات استان یزد با ۸۰.۱۰ درصد در شهرستان بافق ثبت شد

رییس ستاد انتخابات استان یزد گفت: میزان مشارکت در حوزه های انتخابیه چهارگانه این استان ۵۰.۰۲ درصد بوده که بالاترین درصد مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان بافق با ۸۰.۱۰ درصد است.

۱۵. ۱۲. ۱۴۰۲

ساخت بوستان بزرگ زندگی در یزد آغاز شد

عملیات اجرایی بوستان بزرگ زندگی یزد، روز سه‌شنیه همزمان با روز درختکاری، طی مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در این شهر آغاز شد.

۱۶. ۱۲. ۱۴۰۲

تعدادی از سفیران کشورهای خارجی از قنات جهانی زارچ و بافت تاریخی یزد بازدید کردند

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

تعدادی از سفیران کشورهای خارجی که برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) به این استان سفر کرده‌اند روز چهارشنبه از قنات جهانی شهر زارچ و بافت تاریخی یزد بازدید کردند.

۱۷. ۱۲. ۱۴۰۲

سه اثر طبیعی استان یزد ثبت ملی شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: درخت چنار کهن‌سال روستای طزرجان، ژئوسایت پنج انگشت ابرکوه و غار بونگاه شهرستان میبد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

۱۹. ۱۲. ۱۴۰۲

دفتر مشاوره ازدواج و خانواده سرنوشت یزد افتتاح شد

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

دفتر مشاوره ازدواج و خانواده سرنوشت یزد روز شنبه با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با اشاره به اهمیت دفاتر و مراکز مشاوره ازدواج و خانواده گفت: مشاوره در استحکام روابط زوجین و خانواده‌ها، تاثیرگذار است و خدمات مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده باید در سراسر استان به ویژه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار گسترده شود.

۲۲. ۱۲. ۱۴۰۲

پسری که خودش را ربود تا پدرش را سرکیسه کند

رییس پلیس آگاهی استان یزد از شناسایی فردی در این شهر خبر داد که با ارسال پیامک آدم‌ربایی به پدرش، قصد دریافت پول از خانواده خود را داشت.

به گزارش سه شنبه پایگاه خبری پلیس یزد، سرهنگ "حمیدرضا زارع" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی بر آدم ربایی فرزندش و وصول پیامک جهت واریز۲۷۰ هزار دلار جهت آزادی او بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

۲۳. ۱۲. ۱۴۰۲

تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال یزد به ۵۰ نفر رسید

سرپرست سازمان اورژانس یزد گفت: تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال ( چهارشنبه سوری ) در ۱۲ شهرستان استان به ۵۰ نفر رسید.

" سید محمد جواد میرجلیلی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۴ نفر در محلات مختلف شهرستان یزد و بقیه در سایر ۱۱ شهرستان دیگر استان مصدوم شدند.

۲۶. ۱۲. ۱۴۰۲

واکنش فرزند پدر انار ایران به ماجرای قطع درختان انارستان یزد

به دنبال درج مطالبی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قطع درختان انارستان یزد و به دنبال آن انتشار گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از این موضوع، فرزند پدر انار ایران که بنیانگذار این انارستان است با ارسال نامه‌ای، بخشی از مطالب ذکر شده توسط معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان را رد و مدعی شد، برخی از درختان سالم این مجموعه قطع شده است.

۲۷. ۱۲. ۱۴۰۲

آماده‌سازی ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۵ هزار نفر مسافر نوروزی در استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: با استفاده از همه ظرفیت‌های استان و امکانات پیش‌بینی‌شده، روزانه در سطح استان امکان اسکان ۱۵۵ هزار مسافر نوروزی فراهم‌ شده است.

سال ۱۴۰۲ در استان قنات، قنوت و قناعت چه گذشت؟

نظر شما