شناسهٔ خبر: 65992642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش وحدت در سایه فلسطین

این همایش برای دومین بار است که در شامگاه روز جهانی قدس به میزبانی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، سخنرانان همایش وحدت در سایه فلسطین در آنکارا پایتخت ترکیه، حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه را محکوم کردند.

<div id="video-display-embed-code_10970581"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4197908/10970581?width=600&height=350"></script></div>

در همایش وحدت در سایه فلسطین که به میزبانی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور برگزار شد محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز جهانی قدس را سرآغاز یک دستور کار بین المللی برای حمایت از قدس عنوان کردو گفت: امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامید تا فلسطین و قدس شریف را به یک مسئله مردمی و جهانی تبدیل کند.

خانم دیپو لتساتسی دوبا سفیر آفریقای جنوبی در ترکیه نیز در این همایش با تاکید بر اتحاد جوامع بین الملل برای مبارزه با نسل کشی رژیم صهیونسیتی در غزه به اقدام کشورش مبنی بر شکایت از رژیم صهیونسیتی در دادگاه کیفری لاحه اشاره کرد و گفت: ما شرایط مردم غزه را درک می‌کنیم، چون خودمان این مصیبت‌ها را درک کرده ایم

تلاش ما اینست که صدای مردم مظلوم فلسطین در مجامع بین المللی باشیم و به دنیا بگوییم مردم فلسطین هنوز هم در حال مقاوتند.

تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه دیگر سخنران این همایش جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و اقدام این رژیم در حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه را محکوم و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

پروفسورارول کلیچ رئیس موسسه فرهنگی سازمان کشور‌های اسلامی هم در این همایش ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان برای تبیین حمایت از فلسطین در سطح بین الملل، حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه را محکوم کرد و گفت: به رژیم صهیونسیتی لعنت می‌فرستیم این اقدام یک جنایت بین المللی است.

این برای دومین بار است که همایش وحدت در سایه قدس در شامگاه روز جهانی قدس به میزبانی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار می شود.

نظر شما