شناسهٔ خبر: 65987825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان‌ها و نهادهای کرمانشاه مردم را به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند

کرمانشاه - ایرنا- برخی از سازمان‌ها و نهادهای استان کرمانشاه روز پنجشنبه در قالب بیانیه‌های جداگانه‌ای اقشار مختلف مردم استان را به حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ راهپیمایی روز جهانی قدس روز ۱۷ فروردین ماه و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در ۱۴ شهرستان و ۵۰ نقطه از استان کرمانشاه برگزار می شود.

این مراسم در شهر کرمانشاه از میدان شهرداری سابق تا مسجد جامع برگزار می‌شود و سخنران اصلی آن محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه است.

بیانیه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه به مناسبت روز جهانی قدس

سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، مردم شریف و شهیدپرور استان کرمانشاه را به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس، تبلور بیداری جهان اسلام در برابر دشمنان ستمگر و روز استقامت و مبارزه مستضعفین در برابر مستکبران عالم و در رأس آن آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی است. روزی که به نمادی از مظلومیت و تظلم ملتِ در حصر فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصبی تبدیل‌شده که در طول تاریخ سیاهِ حیاتِ خود، دست به انواع قتل‌عام‌ها، نسل‌کشی‌ها و خباثت ها علیه بشریت در سراسر جهان و به خصوص اراضی مقدس اشغال‌ شده مسلمانان زده است.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: امسال روز قدس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. الهام بخش حرکت جهانی روز قدس امسال کودکانِ شهید غزه‌ هستند. مادران و پدران آواره، ولی سترگ غزه در میدان حاضرند، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی می‌رزمند و حزب الله لبنان و مقاومت عراق لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازند، یمن مردانه می‌غرد و سد راه صهیونیست‌ها می‌شود و سوریه همچنان استوار ایستاده است.

این بیانیه می افزاید: فریاد مظلومیت ملت فلسطین و حقیقت آنچه در سرزمین فلسطین به وقوع می‌پیوندد، در روز قدس امسال بیش از هر زمان دیگری از زبان و دهان صدها میلیون انسان عدالت طلب و آزادیخواه در سراسر جهان بلند خواهد شد و رهایی فلسطین را نه تنها به عنوان مساله اول جهان اسلام، بلکه به عنوان بارزترین مصداق نقض فاحش حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی مطالبه خواهند کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز قدس این قبله گاه اول مسلمانان جهان بیش از هر زمانی چشم به حمایت و پشتیبانی امت اسلام دوخته است تا با برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان ضمن نمود وحدت اسلامی، نفرت و انزجار خود را از جنایات ضدبشری رژیم جانی و فانی صهیونیستی به نمایش بگذارد.

سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ضمن تکریم مقام شامخ شهدای انتفاضه فلسطین و نقش آفرینی‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی، از اقشار مختلف ملت ایران و نیز ملل حق طلب، عدالت خواه و ظلم ستیز جهان برای شرکت پرشور و گسترده در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورده و اعلام می‌کند همواره با تبعیت از اندیشه‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، پای آرمان‌های انقلاب که در اولویت آن دفاع از مظلومین و مستضعفین جهان و مقاومت در برابر ظالمان است، مقتدرانه ایستاده‌است.»

قدس روز تجلی وحدت ملت های مسلمان و دفاع از ارزش های اسلامی است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در پیامی با گرامیداشت روز جهانی قدس و همدردی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: روز قدس روز تجلی وحدت ملت های مسلمان و دفاع از ارزش های اسلامی است.

در متن پیام سردار «مهدی حاجیان» آمده است: روز جهانی قدس به عنوان یادگاری ارزشمند از امام راحل (ره ) در حقیقت تبلور عینی حمایت مردمی ملت های آزاده و مستقل جهان از قیام ملت مظلوم و قهرمان فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست است، روزی که همه آزادیخواهان جهان در محکومیت ظلم و جنایت های رژیم غاصب اسرائیل فریاد دادخواهی سر می دهند و جنایت ها و ددمنشی های این رژیم غاصبان را محکوم می کنند.

در ادامه متن این پیام آمده است: ابتکار هوشمندانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس در حقیقت خون تازه ای است که در رگ های امت اسلامی جریان یافته و جلوی فراموشی آن را می گیرد. بدون شک اگر با ابتکار امام راحل عظیم الشان ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام گذاری نمی شد، اینک دیگر نام و نشانی از فلسطین و قدس وجود نداشت و اینگونه بود که با ابتکار امام راحل (ره) روز قدس در کانون توجهات جهانیان قرار گرفت و پس از آن بود که مردم جهان متوجه جنایت ها و ددمنشی های جنایت کاران صهیونیست شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه پیامش آورده است: روز قدس در واقع روز تجلی وحدت امت های مسلمان و دفاع از ارزش های اسلامی و روز انسجام و پیوند دوباره جهان اسلام است که در حمایت و دفاع از قدس شریف و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تبلور یافته است. در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر مردم روزه دار و مومن در اقصی نقاط جهان اسلام تلاش می کنند که این مسیر تاریخی را با توشه و توان کافی و با اراده مردم غیرتمند و دوست دار قدس و فلسطین در همه جهان محقق کنند.

سردار حاجیان در ادامه متن پیام خود اظهار کرده است: خانواده بزرگ انتظامی استان کرمانشاه نیز آماده است ضمن برقراری نظم و امنیت مراسم باشکوه راهپیمایی روز قدس، در کنار اقشار مختلف مردم و امت حزب الله با مشت هایی گره کرده انزجار خود را از اقدامات ضدبشری این رژیم منحوس و حمایت و پشتیبانی همه جانبه خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام دارد .

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس از عموم ملت شریف و روزه دار ایران اسلامی و خصوصا مردم مومن و متدین کرمانشاه دعوت می کنم با حضور پرشور خود در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن ابراز همدردی با براداران و خواهران فلسطینی خود، جنایت اخیر این رژیم سفاک در به شهادت رساندن جمعی از سرداران و نیروهای سپاه پاسداران را محکوم کنند .

دعوت بنیاد شهید کرمانشاه از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر در روز جهانی قدس

بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه نیز با صدور بیانیه ای از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر برای حضور با شکوه در راهپیمایی «روز جهانی قدس» دعوت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: در پی حرکت کور و همراه با استیصال سردمداران رژیم جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن بزدلانه سرداران رشید اسلام در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و نسل کشی های چندباره آن ها در غزه، نشان از تحقق وعده های الهی برای در هم ریختگی دشمنان مسلمانان و به خاری افتادن آنها در دنیاست.

این بیانیه می افزاید: حال که این خانه سست بنیاد و عنکبوتیشان با راهبرد و به دست رزمندگان دلیر و مجاهد در حال ویرانی است در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل(ره) و با راهبری های خود در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و نیز ابتکار ماندگار خود در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» این امید را در دل تمامی آزادی خواهان و همه مسلمانان و انسان های مظلوم دربند سرتاسر عالم به وجود آورد که وعده الهی حق و نزدیک است و انشاءالله رود های خروشان به هم پیوسته مسلمانان و انسان های آزاده به سیل بنیان کنی مبدل شده و لانه های عنکبوتی سردمداران صهیونیزم بین الملل را در هم خواهد کوبید.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: اینک در این روز مقدس این امکان فراهم شده است که در راهپیمایی «روز قدس» خشم و نفرت خود را از رژیم کودک کش اسرائیل نشان دهیم بر ماست که برای دفاع از قدس عزیز و نخستین قبله مسلمانان به میدان آمده و حمایت خود را از مظلومان فلسطین نشان دهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: حال ما کارکنان و خادمان شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن دعوت از همه اقشار امت خداجو و هم پای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه ضمن حضور در این همایش شکوهمند که نمایش قدرت اسلام عزیز است بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای والامقام پیمان می بندیم که همچنان تداوم بخش راه شهدا و پیرو منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) باشیم.

روز جهانی قدس، روز اعلام همبستگی با آرمان فلسطین است

«محمدنبی احمدی» رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در پیامی با دعوت جامعه دانشگاهی استان برای حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس، روز اعلام همبستگی با آرمان فلسطین، نماد وحدت مسلمانان و ناامیدی دشمنان اسلام و یادآور حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز است، در این روز، جهان نظاره‌گر تلألؤ وحدت جهان اسلام و پیوند عمیق انقلاب اسلامی، مسلمانان جهان و مقاومت در برابر اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار است.

در ادامه متن این پیام آمده است: رژیم جعلی اسرائیل که هیمنه دروغین و قدرت پوشالی‌اش در طوفان‌الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳) در هم شکسته شد، چندین ماه است که بر این شکست مفتضحانه خود با کشتار غیرنظامیان و به ویژه کودکان و زنان و مردان مظلوم فلسطین سرپوش می‌گذارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این رژیم جنایتکار در ادامه اقدامات نفرت‌انگیز خود برای انتقام از جبهه مقاومت، به ترور مستشاران نظامی و پاسداران مدافع حرم در دفتر کنسولگری ایران در دمشق روی آورد، غافل از آنکه شهادت سرداران و مدافعان حرم آل الله؛ شهید محمدرضا زاهدی و همرزمانش که تربیت یافته مکتب رهبری معظّم انقلاب (حفظه الله تعالی) و حاج قاسم عزیز هستند، عزم پاسداران میهن را برای دفاع از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت راسخ‌تر کرده است چراکه خون حاج قاسم در رگ‌های تمام ایرانیان جاریست.

احمدی در ادامه پیام خود آورده است: اینجانب با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه پرفیض الهی، همچون سنوات گذشته همگام و همدل با تمامی مسلمانان جهان، از اقشار مردم متدیّن و همیشه در صحنه به ویژه جامعه فرهیخته و بابصیرت دانشگاهی دعوت می‌نمایم تا با حضور یکپارچه و گسترده خود در راهپیمایی عظیم یوم الله قدس، ضمن لبّیک دوباره به ندای ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی)، بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی به نمایش گذارده و فریاد رسای خود در حمایت قاطع از جبهه مقاومت، ملّت ستمدیده فلسطین و آزادی قدس شریف را به گوش جهانیان برسانند.

در پایان متن این پیام همچنین آمده است: به یقین بدانید که اگر نگوییم موضوع امروز غزه مهمترین مسأله‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی ایران نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است؛ قطعاً امروز نجات ملّت مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه قهرمان مهمترین هدف غایی انقلاب و مأیوس‌کننده دشمنان اسلام، انقلاب و محور مقاومت است که حضور پرشکوه شما در راهپیمایی روز جهانی قدس تقویت‌کننده این مسیر نورانی خواهد بود.

اعلام آمادگی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای حضور در راهپیمایی روز قدس

اساتید، کارکنان، دانشجویان و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیانیه ای برای حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام آمدگی کردند.

در متن این بیانیه آمده است: یوم الله قدس، روز حیات مجدد اسلام و روز فریاد رسای مسلمانان علیه جرثومه فساد و فتنه انگیزی در منطقه، نماد صف بندی حق در مقابل باطل و مظهر ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر سیاست‌های خباثت آلود صهیونیسم جهانی است.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: امروز دیگر مساله فلسطین، مساله منطقه ای، عربی و حتی جهان اسلام نیست، بلکه درد مشترک تمام آزادیخواهان دنیاست. در حالیکه ایادی استکبار جهانی و با کمال تاسف برخی از کشورهای اسلامی دست در دست هم داده‌اند تا امپراتوری زر و زور و تزویر صهیونیسم را از سرنوشت محتومش که چیزی جز نابودی و زوال نیست رهایی بخشند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می رویم و برای حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین آماده می شویم؛ که ماه‌هاست شاهد جنایات فجیع و روزافزون رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به مردم غزه خاصه کودکان و زنان و بیماران هستیم.

این بیانیه می افزاید: امسال حساب دیگری دارد، از طرفی ظلم همه جانبه رژیم منحوس صهیونیستی در نسل کشی مردم مظلوم فلسطین و از طرفی اقدام تروریستی و وحشیانه این رژیم غاصب در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اهمیت حضور پر شور آحاد جامعه در این راهپیمایی را دوچندان کرده است. لذا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تمامی ملت ایران بویژه دانشگاهیان دعوت می نماید تا همگام با صفوف بهم فشرده ملت ایران، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت اعلام دارند.

روز قدس روز نشان دادن ماهیت اصلی جنایتکار رژیم صهیونیستی است

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در پیامی با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: روز قدس یادآور مظلومیت مردم فلسطین، روز نشان دادن ماهیت اصلی جنایتکار رژیم صهیونیستی به جهانیان و به نوعی یاد آور لزوم وحدت مسلمانان، مقاومت، ایستادگی و دفاع از مظلوم و روز اسلام است. ️

سید شهرام کهریزی افزود: امسال‌ جهانیان و به خصوص مسلمانان در شرایطی‌ به‌ استقبال‌ روز جهانی‌ قدس‌ می‌روند که جنایات گسترده و کشتار هولناک اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین همچنان ادامه دارد. ️

وی عنوان کرد: جنایت جنگی و نسل‌کشی این روزهای اسرائیل علیه مردم غزه باعث شده هر روز در بسیاری از کشورهای مختلف جهان، شاهد صحنه‌های اعلام‌ حمایت‌ از مردم‌ فلسطین‌ و غزه و ابراز انزجار از اشغالگران‌ صهیونیستی باشیم و از این رو به یقین روز قدس امسال شاهد خروش گسترده و یکپارچه مسلمانان و دیگر ملت های آزاده جهان، علیه جنایت های رژیم صهیونیستی خواهیم بود. ️

کهریزی در پایان افزود: کارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه؛ بار دیگر ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام راحل(ره) و تبعیت از اوامر ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و با درود به روح شهدای جبهه مقاومت، به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ اعلام حمایت مجدد از مردم مظلوم و سرافراز فلسطین، از آحاد مختلف مردم، راهداران، فعالان حوزه حمل و نقل، انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل کالا و مسافر دعوت می‌نماید که با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز قدس امسال در جهت حمایت از آزادی کامل قدس شریف، ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

اعلام آمادگی اداره کل کار وتشکلهای کارگری برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، سازمان بسیج کارگری، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان، خانه کارگر، اتاق تعاون، خانه تعاونگران، کانون بازنشستگان و انجمن های صنفی کارفرمایی استان در بیانیه ای آمادگی خود را برای حضور در اهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند.

در متن این بیانیه آمده است: تجلی وحدت و اتحاد اسلامی مسلمانان در ابتکار هوشمندانه و دوراندیشانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، در راستای عدم فراموشی مساله فلسطین و مقابله با تلاش گسترده دشمنان جهان اسلام برای محو مقاومت و یا به حاشیه راندن موضوع فلسطین از مسائل اصلی منطقه و جهان اسلام، ضرورتی است که همواره مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بوده است.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: جامعه کار و تلاش و تعاون استان کرمانشاه ضمن فراخوانی و دعوت از همه مردم غیرتمند و روزه‌دار جهت شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام می‌کند که کارگران، کارفرمایان و تعاونگران همراه و دوشادوش مردم فهیم و ولایت مدار استان کرمانشاه و سراسر ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی روز قدس با آرمان های بنیانگذار کبیر و فقید انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)تجدید میثاق و در دفاع از فلسطین و قدس شریف مشت محکمی به دهان متجاوزین صهیونیستی- تکفیری خواهیم کوبید.

روز قدس نماد انسجام جهان اسلام علیه متجاوزان است

اداره کل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: روز قدس، میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، نماد عزت و نمایش اقتدار و انسجام جهانی و صف‌آرایی جهان اسلام و مستضعفان جهان در برابر ظلم، تجاوز و خون‌ریزی‌های رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی است و تردیدی نیست که طبق فرموده امام خمینی (ره)، همچنان مسأله قدس اولین مسأله جهان اسلام و مسلمانان عالم است. و چه نزدیک است تحقق کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که؛ "اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید." و امروز شاهدیم که رژیم موقت و اشغالگر قدس حرکت نزولی و رو به زوال خود را آغاز کرده و خودشان برای نابودی عجله دارند و مدام اقرار می‌کنند فروپاشی اسرائیل نزدیک است.

در ادامه این بیانیه آمده است: کارکنان و کارگزاران زیارتی حج و زیارت استان کرمانشاه بار دیگر ضمن میثاق دوباره با آرمان های امام راحل(ره) و تبعیت از اوامر ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) با اعلام حمایت مجدد از مردم مظلوم و سرافراز فلسطین با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس امسال در جهت حمایت از آزادی کامل قدس شریف، ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان خواهند رساند.

نظر شما