شناسهٔ خبر: 65986102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید روزبهانی در بروجرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان جزئیات برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید روزبهانی در بروجرد را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی بیان داشت: در پی حادثه تروریستی ۲۱ رمضان، ۱۳ فروردین در شهر دمشق در کشور سوریه که برای جمعی از سرداران اتفاق افتاد و منجر به شهادت این عزیزان شد و یکی از این شهدا «سیدعباس صالحی روزبهانی»، از شهرستان بروجرد استان لرستان بود؛ در همان ساعات اولیه به منزل شهید والامقام رفتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: با توجه به شرایطی که این شهید والامقام قبل از شهادتش وصیت کرده بود که اگر شهید شدم در کنار شهدای مدافع حرم بهشت زهرا دفن شوم، اما به علت اینکه خانواده شهید در بروجرد هستند و به علت مشقت رفت و آمد بر سر مزار شهید درخواست دفن شهید در شهرستان بروجرد را داشتند، توسط دفتر نماینده محترم ولی فقیه در لرستان با دفتر آیت الله مکارم شیرازی که مرجع تقلید شهید بودند پیگیری لازم انجام شد و نامه ای نوشتیم که بر اساس ضرورت ماجرا آیت الله مکارم شیرازی با حکم ثانویه خویش برای دفن شهید در شهرستان بروجرد موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه شهدا وارد تهران شدند، گفت: این شهدا روز پنج شنبه در معراج شهدا هستند و روز جمعه مراسم تشییع برای شهدا همزمان با روز قدس برگزار می شود و مراسم شبی با شهدا نیز روز جمعه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه بعد از نماز جمعه شهدایی که قرار است در تهران دفن شوند، به خاک سپرده می شوند و شهید صالحی روزبهانی نیز مستقیم به شهرستان بروجرد منتقل می شود.

وی اظهار کرد: شب جمعه در حسینیه ثارالله بروجرد مراسم شبی با شهدا برگزار می شود و ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مراسم خاکسپاری و تشییع شهید در گلزار شهدای بروجرد برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: در پایان از عموم مردم به ویژه مردم شهید پرور بروجرد دعوت می شود که برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا مخصوصا این شهید والامقام که به دست پلیدترین دشمنان روی زمین به شهادت رسیده و جهت محکومیت این قضیه در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید سیدعباس صالحی روزبهانی شرکت کنند‌.

نظر شما