شناسهٔ خبر: 65985830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰۵ میلیون و ۵۰ هزار دلار بوده است.

صاحب‌خبر -

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۵۰۵ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت: پارسال صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر یک میلیون و ۲۱۹ هزار تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۶۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۵ و ۶۳ رشد را نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشور‌های فدراسیون روسیه با ۷۰ میلیون و ۵۴ هزار دلار، قزاقستان با ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و قرقیزستان یک میلیون و ۳۵۳هزار دلار و بلاروس ۲۷۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران به این کشور‌ها عمدتاً شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فراورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل وگیاه، کیوی و... هستند.

ناظر گمرکات مازندران سهم این کشور‌ها را از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۱ درصد وزنی و ۲۷ ارزشی عنوان کرد.

جمشیدی گفت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۴۱۸ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ از نظر ارزشی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۳۷۸ میلیون و ۶۳۲ هزار دلار، قزاقستان با ۳۹ میلیون و ۳۳۴ هزار دلار، بلاروس ۹۷۲ هزار دلار، قرقیزستان با ۴۵ هزار دلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بوده و عمده‌ترین کالا‌های وارد شده از این کشور‌ها غلات، روغن‌ها و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است.

بر اساس این گزارش سهم واردات کالا از کشور‌های اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۲۱ درصد و ارزشی ۱۸ درصد بوده است.

نظر شما