شناسهٔ خبر: 65984697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش اقتدار مردمی بسیج دریایی در شهرستان آستارا برگزار شد + فیلم

آستارا - ایرنا - فرمانده سپاه آستارا گفت: رژه اقتدار شناوری مردمی بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه در آستانه روز جهانی قدس در دریای خزر و مرز دریایی آستارا در شمال غربی استان گیلان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز پنج شنبه در حاشیه رزمایش در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: رزمایش بزرگ مردم پایه بسیج دریایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور ۲۰۰ شناور سبک و نیمه سنگین و همچنین شناورهای بسیج مردمی در حمایت از انتفاضه مردم فلسطین توسط پایگاه ثامن الحجج (ع) نیروی دریایی سپاه شمال کشور برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش که به منظور دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و محکومیت جنایات ددمنشانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی، برگزار شد، نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای هنگ مرزی آستارا نیز حضور داشتند.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا عنوان کرد: برگزاری چنین رزمایش هایی با حضور گردان های بسیج در راستای تجدید بیعت با آرمان های امام راحل، شهدا، جامعه عمل پوشاندن به منویات و انتظارات مقام معظم رهبری به منظور تقویت روحیه بسیج، ایثار، شهادت و همچنین بالا بردن توان رزمی، بینش سیاسی و معرفتی بسیجیان در مقابله با آشوب ها و بحران های احتمالی است.

سرهنگ قنبری، ارتقای توان آمادگی دفاعی، امنیتی، امداد و نجات و مردم یاری، آماده سازی یگان ها برای انجام عملیات های واقعی را در مواقع لزوم و نیز تمرین عملی و میدانی آموزش های داده شده از دیگر اهداف این رزمایش نام برد.

وی تصریح کرد: بسیج و بسیجیان در قالب گردان بیت المقدس در راستای دفاع از ولایت، انقلاب اسلامی و قرآن هر لحظه آماده و پای کار هستند.

سرهنگ قنبری تاکید کرد: بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس این موضوع را ثابت کردند و امروز هم آماده هستند با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وارد عمل شوند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما