شناسهٔ خبر: 65979339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"وار" روستایی که اتحاد و همدلی در آن معنا شده است

علی محبوبی

روستای وار با ۱۵۰۰ خانوار در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی قرار دارد،این روستا حدود ۷ هزار نفر جمعیت را خود جای داده است.

صاحب‌خبر -

زمین های حاصلخیز ،آب و هوای معتدل و باغات پر از درختان میوه موجب شده اکثر مردم این روستا شغل کشاورزی و در کنار آن به دامداری مشغول باشند به طوری‌که گیلاس و آلبالوی وار، شهرت و مشتریان کشوری دارد،این روستا در ۱۲ کیلومتری شهر خوی واقع شده است.

امسال همزمان با ایام عید و ماه مبارک رمضان مردم روستا در اقدامی خود جوش با اتحاد و همدلی و همکاری دست به دست هم دادند تا راه روستای منتهی به بخش قطور را خودشان بدون هیچ کمکی از مسئولین شهرستان تعریض و آسفالت کنند.

علی علی میرزالو، دهیار روستای وار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مردم روستای وار همیشه برای توسعه و پیشرفت روستا و حل مشکلات موجود با هم همدل و متحد هستند.

وی تصریح کرد:مردم این روستا جزو افراد مذهبی هستند که عشق به ائمه اطهار(ع)در روح و جان مردم آن موج می زند.

دهیار وار ادامه داد: مردم این روستا برای توسعه روستا منتظر کسی نمی مانند بلکه خودشان با امکاناتی که در اختیار دارند اقدام به توسعه وحل مشکلات روستا می کنند و تعریض جاده وار به خوی چندسال پیش توسط اهالی روستای وار انجام شد.

به گزارش ایسنا؛ معروف است در هر خانه از این روستا یک هیئت برای امام حسین (ع) محسوب می شود بطوریکه که نزدیک به یک قرن است مردم روستای وار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از کل کشور پذیرای مردم برای صرف نذری هستند که در راه ارادت به اباعبدالله تهیه می شود و برنامه تعزیه خوانی و شبیه گردانی در روستای وار در همین ایام با حضور هزاران نفر از کل کشور برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما