شناسهٔ خبر: 65976924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هادی محمدی

گریز از بن‌بست با ذبح گاو‌های موقرمز!

روزنامه جوان

تا دو شنبه قبل خطوط اصلی تحولات غزه تصویر شرایط بن‌بست را بیشتر برای رژیم صهیونیستی منعکس کرد که باید حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سرداران و مستشاران ایرانی را از این منظر مورد توجه قرار داد.

صاحب‌خبر -

تا دو شنبه قبل خطوط اصلی تحولات غزه تصویر شرایط بن‌بست را بیشتر برای رژیم صهیونیستی منعکس کرد که باید حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سرداران و مستشاران ایرانی را از این منظر مورد توجه قرار داد. در محیط داخلی، فاز اعتراضات داخلی در مقابل نتانیاهو به مرحله مطالبه استعفا و درگیری با پلیس رسیده که نتانیاهو تلاش کرد ضرورت حمله به رفح را به عنوان دریچه‌ای برای آزادسازی اسرایشان مطرح کند. برای عملیات رفح، خلاصه مذاکرات گالانت وزیر راستگرا و لیکودی کابینه نتانیاهو در امریکا این است که امریکا با سرزنش نظامیان و سیاسی‌های اسرائیلی، گفته است که شما با ۲۰ تیپ عملیات در غزه را شروع کردید و تا امروز به جایی نرسیدید، حالا که در بحران نیروی رزمی و نیاز به سربازگیری قرار گرفته‌اید با سه، چهار تیپ چه کار می‌توانید در رفح انجام دهید و هدفی را محقق نمایید؟! 
مذاکرات سیاسی در قاهره و دوحه نیز عملاً به دلیل اولویت و ترجیح نتانیاهو در حمله به رفح و این ارزیابی که توافق سیاسی بدون اهرم فشار، منجر به امتیازدهی به حماس و پذیرش شکست است، بی‌نتیجه ر‌ها شد. مشکل سربازگیری به دلیل پایان یافتن ظرفیت نیرو‌های احتیاط و از سوی دیگر خط و نشان خاخام‌های حریدیم (ارتدوکس) مبنی بر عدم پذیرش سربازی محصل‌های مدارس دینی، که ظرفیت ساقط کردن یا چالش عمده برای کابینه نتانیاهو را دارا هستند، به پاسخ نرسیده و ارتش صهیونیستی اگرچه طرح عملیاتی خود را برای تکرار فجایع و کشتار مردم در رفح آماده کرده با انتقاد امریکا و اروپا مواجه شده و پاسخی برای آن‌ها ندارد. حاصل همه بن‌بست‌های اجتماعی، سیاسی، نظامی و مذاکراتی این است که نتانیاهو بتواند عملیات رفح را هم به اجرا بگذارد، حاصل نجات‌دهنده‌ای برای او در بر ندارد ولذا در رایزنی و مذاکرات فشرده نظامی اطلاعاتی‌های اسرائیلی و امریکایی، پروژه فرار به جلو و برنامه گسترده‌ای که در انفعال به بن‌بست‌هایشان طراحی کرده‌اند را با حمله به کنسولگری ایران آغاز کردند. رویه دوم این برنامه فرار به جلو، برنامه ذبح پنج گاو موقرمز در مسجدالاقصی است تا روایت‌های مشکوک توراتی را عملی کرده و با ویرانی مسجدالاقصی، معبد خود را بسازند. لایه بعدی این پروژه، طرح پیشنهادی امریکاست که با دادن بمب‌های سنگرشکن و هواپیما‌های اف ۱۶ و اف ۳۵، هم در رفح و هم در لبنان، عراق و یمن علیه اهداف ایرانی در سوریه، ضربات سختی در سطوح رهبران مقاومت توسط رژیم صهیونیستی وارد کنند که بتوانند آن را به عنوان یک نماد پیروزی و به عقب راندن مقاومت در غزه و در منطقه مطرح کنند. 
این طرح رویایی و انفعالی که با چراغ سبز امریکا شروع شده، اگرچه تعداد دیگری از فرماندهان ارزشمند سپاه را به قافله شهدا رساند و پاداش مجاهدت‌های تمام عمر خود را دریافت کردند، ولی به دلیل حیثیتی بودن و تکرار ترور و طرح فرسایش کل ساختار نیروی قدس و حذف فرماندهان آن، پیامد‌های خطرناک آن در امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و تجاوز به قواعد حقوقی و عرف بین‌الملل و قواعد جنگی، با عزم موکد و اجماع دستگاه‌های تصمیم‌گیری برای یک سیلی با کارکرد بازدارنده و یکسره‌کننده فجایع صهیونیستی، به عنوان پاسخ و انتقام علیه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در دستور اقدام فوری قرار گرفته که شمارش معکوس آن نیز شروع شده است.

نظر شما