شناسهٔ خبر: 65973471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرغامی:

تصویب آیین نامه طبیعت گردی در هیئت دولت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ساماندهی برنامه‌های طبیعت‌گردی از تصویب آیین‌نامه طبیعت‌گردی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: طبیعت گردی یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری است که اگر سیاست گذاری درستی انجام شود و سرمایه گذاران به درستی هدایت شوند می‌تواند به رونق بیشتر گردشگری کشور کمک شایانی داشته باشد.
 
ضرغامی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاهی در گذشته تاکید کرد: بین وزارت میراث فرهنگی با سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی، همکاری خوبی شکل گرفته است و در آیین نامه طبیعت گردی جزییات این همکاری بین دستگاهی و نحوه سیاست گذاری و دستوالعمل‌ها مشخص شد.
 
طبق تعریف آیین نامه مذکور، منظور از طبیعت گردی (اکوتوریسم) عبارت است از برآوردن تمایلات خردمندانه و انسانی گردشگران طبیعت در محیطی طبیعی، فرهنگی، آموزشی و غیرمصرفی و به صورت پایدار و در حدظرفیت قابل تحمل با حداقل تاثیر منفی بر محیط طبیعی و فرهنگی تحت شرایط و ضوابطی که ضمن حفظ محیط زیست و فرهنگ بومی و ارزش‌های آن، امکان رشد اقتصادی و محلی را فراهم آورد.
 
براساس ماده ۲ آیین نامه طبیعت گردی، به منظور سیاستگذاری و هماهنگی در زمینه توسعه طبیعت گردی و تسهیل و هدایت فعالیت‌ها وامور مندرج در این مقررات، کمیته ملی طبیعت گردی (اکوتوریسم) مرکب از معاونین وزارت جهادکشاورزی‌سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی وگردشگری و یک نفر از متخصصین مجرب طبیعت گردی کشور به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تایید نمایندگان دو دستگاه دیگر تشکیل می‌شود.
<div id="video-display-embed-code_10966219"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4196867/10966219?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما