شناسهٔ خبر: 65969552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یادداشت وارده؛

ماهیت دروغین؛ عامل اصلی تلاش اسرائیل برای به فراموشی سپردن فلسطین

اینکه رژیم صهیونیستی در تمام این سال‌ها از روز جعل این رژیم تاکنون دنبال این است که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، ریشه در ماهیت غصبی، جعلی و دروغین این رژیم دارد و تنها جبهه مقاومت به رهبری ایران و درایت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، با تعیین روز قدس و زنده نگه داشتن موضوع فلسطین، از این ظلم بزرگ، تبری جستند و مانعی برای رژیم صهیونیستی جهت نیل به اهدافش شدند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی رنجبر

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی جهان تمدن رسالت و کارشناس روابط بین الملل، در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده به بررسی دلایل تلاش رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین پرداخته که در ادامه می‌خوانیم:
  
اینکه چرا رژیم صهیونیستی در تمام این سال‌ها از روز جعل این رژیم تا به اکنون دنبال این است که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، ریشه در ماهیت غصبی، جعلی و دروغین این رژیم دارد. چون بدترین وضعیت برای یک غاصب این است که مردم مغصوب و افکار عمومی سایر ملت‌ها آنرا نپذیرند.
 
تثبیت این تحلیل نیازمند چند مقدمه است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:
 
1ـ اسرائیل محصول اشتراک منافع قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌های جدید به رهبری هرتزل است. چه اینکه قدرت‌های استکباری برای اینکه منطقه غرب آسیا و مشخصا شرق مدیترانه که دروازه ورودی به این منطقه و نقطه تلاقی سه قاره است را در اختیار داشته باشند و اینگونه اهداف شوم استعماری خودشان را دنبال کنند، لاجرم دنبال ایجاد پایگاهی دائم بودند تا حضور آنها را توجیه کند.
 
2ـ این ملت جعلی زاییده فضای ملی‌گرایی افراطی در اروپا بود که از یهودیان می‌خواست تا تعلقات دینی خود را کنار گذاشته و به دودمان ملی‌گرایی پایبند باشند اما این درخواست خلاف دیدگاه بسیاری از یهودیان افراطی بود. نتیجه آن درخواست و این انکار به حاشیه رانده شدن یهودیان بود و طبیعتا حواشی بسیار زیادی بوجود آمد که موجب نفرت دو طرف ساکن در آن زیست‌بوم شد و حال گروهی که خود را بیگانه با ملت کشورش می‌داند آماده و مستعد هر نوع همکاری با بیگانگان است.
 
3ـ همکاری با بیگانگان یا همان جاسوسی منجر به نفرت بیشتر و فزاینده نسبت به یهودیان شد و این نفرت حاد منجر به این شد تا فردی به مانند هرتزل تئوری «قوم بودن و ملت بودن» یهود را در برابر «دین بودن» یهود را مطرح کند و اینگونه ملت جعلی یهود را پایه‌گذاری کرد.
 
4ـ حال این ملت جعلی نیازمند مکانی برای استقرار بود تا کشوری به نام خود جعل کند و این مکان جایی نبود جز فلسطین که با حمایت چند قدرت مستکبر ایجاد شد.
 
5ـ این ملت جعلی علاوه بر تاریخ دروغین برای حفظ هویت خودش نیازمند این بود که دیگران آن را بپذیرند، قبولش کنند و مشروعیت ببخشند. بدین منظور سال‌ها با جعل تاریخی دروغین و افسانه‌ای غیرواقعی به نام هولوکاست سعی داشتند ترحم ملت‌ها را برانگیزند و آنها را متقاعد کنند تا همراه دولت‌های مستکبر خود در حمایت از رژیم جعلی باشند.
 
6ـ در این راستا آنها تلاش کردند تا ابتدا مصوبه سازمان ملل در پذیرش کشور اسرائیل را داشته باشند و با تصویب این طرح آمریکایی و حمایت‌های آمریکا، به دروغ خود را تحمیل کردند.
 
7ـ اما هنوز در جهان عرب و جهان اسلام این رژیم پذیرفته نشده بود لکن بعد از جنگ‌های سال 1967 با واسطه‌گری آمریکا توانستند انور سادات را پای میز مذاکره و تحمیل قرارداد کمپ دیوید بکشانند. بعد هم به دروغ تبلیغ کردند که ملت‌های عرب اسرائیل را پذیرفتند.
 
8ـ در 1993 مجدد با واسطه‌گری آمریکا، قرارداد اسلو را بر یاسر عرفات به عنوان نماینده ملت فلسطین تحمیل و اینگونه القا کردند که فلسطینی‌ها نیز کشور اسرائیل را پذیرفته و با این قضیه کنار آمدند.
 
9ـ در سال‌های اخیر نیز با واسطه‌گری آمریکا سعی کردند روابط خود را با برخی سران کشورهای اسلامی بهبود بخشند که در سایه حماقت، ضعف، حقارت و سازشکاری این سران، موفقیت‌هایی کسب کردند.
 
10ـ صهیونیست‌ها تمام تلاش‌شان را کردند تا مسئله قدس و فلسطین در جهان غربی و جهان عربی حتی خود فلسطینی‌ها و کشورهای اسلامی کاملا به فراموشی سپرده شود تا اینگونه جعل، غصب و دروغ خود را مشروعیت بخشند اما تنها جبهه مقاومت به رهبری ایران و درایت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب امام خامنه‌ای، با تعیین روز قدس و زنده نگه داشتن موضوع فلسطین، از این ظلم بزرگ، تبری جستند و مانعی برای رژیم صهیونیستی جهت نیل به اهدافش شدند.
 
11ـ رژیم صهیونیستی و آمریکا، تلاش داشتند تا با تحمیل هزینه‌های بسیار در جنگ شناختی و جنگ میدانی، از قبیل تحریم‌های ظالمانه یا مشغول‌سازی جبهه مقاومت با تکفیری‌هایی مثل داعش، جبهه مقاومت را هم به سازش بکشانند اما طوفان الاقصی بار دیگر تمام قدس و فلسطین را تبدیل به مسئله اول کشورها کرد.
 
12ـ در شرایط فعلی نیز تمام تلاش رسانه‌ای اسرائیل این است که هر چه زودتر در سایه حمایت‌های غرب و سکوت سران کشورهای عربی و اسلامی، مسئله را حل و فصل کند که دستگاه رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی مقاومت نباید بگذارد رژیم غاصب به اهدافش دست یابد.
انتهای پیام

نظر شما